;
coinex

گوگل: تا سال ۲۰۱۸ صدها میلیون گوشی اندرویدی به فناوری واقعیت افزوده مجهز خواهند شد

سرپرست بخش تجارت و عملیات واقعیت مجازی گوگل، آمیت سینگ، می‌گوید صدها میلیون گوشی هوشمند اندرویدی تا سال آینده به واقعیت افزوده مجهز خواهند شد. سینگ که در کنفرانس Web Summit در لیسبون حضور یافته بود گفت: “به لطف چارچوب توسعه‌ گوگل آرکور (Google ARCore)، واقعیت افزوده تا سال ۲۰۱۸ بخشی از زندگی روزمره‌ مردم خواهد شد.”

سینگ در بخشی از سخنانش در Summit چنین گفت:

صدها میلیون گوشی موبایل عرضه خواهند شد که از توانایی واقعیت افزوده برخوردارند. و در مرحله‌ی فعلی… به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنیم… تا تجربیاتی خلق کنند… که واقعیت افزوده به عادتی روزانه تبدیل شود.

سینگ همچنین به مباحث کسب درآمد از محتوای واقعیت افزوده، همچون بازی‌ها و اپلیکیشن‌های خرید نیز اشاره کرد.

طی چند سال آینده واقعیت افزوده به یکی از ویژگی‌های اصلی اکثر دستگاه‌‌های تحت اندروید تبدیل خواهد شد و هنگامی که این اتفاق بیفتد کسب درآمد نیز به شکلی طبیعی تکامل پیدا خواهد کرد.

کیت توسعه‌ نرم‌افزار گوگل به نام ARCore در ماه آگوست ارائه شد و هدف گوگل از این پروژه ساختن برنامه‌های واقعیت افزوده برای دستگاه‌هایی بود که مجهز به سنسورهای تخصصی تشخیص عمق نیستند و با این روش، واقعیت افزوده به شکلی آسان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر این ویژگی برای گوشی‌های گوگل پیکسل و سامسونگ گلکسی اس ۸ در دسترس است، با این حال گوگل قول داده است که تا پایان امسال، ARCore بر روی بیش از صد میلیون دستگاه تحت اندروید در سراسر جهان نصب و اجرا شود.

این غول موتورهای جستجوی اینترنت انتظار دارد که تا سال آینده تعداد دستگاه‌هایی که از ARCore پشتیبانی می‌کنند، رشد کرده و به رقم بالای صدها میلیون برسد. این رقم شامل گوشی‌های پایین رده و میان‌رده نیز می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر