;
coinex

هرآنچه باید در مورد وان پلاس 5 تی بدانید: مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ عرضه!

هرآنچه باید در مورد وان پلاس 5 تی بدانید: مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ عرضه!

وان پلاس 5 تی دقایقی است که رونمایی شده است. ظاهرا این گوشی پرچمدار برای به چالش کشیدن سایر ستارگان دنیای گوشی‌های همراه ساخته شده است!

وان پلاس در حدود 6 ماه پیش یک گوشی زیبا را با نام وان پلاس 5 وارد بازار کرد. این محصول توانست محبوبیت بسیار بالایی را کسب کند اما دیگر در بازار موجود نیست زیرا سازنده آن تصمیم گرفته است که یک مدل ارتقاء یافته از آن را با نام وان پلاس 5 تی با یک نمایشگر بدون حاشیه دارای نسبت تصویر 18 به 9 و دوربین قدرتمندتر عرضه کند.

حال سوالی که مطرح شده این است که گوشی جدید چه مشخصاتی دارد؟ در این نوشتار سعی کرده‌ایم که یک پاسخ جامع برای این موضوع ارائه کنیم. با تکراتو همراه باشید.

طراحی و نمایشگر وان پلاس 5T

انتظار می‌رود که وان پلاس 5 تی با ظاهری شبیه به گوشی‌های اوپو آر 11 اس و ویوو ایکس 20 وارد بازار شود. این دو گوشی توسط دو سازنده چینی به طور رسمی برای عرضه در چین ساخته شده‌اند اما 5 تی قرار است در سطح جهان عرضه شود.

این گوشی جدید، سبک طراحی کلی مدل وان پلاس 5 را به ارث برده است به این نحو که سازنده چینی در این محصول هم از یک پنل فلزی پشتی با طراحی منحنی شکل و خطوط تقریبا نامرئی هلالی شکل آنتن استفاده کرده است. وان پلاس 5تی علاوه بر این از نظر اندازه ابعاد فیزیکی هم با مدل وان پلاس 5 شباهت‌هایی دارد.

عکس‌های موجود نشان می‌دهند که وان پلاس بیشترین تغییرات ظاهری را در نمای جلوی گوشی جدیدش اعمال کرده است به این نحو که می‌توان گفت که احتمالا این گوشی یک نمایشگر 6 اینچی OLED کاملا مستطیل شکل با نسبت تصویر 18 به 9 و رزولوشن 1080 در 2160 پیکسلی را بر روی خود دارد.

با توجه به این که پنل نمایشگر جدیدترین پرچمدار وان پلاس، سطح جلوی این گوشی را به طور کامل اشغال کرده است، می‌توان گفت که اسکنر اثر انگشت وان پلاس 5T احتمالا در قسمت وسط پنل پشتی این دستگاه قرار گرفته است تا کاربر بتواند دسترسی راحت‌تری به آن داشته باشد.

سازنده چینی گوشی وان پلاس 5 را با یک دوربین اصلی دوگانه وارد بازار کرد اما ظاهرا مدل جدید این محصول به یک ترکیب متفاوت مجهز شده است. تصاویر و اطلاعات موجود از این امر حکایت می‌کنند که سنسور ثانویه دوربین اصلی وان پلاس 5 تی فاقد لنزهای تله فوتو است اما همچنان یک میدان دید 27 میلی متری ارائه می‌کند و علاوه بر این با یک سنسور 20 مگاپیکسلی که توانایی‌های بسیار خوبی در گرفتن تصاویر در هنگام شب و موقعیت‌های کم نور دارد، عرضه می‌شود. گفته شده است که این سنسور پیکسل‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا عکس‌ها را با کیفیت بیشتر و نویز کمتری ارائه کند.

دوربین اصلی این گوشی به کمک سنسور واید انگل خود امکان تصویربرداری پرتره را نیز در اختیار شما می‌گذارد. نمونه عکس‌هایی که در این قسمت مشاهده می‌کنید توسط یکی از مدیران شرکت وان پلاس ارائه شده‌اند و نشان می‌دهند که توانایی‌های عکاسی در شرایط کم نور در گوشی وان پلاس 5 تی تا حد زیادی بهبود یافته است.

سایر مشخصات جدیدترین پرچمدار وان پلاس

گوشی جدید همچنان با جک 3.5 میلی متری هدفون عرضه می‌شود. کارشناسان وان پلاس گفته‌اند از آنجایی که نبود این سخت افزار محبوب برای بسیاری از کاربران آزار دهنده است آن را در گوشی جدید خود هم حفظ کرده‌اند.

5 تی علاوه بر این به عنوان یکی از گوشی‌های جدید اکوسیستم اندروید، هنوز هم کلید بی صدا سازی را در اختیار شما می‌گذارد؛ البته گفته شده که قابلیت‌های این کلید تا حد زیادی بهبود یافته است. این احتمال نیز وجود دارد که وان پلاس 5تی با قابلیت تشخیص چهره وارد بازار شود. اگر خبرهایی که در این رابطه منتشر شده‌اند صحت داشته باشند، می‌توان گفت که این گوشی پرچمدار اولین موبایل اندرویدی است که با چنین قابلیتی عرضه می‌گردد؛ البته گفته شده است که وان پلاس نمی‌خواهد این قابلیت را به صورت یک اسکن 3 بعدی از صورت مانند آنچه که توسط آیفون X ارائه می‌شود، در اختیار کاربرانش بگذارد.

متاسفانه احتمالا وان پلاس جدید بدون بدنه‌ای مقاوم سازی شده در برابر نفوذ آب و گرد و خاک عرضه می‌شود. عده زیادی انتظار داشتند که این محصول چنین مشخصه‌ای را هم بر روی خود داشته باشد اما از آنجایی که هنوز هیچ مطلب و شایعه‌ای در این رابطه منتشر نشده است، نمی‌توان در مورد وجود داشتن آن در 5 تی حرفی زد.

گوشی جدید وان پلاس احتمالا فاقد اسپیکرهای دوقلو است و علاوه بر این بدون سیستم عامل اندروید 8 اوریو وارد بازار می‌شود اما می‌توان احتمال داد که این گوشی هوشمند در اوایل سال 2018 میلادی این بروزرسانی را دریافت کند.

قیمت و زمان عرضه

گوشی‌های وان پلاس قیمت‌های رو به رشدی داشته‌اند اما منابع خبری گفته‌اند که این گوشی با همان قیمتی عرضه می‌شود که وان پلاس 5 وارد بازار شد. این گوشی بالارده احتمالا در دو مدل با رم و حافظه 6 و 64 گیگابایتی با قیمت 499 دلار و 8 و 128 گیگابایتی با قیمت 559 دلار در تاریخ 30 آبان (21 نوامبر) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مشخصات کلی وان پلاس 5 تی
سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا
نمایشگر 6 اینچی 2160 در 1080 پیکسلی OLED با نسبت تصویر 18 به 9
اندازه 156.1 در 75 در 7.3 میلی متر
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.45GHz کوالکام اسنپدراگون 835
رم 6 و 8 گیگابایتی
دوربین دوگانه اصلی 16 و 20 مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.7) در کنار 16 مگاپیکسلی سلفی
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی بدون قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
باتری 3300 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع دش چارج (Dash Charge)  و امکان شارژ از طریق پورت یو اس بی نوع سی

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    امکان خرید این گوشی وان پلاس 5T در لوماکس موبایل با ارسال رایگان و ژله ای گلس رایگان

    پاسخ