;
coinex

FBI، در جستجوی هکر ایرانی شبکه HBO

اتشار عکس هکر ایرانی شبکه اچ بی او توسط اف بی آی

عکس هکر ایرانی شبکه اچ بی او توسط اف بی آی منتشر شد. هدف این هکر ایرانی که بهزاد مصری نام دارد، اخاذی از تلویزیون اچ‌بی‌او (HBO) بوده است.

تصویر این هکر ایرانی شبکه اچ بی او توسط مقام‌های قضایی آمریکا منتشر شد.

جانشین دادستان فدرال منطقه جنوب نیویورک، جون کیم در یک نشست خبری اعلام نمود که بهزاد مصری حدودا سی سال سن دارد و ساکن ایران است. به گفته وی مصری با نام مستعار “سکوت وحشت” تحت تعقیب است و در صورتی که از ایران خارج شود، بازداشت خواهد شد.

به گفته مقامات آمریکایی، این هکر ایرانی شبکه اچ بی او ، برای برملا نکردن اطلاعات این تلویزیون از آنها شش میلیون دلار درخواست کرده است.

هدف از هک شبکه HBO

به گفته دادستان جون کیم، مصری برای منفعت شخصی این کار را انجام داده و پیش از این نیز با نیروهای نظامی ایران برای هک کردن سیستم‌های آنها همکاری داشته است. وی تاکید نمود که کشور ایران پیش از این نیز برای پیشبرد اهداف خود اقدام به استخدام هکر نموده است.

به گفته دادستانی، این هکر پیش از این برای هک کردن سامانه‌های هسته‌ای اسرائیل، به هکرهای دستگاه‌های نظامی ایران کمک کرده است. وی همچنین عقیده دارد که این هکر ایرانی شبکه اچ بی او ، یکی از اعضای گروه هکرهایی موسوم به ترک بلک هک سیکوریتی است که پیش از این نیز به وبسایت‌هایی در جهان و از جمله آمریکا حمله کرده‌اند.

عکس هکر ایرانی شبکه اچ بی او توسط اف بی آی منتشر شد

البته بهزاد مصری بازداشت نشده و مشخص نیست که در حال حاضر کجا زندگی می‌کند.

به گفته دادستانی، بهزاد مصری خلاصه داستان و قسمت‌های پخش نشده سریال‌های پرطرفدار و همچین بازی تاج و تخت را دزدیده است.

براساس اطلاعات منتشر شده در کیفرخواست سه شنبه ۲۱ نوامبر، هکر ایرانی شبکه HBO، باج را به بیت‌کوین که واحد پول اینترنتی است درخواست کرده، زیرا تعقیب و یافتن محل خرج کردن آن پیچیده‌تر از پول‌ رایج کشورهاست.

 

بیشتر بخوانید:  داستان بیت‌کوین و بلاک چین: تاریخچه پیدایش بیتکوین، امنیت و نحوه سرمایه گذاری در آن

 

البته در ادامه، شبکه اچ‌بی‌او نیز حاضر به پرداخت باج نشده و بهزاد مصری نیز بخش‌هایی از اطلاعات دزدیده شده در بهار را در تابستان منتشر نمود.

عکس هکر ایرانی شبکه اچ بی او

پیغام ارسالی هکر ایرانی شبکه اچ بی او برای کارمندان این شبکه

براساس اطلاعات موجود، این هکر ایرانی بعد از اینکه سیستم‌های اچ‌بی‌او را هک کرده، برای تمام کارمندان این شرکت ایمیل فرستاده است. وی در متن ایمیل نوشته است:

سلام به همه بی عرضه ها! بله درسته! HBO هک شده!… مراقب باشید سکته قلبی نکنید!!!

علت افشای نام هکر ایرانی شبکه اچ بی او

پیش از این روزنامه واشنگتن در گزارشی اعلام کرده بود که هدف از مخفی نگه داشتن پرونده‌هایی از این قبیل این است که متهم  نتواند فرار کند و مقام‌های امنیتی این فرصت را داشته باشند که شخص مورد نظر را به موقع بازداشت کنند، اما این بار این روزنامه اعلام نمود که دولت دونالد ترامپ تاکید داشته است تا برای مقاصد سیاسی، نام متهم و ملیت او برملا گردد.

ترامپ از مخالفین سرسخت توافق هسته‌ای آمریکا و پنج قدرت جهانی با ایران است و قصد دارد تا کنگره آمریکا را برای ایجاد تحریم‌های جدید علیه ایران متقاعد کند.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر