;
coinex

HTC با گوشی اچ تی سی یو 11 پلاس قدم به دنیای مدرن گوشی‌‌های هوشمند گذاشت

گوشی +U11

شرکت تایوانی اچ تی سی قصد دارد تا بار دیگر به شکوه سابق خود بازگردد و سهم خود را از بازار گوشی‌های هوشمند پس بگیرد و مامور این کار نیز گوشی اچ تی سی یو 11 پلاس (+HTC U11) است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکراتو همراه باشید.

حدودا شش ماه از رونمایی جدیدترین پرچم‌دار HTC، یعنی اچ تی سی U11 می‌گذرد. این گوشی نتیجه‌ تلاش‌های این شرکت تایوانی بوده و بهبود قابل توجی نسبت به مدل‌های پیشین یافته است. بااین ‌حال برخی معتقدند در مقایسه با محصولات شرکت‌های رقیب مانند LG و Samsung، حرف چندانی برای گفتن ندارد.

HTC اولین شرکتی بود که از سیستم ‌عامل اندروید در تلفن‌های همراه استفاده کرد و اکنون با ارتقاء مشخصات U11، آن‌ هم شش ماه پس از رونمایی، گام بزرگی را برای بازگشت به دوران طلایی خود برداشته است.

از آن جایی ‌که اچ تی سی یو 11 توانایی رقابت با سایر پرچم ‌داران 2017 را نداشت، اصلاحاتی روی آن انجام گرفت و اچ تی سی یو 11 پلاس وارد بازار شد. این گوشی دارای صفحه‌ نمایش 6 اینچی با رزولوشن (2880×1440 پیکسل) و نسبت ابعادی 18:9 بوده و قاب نگه‌دارنده‌ آن بسیار نازک طراحی شده است.

حسگر اثر انگشت به پشت گوشی انتقال یافته که منتقدان رسانه‌ای از آن استقبال نموده‌اند. از دیگر مزایای این مدل می ‌توان به عدم استفاده از دکمه‌های خازنی به ‌منظور کارکرد بهتر صفحه نمایش اشاره کرد. با وجود اصلاحات انجام‌ شده، بسیاری از ویژگی‌های U11 تغییر چندانی نداشته و پردازنده‌ اسنپدراگون 835، ماژول دوربین بی ‌نظیر و رابط کاربری HTC Sense در هر دو مدل یکسان هستند.

علاوه بر این اچ تی سی یو 11 پلاس جزو اولین گوشی‌هایی است که از آخرین نسخه‌ سیستم‌ عامل اندروید (اندروید 8 اوریو) استفاده می‌کند.

به محض روشن نمودن صفحه نمایش گوشی اچ تی سی یو 11 پلاس متوجه خواهید شد که قسمت بالا و پایین آن شباهتی با سایر مدل ‌های HTC ندارد. این قسمت‌ها کیفیتی مشابه گلکسی اس 8 یا  LG V30 نداشته و اساسا کوچک‌ تر هستند.

خبری از لایه‌ سه ‌بعدی یا خمیدگی روی لبه‌ صفحه ‌یا گوشه‌های منحنی شکل نمایشگر نیست؛ اما طراحی آن بدون شک یکی از بهترین طراحی‌های چند سال اخیر این کمپانی (از جمله نسل اول گوشی‌های گوگل پیکسل و گوگل پیکسل 2) به شمار می‌آید. قسمت جلویی آن بسیار شبیه به Huawei Mate 10 است و در کل طراحی خوبی دارد.

طرح پشت گوشی و رنگ براق و خیره‌کننده‌ آن بسیار شبیه به اچ تی سی U11 است. گوشی مدل +U11 اواخر ماه جاری در کشورهای اروپایی و تنها با رنگ مشکی و بدنه‌ سرامیکی وارد بازار می‌شود. واژه‌ سرامیک و ساختار شیشه‌ای آن به طور بالقوه موجب بدبینی افراد می‌گردد، زیرا ساختار شیشه‌ای آن به کاربر امکان مشاهده‌ قسمتی از بخش داخلی گوشی را می‌دهد.

از طرفی طراحی نهایی بسیار شبیه به پشت گوشی اسنشال فون بوده که آن ‌هم از سرامیک ساخته شده است. در ابتدا سطح براق و صیقلی U11 مانند مدل قبلی خود بسیار عالی به نظر می‌رسد؛ اما همین ‌که آن را در دست می‌گیرید، بدنه پر از اثر انگشت و جای لک شده و تمیز کردن آن با پارچه‌ مخصوص میکرو فیبر بسیار سخت و زمان ‌بر است. برای همین این ویژگی سخت‌ افزاری در عین جذابیت، طرفدار چندانی ندارد.

به محض روشن کردن گوشی، صفحه نمایش سوپر LCD آن بسیار روشن و زنده به نظر می‌رسد. همچنین به دلیل استفاده از تکنولوژی DCI-P3 طیف وسیع ‌تری از رنگ‌ها را در بر گرفته و ویدئوهای HDR10 را نیز پخش می‌کند.

درباره‌ی نرم‌افزار گوشی +U11 نمی‌توان به‌صورت کامل بحث نمود؛ چراکه به جز صفحه‌ی اصلی، سایر قسمت‌های نسخه‌ی آزمایشی همچنان در حال بررسی است. به کارگیری قطعاتی مانند پردازنده‌ اسنپدراگون 835 و رم 6 گیگابایتی عملکرد این گوشی را به‌صورت شگفت‌انگیزی بالا برده است.

همچنین استفاده از نسخه‌ جدید اج سنس (Edge Sense) این امکان را به شما می‌دهد که با فشردن دو طرف صفحه نمایش برنامه‌های مختلفی نظیر دوربین، دستیار هوشمند یا اپلیکشن دلخواه خود را راه‌اندازی نمایید. گزینه‌های شخصی‌سازی به نظر نسبتا قوی می‌آیند و حتی می‌توانید کارهای مختلفی در برنامه‌ها انجام دهید.

اگر به ترتیب طرفین صفحه را فشار دهید، چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان ‌برای شما فعال خواهند شد، مثلا قادر به استفاده‌ هم‌زمان از دستیار گوگل و آمازون الکسا (دستیار شخصی و هوشمند شرکت آمازون) هستید.

با بزرگ‌تر کردن صفحه نمایش گوشی اچ تی سی یو 11 پلاس قابلیت جدیدی به دستگاه اضافه شده که اج لانچر (Edge Launcher) نام دارد. به کمک این ویژگی آیکون‌ها به‌صورت دوار روی صفحه ظاهر شده و امکان دسترسی به آن‌ها راحت‌تر و نیازمند زمان کمتری است.

همچنین برای مشاهده‌ اعلان‌ها دیگر لازم نیست حتما به بالای صفحه بروید؛ در عوض انگشت خود را روی هر نقطه‌ دلخواه از صفحه به سمت پایین کشیده و اعلان‌ها را ببینید. شرکت گوگل می‌تواند از این ویژگی آخر در سری جدید گوشی‌های پیکسل استفاده کند؛ زیرا لمس بالای صفحه‌ گوگل پیکسل 2 ایکس ال گاهی اوقات راحت نیست.

ویژگی‌های صوتی گوشی +HTC U11 نظیر اسپیکر BoomSound، ضبط استریو صدای High-Res، سیستم Qualcomm aptX HD (قابلیت پخش محتوای صوتی از طریق بلوتوث) و صدای بیسیم LDAC 24 بیتی با وضوح بسیار بالا، آن را به یکی از پرفروش‌ترین تلفن‌های همراه تبدیل خواهد کرد. دو بلندگو در این گوشی وجود دارد که یکی در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین و نزدیک پورت USB-C تعبیه شده است.

برخلاف اغلب بلندگوهای پایینی که کیفیت صدای مناسبی به‌خصوص هنگام فیلم‌برداری در فضای آزاد ندارند؛ صدای تولیدشده از هر دو اسپیکر این گوشی واقعا شگفت‌انگیز است. بااین‌حال برای شنیدن فایل‌های صوتی از طریق هدفون همچنان نیاز به پورت USB-C یا بلوتوث خواهید داشت.

گوشی اچ تی سی یو 11 پلاس دارای دوربینی بسیار قوی است و باتری بزرگ و 3930 میلی‌آمپر ساعتی آن از طول عمر بالایی برخوردار خواهد بود. ازآنجایی‌که این محصول یکی از بهترین پرچم‌داران سال 2017 به شمار می‌رود و به‌راحتی جایگزین مدل U11 شده، کاربران گوشی‌های HTC و همین‌طور سایر افراد اشتیاق زیادی برای خرید آن دارند. به نظر می‌رسد شرکت HTC با معرفی جدیدترین محصول خود فاصله‌اش را با شرکت‌های رقیب بسیار کم نموده است.

اچ تی سی یو 11 پلاس در اواخر آبان ماه سال جاری (20 نوامبر) وارد بازارهای اروپا و آسیا شده و قیمتی بین 699 تا 799 یورو خواهد داشت.

.

منبع : androidpolice

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر