;
coinex

اولین عمل پیوند سر انسان با موفقیت انجام شد

اولین عمل پیوند سر انسان با موفقیت انجام شد

اولین عمل پیوند سر انسان با موفقیت در کشور چین انجام شد. گروهی از جراحان متخصص دانشگاه پوهنتون هاربین در چین توانستند تا این عمل را با موفقیت انجام دهند. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

بعد از موفقیت آمیز بودن این عمل، قرار است تا در گام بعدی، پیوند سر روی انسان زنده نیز انجام شود.

اولین عمل جراحی پیوند سر

پروفسور سرجیو کاناورو، رئیس گروه نوروماژولاسیون اعلام کرد که این عمل به سرپرستی دکتر ژیائوپینگ رن صورت گرفته که سال پیش توانسته بود تا عمل پیوند سر به بدن میمون را با موفقیت انجام دهد.

دکتر ژیائوپینگ رن که سرپرست این عمل جراحی بود، اعلام کرد اولین عمل جراحی پیوند سر انسان بر روی جسد انجام شده که در ادامه این عمل شامل تعویض کامل سر انسان به یک اهداکننده خواهد بود که دچار مرگ مغزی شده است.

این محقق اعلام کرد با مطالعاتی که روی حیوانات آزمایشگاهی انجام داده است، این عمل امکان پذیر است.

همچنین یک تیم از محققان کره جنوبی نیز که در انجام این آزمایشات مشارکت داشته‌اند، اعلام کردند که که شواهد نشان می‌دهد مایع شیمیایی تزریق شده به نخاع می‌تواند عصب‌ها را به یکدیگر پیوند بزند.

این پیوند، پیش از این علاوه بر میمون بر روی یک سگ نیز انجام شده بود که در ناحیه ستون فقرات دچار مشکل شده بود. پس از انجام عمل، این سگ توانست پنجه خود را حرکت دهد.

نتایج به دست آمده

نتایج موجود در مورد نخستین پیوند سر انسان نشان می‌دهد که این تکنیک در اتصال دوباره ستون فقرات، عصب‌ها و رگ‌های خونی برای استمرار حیات دو بدن در کنار یکدیگر عملیاتی خواهد بود.

بسیاری از پزشکان نسبت به عواقب جبران ناپذیر این عمل هشدار داده‌اند. به گفته آنها ممکن است در این زمینه عدم هماهنگی بدن با سر جدید اتفاق افتد.

کاناورو در مورد علت انجام این عمل در چین اعلام کرد که تلاش‌هایش در آمریکا برای جلب حمایت نهادهای پزشکی این کشور از پروژه‌اش، نافرجام مانده است.

مدت زمان انجام عمل جراحی پیوند سر، 18 ساعت بوده است که پزشکان با موفقیت توانسته‌اند تا ستون فقرات، اعصاب و رگ‌های خونی را به یکدیگر پیوند بزنند.

.

تهیه و گردآوری: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر