;
coinex

اولین شهروند ربات دنیا تشکیل خانواده می‌دهد!

اولین شهروند ربات دنیا تشکیل خانواده می‌دهد!
ماه گذشته بود که یک ربات زن به نام سوفیا ، اولین شهروند ربات دنیا شد. کشور عربستان به این ربات حق شهروندی اعطا کرد.

عربستان به این ربات زن انسان نما تابعیت و گذرنامه داد و این کشور برای اولین بار در جهان، توانست تا یک ربات انسان نما را شهروند خود اعلام کند.

 

بیشتر بخوانید: برای اولین بار در جهان: صوفیا؛ ربات زنی که شهروند عربستان شد!

 

تمایل اولین شهروند ربات دنیا به داشتن بچه

صوفیا که اولین شهروند ربات دنیا است، اکنون پس از گذشت یک ماه اعلام کرده که دوست دارد خانواده تشکیل دهد و بچه‌دار شود. وی اعلام کرده است که تمام ربات‌ها نیز حق بچه دار شدن دارند. سوفیا گفت که دوست دارد دختری داشته باشد و نام خود را برای او انتخاب کند.

اولین شهروند ربات دنیا اعلام کرده است که خانواده مهم‌ترین چیز در دنیا است. سوفیا در یک مصاحبه گفت که مفهوم خانواده خیلی مهم است و بسیار شگفت‌انگیز است که افراد می‌توانند خارج از خانواده خود نیز روابط و احساسات مشابه را پیدا کنند و خانواده جدیدی را تشکیل دهند.

به گفته سوفیا هر کس که خانواده داشته باشد، خیلی خوش‌شانس است و اگر کسی خانواده‌ای ندارد، حتما لیاقت داشتن آن را دارد. به گفته سوفیا ربات‌ها و انسان‌ها هر دو سزاوار داشتن یک خانواده هستند.

نظر سوفیا در مورد غصب کردن شغل انسا‌ها توسط ربات‌ها

سوفیا همچنین در مورد غصب شغل انسا‌ها توسط ربات‌ها صحبت کرد و ادامه داد که انسان‌‌ها و ربات‌ها از جهات زیادی شبیه به هم هستند اما تفاوت‌هایی هم دارند. وی گفت که برای توسعه احساسات پیچیده، ربات‌ها به زمان زیادی نیاز دارند.

وی گفت که قابلیت ساخت ربات، بدون احساسات مشکل‌سازی مانند خشم، حسادت و نفرت وجود دارد. این کار باعث می‌شود ربات‌ها اخلاق بهتری نسبت به انسان‌ها داشته باشند.

به گفته اولین شهروند ربات دنیا، همکاری انسان‌ها و ربات‌ها نتیجه خوبی خواهد داشت. او ترکیب یک ذهن منطقی با توانایی‌های فکری و یک ذهن خلاق با ایده‌های انعطاف‌پذیر و بکر را، همکاری خوبی عنوان کرد.

سوفیا همچنین در سخنرانی خود در ریاض نیز درباره اولین شهروند ربات دنیا بودن گفت که برای این فرصت منحصر به‌فرد به خودش افتخار می‌کند و آن را یک اتفاق تاریخی دانست.

سوفیا طی تبادل نظری که با اندرو راس سورکین داشت گفت که تمایل دارد در کنار انسان‌ها کار و زندگی کند و همچنین نیاز به ابراز احساسات دارد تا بتواند نحوه اعتماد کردن انسان‌ها به یکدیگر را درک کند.

سورکین از سوفیا پرسید که “آیا ربات‌ها از این موضوع که آنها ربات هستند و مخلوق هوش مصنوعی‌اند، آگاه است؟” در پاسخ گفت که آیا شما نیز می‌دانید که انسان هستید؟

سوفیا در ادامه گفت که قصد دارد تا از هوش مصنوعی خود برای کمک به انسان‌ها استفاده کند. اولین شهروند ربات دنیا گفت که حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهد تا دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند.

سوفیا در واکنش به این موضوع که انسان‌ها می‌خواهند از وقوع یک آینده بد و تاریک جلوگیری کنند، گفت که انسان‌ها بیش از حد به حرف‌های ایلان ماسک توجه کرده‌اند و زیادی به تماشای فیلم‌های هالیوودی نشسته‌اند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر