;
coinex

بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 برای کنسول‌ها و هدست‌های مختلف

بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017
با نفوذ هدست‌های واقعیت مجازی (VR Headset) و ابزار مربوط به آن، بازی‌های کامپیوتری مبتنی بر این تکنولوژی از عمومیت بیشتری برخوردار شده‌اند. در ادامه به معرفی و بررسی اجمالی بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 که تا کنون ارائه شده‌اند خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017

بازی های واقعیت مجازی در چند سال گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده و با توجه به افزایش قدرت پردازنده های گرافیکی موجود، شرکت های مختلف بازی سازی دست به تولید و طراحی نمونه های مختلف برای این تکنولوژی جدید زده اند. بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 که قابلیت اجرا توسط هدست های واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر (PlatStation VR)، اوکولوس ریفت (Oculus Rift)، اچ تی سی وایو (HTC Vive)، گیر وی آر (Gear VR) و یا هدست واقعیت مجازی دی دریم وی آر (DayDream VR) شرکت گوگل یا کیفیت و گرافیک مناسب و قابل قبول را دارند عبارتند از:

  1. Resident Evil 7 : Biohazard
  2. Lone Echo
  3. Elite Dangerous
  4. Keep Talking and Nobody Explodes
  5. Sparc
  6. Robo Recall
  7. Augmented Empire
  8. Gunjack 2 : End of Shift
  9. Keep Talking and Nobody Explodes (نسخه موبایل)
  10. Damnfields
  11. Land’s End
  12. Twilight Pioneers
  13. Untethered
  14. Minecraft : Gear VR Edition

بازی Resident Evil 7 : Biohazard

بازی Resident Evil 7 : Biohazard مسیر موفقیت سری‌های قبلی از مجموعه بازی‌های محبوب را ادامه داده و یک نقطه عطف در این سری به حساب می آید. در این بازی، بازیکن توانایی گشت و گذار در یک عمارت ترسناک و مواجه و رویایی با انواع و اقسام موانع و دشمنان ترسناک را دارد. تنها تفاوت اصلی بازی Resident Evil 7 : Biohazard نسبت به سایر نسخه‌های این مجموعه تغییر زاویه دید از سوم شخص به اول شخص بوده که با استفاده از هدست واقعیت مجازی، جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

بازی Resident Evil Biohazard توسط شرکت بازی سازی Capcom برای کنسول بازی PlayStation VR طراحی و ساخته شده است و با قیمت 50 پوند (معادل 275 هزار تومان با احتساب پوند با قیمت 5.500 تومان در زمان نگارش) یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 به حساب می آید.

بازی Lone Echo

در بازی واقعیت مجازی Lone Echo بازیکن در نقش یک دستیار روبوتیک ظاهر شده که وظیفه انجام تحقیقات علمی و همچنین جستجوی یک ایستگاه فضایی را دارد. معماهای موجود در این بازی متعدد و متوالی بوده و با حل هر کدام، با یک داستان جدید روبرو خواهید شد.

بازی Lone Echo با استفاده از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift کار کرده و با ایجاد یک محیط فانتزی و تخیلی با جاذبه صفر و جلوه های صوتی و تصویری با کیفیت بسیار بالا، تجربه‌ای بسیار جذاب و فراموش نشدنی را برای بازیکن به ارمغان می آورد. این بازی توسط شرکت Ready at Dawn طراحی و ساخته شده و با قیمت 30 پوند (معادل 165 هزار تومان) یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 است.

بازی Elite Dangerous

بازی Elite Dangerous یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 بوده و قرار دادن کاربر در فضایی با نزدیک به 400 میلیارد ستاره و سیاره که 150.000 عدد از آنها در دنیای واقعی شناخته شده اند و مابقی با استفاده از الگوریتم‌های شناخته شده علمی فعلی طراحی شده اند، اولین بازی شبیه سازی فضایی در تاریخ بازی های کامپیوتری به حساب می آید.

بازی Elite Dangerous یک پروژه بسیار عظیم بوده و مناسب برای کسانی است که رویای سفر و اکتشاف در فضا و کهکشان های شناخته شده و ناشناخته را دارند. این بازی به صورت انحصاری برای واقعیت مجازی ساخته نشده اما شرکت Frontier با ایجاد تغییراتی آن را مناسب برای این تکنولوژی و هدست های واقعیت مجازی HTC Vice و Oculus Rift نموده و آن را به یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 تبدیل نموده است. بازی Elite Dangerous با قیمتی در حدود 20 پوند (معادل 110 هزار تومان) به فروش می رسد.

بازی Keep Talking and Nobody Explodes

بازی Keep Talking and Nobody Explodes خصیصه انفرادی بودن بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی را ترک نموده و یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 در گونه چند نفره را خلق نموده است. در این بازی یک بازیکن با پوشیدن یک دستکش واقعیت مجازی وظیفه فعال کردن یک بمب را داشته و مابقی بازیکنان باید به دنبال پیدا کردن راهی برای خنثی کردن این بمب باشند.

بازی Keep Talking and Nobody Explodes توسط شرکت Steel Crates Games ساخته شده و با قیمت 12 پوند (معادل 66 هزار تومان) برای دستگاه PlayStation VR و 11 پوند (معادل 60 هزار تومان) برای هدست های واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift به عنوان یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 شناخته شده است.

بازی Sparc

بازی واقعیت مجازی Sparc در ابتدا به عنوان یک طرح و ایده برای ورزش با استفاده از واقعیت مجازی مطرح شد، اما در حال حاضر به عنوان یک عنوان سرگرم کننده برای کنسول PlatStation VR به بازار عرضه شده است. این بازی شباهت‌ها زیادی با بازی مشهور Tron ساخته شده در دهه 1980 میلادی داشته و بازیکن در آن با یک دست توانایی پرتاب یک صفحه مدور به سمت رقیب را داشته و با دست دیگر قابلیت دفاع و جلوگیری از برخورد صفحه پرتاب شده توسط حریف را دارد. جذابیت اصلی این بازی در هنگام انجام توسط یک رقیب واقعی دیگر بوده که با حضور در مکان و استفاده از یک هدست واقعیت مجازی دیگر، تجربه جالب و بسیار مفرحی همراه با تحرک کافی را برای بازیکنان رقم می‌زند.

این بازی توسط شرکت CCP North America طراحی شده و قابلیت استفاده و اجرا توسط PlayStation VR را دارد. هدف بعدی بازی Sparc بسیار جذاب تر بوده و این شرکت قصد دارد تا امکان بازی به صورت آنلاین را نیز برای بازیکنان فراهم کند. بازی Sparc یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 بوده و با قیمتی در حدود 25 پوند (معادل 137 هزار تومان) به فروش می‌رسد.

 

 

بازی Robo Recall

بازی Robo Recall یک عنوان مبتنی بر ابزارهای واقعیت مجازی و صفحه‌های کنترلی Oculus در سبک بازی‌های اکشن اول شخص بوده و با استفاده از توانایی دست‌های بازیکن، تجربه بسیار جذابی را در اختیار وی قرار می‌دهد. وظیفه بازیکن در این بازی مهار ربات‌های از کنترل خارج شده به وسیله شکلیک گلوله به سر و قطع کردن بازوها است. این بازی یک نمونه با گرافیک بسیار بالا بوده که با استفاده از کنترلرهای Oculus بازیکن را به چالشی بسیار هیجان انگیز و همچنین حس غرور آمیز یک جنگجوی خشن می‌کشاند.

بازی Robo Recall توسط شرکت Epic Games طراحی شده و قیمتی برابر با 23 پوند (معادل 127 هزار تومان) دارد. همانطور که اشاره شد بازی Robo Recall که یکی از هیجان انگیزترین و بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 به شمار می‌آید، از کنترلرهای حرکتی Oculus برای اجرا استفاده می‌کند.

بازی Augmented Empire

یکی دیگر از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 بازی Augmented Empire است. ماجرای این بازی در یک فضای فانتزی و خیالی در آینده اتفاق افتاده و یک عنوان استراتژیک مبتنی بر حرکت نوبتی (Turn Based) به حساب می‌آید. بازی Augmented Empire از لحاظ کلی شباهت‌های زیادی با بازی Xcom : Enemy Unknow داشته و جریان بازی بر روی یک ژرف نما (Diorama – ماکت‌های سه بعدی با ابعاد کوچک) اتفاق می‌افتد.

بازی Augmented Empire توسط شرکت Coatsink Software برای هدست واقعیت مجازی Gear VR طراحی شده و با استفاده از فرم کلی ساخت خاص خود، مانع از خستگی بازیکن در هنگام انجام می‌گردد. این بازی قیمتی برابر با 8 پوند (معادل 44 هزار تومان) داشته و یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 به‌ شمار می‌آید.

بازی Gunjack 2 : End of Shift

بازی Gunjack 2 : End of Shoft یک عنوان برای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند بوده که برای آزمایش و نمایش توانایی‌های هدست‌های واقعیت مجازی DayDream و Gear VR طراحی شده است. در بازی Gunjack 2 : End of Shift بازیکن در نقش یک تیرانداز در یک سفینه فضایی ظاهر شده که وظیفه تیراندازی به دشمنان مختلف حاضر در داخل این کشتی فضای و مهاجمان را دارد.

بازی Gunjack 2 : End of Shift یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 بوده و توسط CCP Games برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است. این بازی با قیمتی برابر با 13 پوند (معادل 71 هزار تومان) در دسترس علاقمندان بازی‌های مبتنی بر تکنولوژی و هدست‌های واقعیت مجازی قرار گرفته است.

بازی Keep Talking and Nobody Explodes (نسخه موبایل)

نسخه مخصوص موبایل بازی Keep Talking and Nobody Explodes دقیقا مشابه نسخه مخصوص PlayStation VR و HTC Vive و Ocucus Rift بوده و بازیکن را در محیطی بسیار جذاب قرار می‌دهد.

نسخه موبایل بازی Keep Talking and Nobody Expldoes توسط شرکت Steel Crate Games ساخته شده و با قابلیت اجرا به صورت گروهی و چند نفره با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید با قیمتی در حدود 8 پوند (معادل 44 هزار تومان) مانند نسخه اصلی و پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی DayDream و Gear VR یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 به حساب می‌آید.

بازی Damnfields

بازی Damnfields یک عنوان بسیار جذاب و خاص در سبک پلتفرمر یا سکوبازی یا پرشی (Platformer) بوده که بازیکن مجبور به هدایت یک نقطه کوچک در مسیرها و مراحل مختلف تنها با استفاده از چشم‌های خود است! این بازی در واقع یک گونه از بازی مشهور تست اعصاب (Buzz Wire Game) بوده و می‌توان از آن به عنوان یک تمرین برای مغز بازیکن یاد کرد.

بازی Damnfields توسط شرکت MrCojo Entertainment طراحی شده و قابلیت اجرا بر روی گوشی‌های تلفن همراه مبتنی بر سیستم عامل اندروید را دارد. این بازی از هدست‌های واقعیت مجازی DayDream و Gear VR پشتیبانی کرده و به عنوان یکی از متفاوت‌ترین و بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 شناخته می‌شود. این بازی به صورت رایگان در اختیار علاقمندان بازی‌های ویدیویی قرار گرفته است.

بازی Land’s End

بازی Land’s End اثری جدید از سازندگان بازی بسیار مشهور و محبوب Monument Valley است که در فهرست بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 قرار می گیرد. این بازی یک نمونه بازی معمایی داستانی بوده که بازیکن قابلیت جستجو در محیط‌ها و فضاهای انتزاعی و فانتزی طراحی شده بازی و کشف و حل معماهای پنهان شده در آن را دارد. این بازی نحوه کنترل جالبی داشته و تمامی حرکت‌ها با استفاده از خیره شدن و نگاه کردن به موضوعات انجام می‌گیرد.

بازی Land’s End که یک عنوان هنری در بین بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 بوده و توسط شرکت Ustwo برای هدست واقعیت مجازی Gear VR ساخته شده و با قیمت 4.5 پوند (معادل 25 هزار تومان) در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

بازی Twilight Pioneers

بازی Twilight Pioneer یک بازی در سبک نقش آفرینی شخص اول (First Person RPG) بوده که در ظاهر یک عنوان مناسب برای هدست‌های واقعیت مجازی به حساب نمی‌آید. در بازی Twilight Pioneers بازیکن در نقش یک مبارز ظاهر شده که باید به جنگ با رقبای مختلف پرداخته و از طریق تله پورت (Teleport) راهی مراحل بالاتر شود. اما پس از اندکی تجربه، این بازی قابلیت‌های خود برای سرگرم کردن بازیکن را به نمایش می‌گذارد.

بازی Twilight Pioneers توسط شرکت NetEase طراحی شده و قابلیت اجرا بر روی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه مبتنی بر سیستم عامل اندروید و هدست واقعیت مجازی DayDream را دارد. اما با توجه به رایگان بودن این بازی و امکانات و جذابیت‌های موجود و همچنین گرافیک بالا و قابل قبول، بازی Twilight Pioneers توانسته در فهرست بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 جای گیرد.

بازی Untethered

قرار دادن بازی Untethered که در لیست بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 قرار گرفته، در یک سبک خاص و مستقل از بازی‌های کامپیوتری کاری سخت و دشوار است. این بازی یک نمونه ماجرایی مبتنی بر صوت بوده که در آن بازیکن به وسیله صدای خود و استفاده از یک نمایشگر لیزری قابلیت ارتباط با اشیا موجود در بازی را داشته و باید به کشف معماهای موجود در یک شهر ساحلی دور افتاده و مرموز در ایالت اورگان (Oregan) کشور ایالات متحده آمریکا بپردازد.

این بازی قابلیت‌های استفاده از سیستم تشخیص صدا در بازی‌های کامپیوتری مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی را به نمایش گذاشته ولی تنها ایراد و نقطه ضعف آن، پشتیبانی از یک زبان (زبان انگلیسی) است. بازی Untethered توسط شرکت Numinous Games برای سیستم عامل اندروید طراحی شده و قابلیت پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی DayDream را دارد. این بازی با قیمتی در حدود 4.5 پوند (معادل 25 هزار تومان)، یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 است.

بازی Minecraft : Edition Gear VR

بازی Minecraft : Gear VR Edition نیز در جمع بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 حضور داشته و در مورد آن تنها می‌توان گفت که این عنوان، نسخه سه بعدی و مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی بازی بسیار مشهور و محبوب Minecraft بوده و از تمامی قابلیت‌های موجود در نسخه اصلی آن سود می برد. در این بازی، هدف ساخت و طراحی سازه‌های معماری جذاب و کارتونی بوده و به نوعی هیچ گونه برد باختی در آن وجود ندارد!

این بازی توسط شرکت Mojang طراحی شده و با قیمتی در حدود 5 پوند (معادل 27 هزار تومان)، یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 شناخته شده است.

بهترین بازی های واقعیت مجازی 2017 در یک نگاه

نام بازی سبک بازی شرکت سازنده قیمت
(تومان)
Resident Evil 7 : Biohazard اکشن اول شخص Capcom 275.000
Lone Echo معمایی Ready at Dawn 165.000
Elite Dangerous شبیه ساز Frontier 110.000

Keep Talking and Nobody Explodes

معمایی چند نفره Steel Crate Games 66.000
Sparc ورزشی CCP North America 137.000
Robo Recall اکشن اول شخص Epic Games 127.000
Augmented Empire استراتژیک Coatsink Software 44.000
Gunjack 2 : End of Shift تیراندازی CCP Games North America 71.000
Keep Talking and Nobody Explodes (نسخه موبایلی) معمایی چند نفره Steel Crate Games 44.000
Damnfields پرشی MrCojo Entertainment رایگان
Land’s End معمایی Ustwo 25.000
Twilight Pioneers اکشن اول شخص NetEase رایگان
Untethered معمایی/صوتی Numinous Games 25.000
MineCraft : Gear VR Edition معمایی/استقامتی Mojang 27.000

گالری تصاویر بهترین بازی های واقعیت مجازی سال 2017 میلادی

منبع : alphr

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر