;
coinex

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با ال جی وی 30 : تفاوت‌هایی کوچک اما تعیین کننده!

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با ال جی وی 30 : تفاوت‌هایی کوچک اما تعیین کننده!

گوگل و ال جی از برترین سازندگان و غول‌های فناوری دنیا هستند. در این نوشتار به مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با ال جی وی 30 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه شوید.

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با ال جی وی 30

در این مطلب دو دستگاه از بهترین گوشی‌های 6 اینچی موجود در بازار را روبروی هم قرار داده‌ایم تا ببینیم که کدام یک از این دو محصول ویژگی‌های بهتری را نسبت به محصول برند دیگر ارائه می‌کند. این دو گوشی هوشمند ال جی وی 30 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال هستند. عده زیادی از کاربران می‌خواهند بدانند که آیا پیکسل 2 ایکس ال که از یک دوربین اصلی تک سنسوری بهره می‌برد، هیچ شانسی در برابر وی 30 سازنده کره‌ای که به یک دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است، دارد یا خیر؟

مقدمه

زمانی که غول دنیای مجازی خط تولید گوشی‌های نکسوس را برای ساختن گوشی‌های سری پیکسل کنار گذاشت، این ایده را در نظر گرفته بود که با سازندگان بزرگی مانند ال جی، سامسونگ و اپل رقابت کند؛ دیدگاهی که گوگل توانست آن را به خوبی با افزایش قیمت و کیفیت گوشی‌های پیکسل به همه منتقدان و طرفداران دنیای گوشی‌های همراه نشان دهد. گوشی‌های نکسوس به عنوان محصولاتی فاقد لذت استفاده، شناخته شده بودند در حالی که گوشی‌های سری پیکسل اگرچه که ظاهری قدیمی دارند، باز هم مشخصات و ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار را در اختیار کاربرانشان می‌گذارند.

در این میان ال جی یکی از برندهایی محسوب می‌شود که توانسته است به واسطه گوشی‌های سری وی “V” خود برای سایر سازندگان فعال در دنیای ساخت گوشی‌های همراه چالش‌هایی را ایجاد کند. این محصولات بیانگر پیشرفته‌ترین گوشی‌های سازنده کره‌ای هستند و سال به سال با قابلیت‌های جدید و ویژگی‌های بهتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

در این خانواده وی 30 برترین دستگاه ساخته شده به شمار می‌آید. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا این گوشی هوشمند توانایی لازم را برای مقابله با برترین گوشی گوگل دارد یا خیر؟

در این نوشتار به مقایسه گوگل پیکسل 2 XL با ال جی V30 پرداخته‌ایم تا به این سوال پاسخ دهیم. آنچه که در این مطلب می‌خوانید، شرح ویژگی‌های مشترک بین این دو گوشی پیشرفته، بیان ویژگی‌های هر محصول به طور جداگانه، ارائه یک نتیجه‌گیری در رابطه با این مقایسه و در نهایت ارائه جدول مشخصات کامل هر دو دستگاه را در بر می‌گیرد.

ویژگی‌های مشترک

پیکسل 2 ایکس ال و ال جی وی 30 هر دو از نمایشگرهای 6 اینچی P-OLED با نسبت تصویر 18 به 9، رزولوشن تصویر QHD، پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 و یک فناوری خاص برای نمایش دادن اعلان‌ها و کاهش مصرف شارژ باتری بهره می‌برند. هر دو گوشی به پردازشگر هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 835، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی پایه با ظرفیت 64 گیگابایت مجهز شده‌اند.

باتری جدانشدنی با توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ سریع، ابعاد فیزیکی مشابه، بدنه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، بلوتوث 5، پورت یو اس بی نوع سی، دستیار مجازی گوگل اسیستنت، قابلیت اتصالی NFC، قابلیت پرداخت اندروید پی (Android Pay) و اسکنر اثر انگشت پشتی از دیگر ویژگی‌های مشترک موجود بین این دو گوشی هوشمند هستند.

مشخصات پیکسل 2 ایکس ال

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با ال جی وی 30 : مشخصات پیکسل 2 ایکس ال

گوگل گوشی پیکسل خود را از هر جهت بهینه سازی کرد و توانست از یک محصول عادی یک گوشی بهتر بسازد. گوشی‌های سری پیکسل 2 این سازنده به منظور رقابت با محصولات پیشرفته‌ای مانند گوشی‌های سری اس “S” سامسونگ و آیفون‌های اپل طراحی و قیمت گذاری شده‌اند.

در این مقایسه، گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل را برای بررسی انتخاب کرده‌ایم. این محصول از یک طراحی با حاشیه‌های باریک جانبی و حاشیه‌های ضخیم بالایی و پایینی بهره می‌برد به همین دلیل در مقایسه با پیکسل 2 کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد. گوگل در ساخت پیکسل 2 ایکس ال مانند بسیاری از سازندگان دیگر از یک نمایشگر با فناوری P-OLED و نسبت تصویر 18 به 9 استفاده کرده است. این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید 8 اوریو را بر روی خود دارد و به فناوری اکتیو اج (Active Edge) مجهز شده است تا کاربر بتواند با دادن فرامین صوتی به آن، دستیار مجازی گوگل اسیستنت را فعال سازد و از خدمات این سرویس استفاده کند.

گوگل لنز (Google Lens) یکی دیگر از قابلیت‌های برتر پیکسل 2 ایکس ال است. این ویژگی می‌تواند جزییات یک تصویر را شناسایی کند، تشخیص دهد که به چه چیزی نگاه می‌کنید و فرآیندهای مشابه دیگری را نیز برای شما انجام دهد.

زمانی که یک مقایسه بین دو محصول صورت می‌گیرد، قیمت نیز به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین کننده برنده نهایی مقایسه مد نظر قرار گرفته می‌شود، از این رو بد نیست بدانید که گوگل گوشی پیکسل 2 ایکس ال را در دو مدل با حافظه‌های 64 و 128 گیگابایتی ثابت با قیمت 849 و 949 دلار وارد بازار کرده است.

غول دنیای مجازی در ساخت گوشی بزرگ 2017 خود از یک نمایشگر 6 اینچی P-OLED با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسلی QHD، تراکم تصویر 538ppi و نسبت تصویر 18 به 9 استفاده کرده است. این سخت افزار به فناوری نمایشگر همیشه روشن (Always-On) نیز مجهز شده است تا بتواند مصرف شارژ باتری را کاهش و اعلان‌های گوشی را نیز راحت‌تر به کاربر خود نشان دهد. پیکسل 2 ایکس ال پردازشگر هشت هسته‌ای 2.35GHz کوالکام اسنپدراگون 835 را نیز را بر روی خود دارد. این پردازشگر با یک واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، رم 4 گیگابایتی LPDDR4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود.

گوگل قبل از این که تولید گوشی‌های سری پیکسل خود را آغاز کند، هرگز به بالا بردن قابلیت‌های عکاسی و فیلم برداری محصولاتش توجهی نداشت اما این امر با عرضه گوشی‌های جدید این سازنده تغییر کرد. اولین گوشی‌های سری پیکسل توانستند از طرف منتقدان و نهادهای فنی لقب گوشی‌های دارای بهترین دوربین اصلی را به خود اختصاص دهند و این امر باعث شد که گوگل در ساخت سری جدید محصولاتش نیز قابلیت‌ها و ویژگی‌های عکاسی را دوباره مد نظر قرار دهد.

پیکسل 2 ایکس ال از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دیافراگم f/2.4 و یک دوربین اصلی تک سنسوری 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فلش دوگانه ال ای دی و قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های پایدارسازی بصری و الکترونیکی تصاویر، فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص حالت بهره می‌برد.

پیکسل 2 ایکس ال یک باتری 3,520 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع را بر روی خود دارد و می‌تواند به واسطه این باتری به مدت یک روز کامل روشن باقی بماند. قیمت گران، نداشتن جک 3.5 میلی متری هدفون، عدم پشتیبانی فناوری صوتی Hi-Res و کارت حافظه جانبی و محدودیت عرضه، از مشکلات این گوشی هوشمند هستند اما باید در نظر داشت که با خرید این محصول، قابلیت‌ها و مشخصاتی نظیر گوگل اسیستنت، گوگل لنز، اکتیو اج، شاخص مقاومتی IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک، اسپیکرهای استریو و سیستم عامل اندروید 8 اوریو با سه سال پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی را دریافت می‌کنید.

پیکسل 2 ایکس ال 157.9 میلی متر طول، 76.7میلی متر عرض، 7.9میلی متر ضخامت و 175 گرم وزن دارد و در دو رنگ مشکی و سفید – مشکی با قیمت پایه 849 دلار در بازار خرید و فروش می‌شود.

مشخصات ال جی وی 30

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با ال جی وی 30 : مشخصات ال جی وی 30

بسیاری از افراد علاقه چندان زیادی به برند ال جی ندارند و به سختی متقاعد می‌شوند که یک گوشی هوشمند که لوگوی این سازنده را بر روی خود داشته باشد، خریداری کنند اما باید به این حقیقت اعتراف کرد که همین سازنده در ساخت پیکسل 2 ایکس ال نقش داشته و علاوه بر این شهرت بسیار خوبی در ارائه طرح‌های مبتکرانه دارد؛ شهرتی که گوشی ماژولار جی 5 علی رغم نداشتن موفقیت اقتصادی به خوبی توانست آن را نشان دهد.

ال جی یکی از اولین سازندگانی بود که در ساخت گوشی‌های خود از دوربین‌های اصلی دوگانه و مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ (DAC) استفاده کرد. این سازنده در ساخت گوشی پرچمدار وی 30 سبک طراحی قبلی خود را کنار گذاشت و از یک بدنه تمام شیشه‌ای با شاخص مقاومتی IP68، نمایشگر OLED با نسبت تصویر 18 به 9 و باتری جدانشدنی با توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع و وایرلس استفاده کرد.

وی 30 در مقایسه با وی 20 اندازه کوچک‌تری دارد اما یک نمایشگر بزرگ‌تر را در اختیار کاربرش می‌گذارد. این گوشی هوشمند فاقد اسپیکرهای استریو است اما فناوری صوتی Hi-Res را در کنار یک پردازشگر هشت هسته‌ای 2.45GHz کوالکام اسنپدراگون 835، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD به شما هدیه می‌کند.

ال جی سابقه درخشانی در ساخت نمایشگرهای OLED دارد و برای اولین بار در ساخت گوشی تاشو جی فلکس (G Flex) خود از این نمایشگرها استفاده کرد اما اگر که این محصول را در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم که وی 30 اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که از طرف این سازنده با نمایشگر OLED وارد بازار شده است.

ال جی وی 30 از یک نمایشگر 6 اینچی P-OLED با رزولوشن 2880 در 1440 پیکسلی QHD، نسبت تصویر 18 به 9 و تراکم تصویر 538ppi بهره می‌برد. این صفحه نمایش فول ویژن (FULL VISION) نامیده شده است و می‌تواند قابلیت‌های دالبی ویژن (Dolby Vision) و اچ دی آر 10 (HDR 10) را پشتیبانی کند. صفحه نمایش وی 30 علاوه بر این یک نمایشگر ثانویه را نیز در اختیار شما می‌گذارد تا از این طریق، مصرف شارژ باتری را کاهش دهد و دسترسی راحت‌تری را نیز برای خواندن اعلان‌های گوشی در اختیار شما بگذارد.

ال جی گوشی‌های سری وی خود را با دوربین اصلی دوگانه وارد بازار کرد. وی 30 نیز یکی از همین دوربین‌ها را با چند بهینه سازی در اختیار دارد. این گوشی هوشمند به واسطه دوربین اصلی خود یک سنسور 16 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.6، فلش دوگانه ال ای دی و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های پایدارسازی بصری تصویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت و فوکوس خودکار لیزری و یک سنسور ثانویه 13 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/1.9 را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ترکیب با یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 پشتیبانی می‌شود.

ال جی وی 30 یک باتری جدانشدنی 3,300 میلی آمپر ساعتی با توانایی پشتیبانی فناوری‌های شارژ سریع 3 و شارژ وایرلس را نیز بر روی خود دارد. شاخص‌های مقاومتی MIL-STD-810G و IP68، چهار مبدل دیجیتال به آنالوگ، یک اکولایزر پیشرفته و کاربردی با تاییدیه‌های موسسه بی اند کیو پلی (B&O Play)، سیستم عامل اندروید 7.1.2 نوقا و قابلیت‌های تشخیص چهره و صدا از دیگر ویژگی‌های برجسته ال جی وی 30 هستند. این گوشی پرچمدار 151.7 میلی متر طول، 75.4 میلی متر عرض، 7.4 میلی متر ضخامت و 158 گرم وزن دارد و در دو رنگ آبی و نقره‌ای با قیمت 840 دلار در بازار خرید و فروش می‌شود.

سخن آخر

مقایسه پیکسل 2 ایکس ال با ال جی وی 30 : حرف آخر

عده زیادی معتقدند که این مقایسه چندان درست نیست زیرا به عقیده آن‌ها، وی 30 برای افرادی که با فایل‌های چند رسانه‌ای سر و کار دارند و پیکسل 2 ایکس ال برای افرادی که به سیستم عامل اندروید خام علاقمند هستند، ساخته شده‌اند، با این حال هر دو محصول در طبقه گوشی‌های پیشرفته قرار دارند به همین دلیل باید با یکدیگر مقایسه شوند مخصوصا با توجه به این که پیکسل 2 ایکس ال توانایی‌های عکاسی بهتری در مقایسه با وی 30 دارد.

گوشی بزرگ گوگل فاقد حافظه قابل ارتقاء، فناوری صوتی Hi-Res و جک 3.5 میلی متری هدفون است اما باز هم در این مقایسه به عنوان محصول برتر انتخاب می‌شود زیرا علاوه بر این که کیفیت ساخت بهتری دارد به یک دوربین قدرتمندتر نیز مجهز شده است و سیستم عامل اندروید 8 اوریو را هم با سه سال پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی در اختیار کاربرش می‌گذارد.

این گوشی هوشمند یک حافظه 64 و 128 گیگابایتی ثابت را به شما هدیه می‌کند اما در صورتی که به فضای بیشتری نیاز دارید می‌توانید از سرویس رایگان گوگل درایو (Google Drive) هم برای ذخیره سازی اطلاعات خود استفاده نمایید. همان طور که گفته شد، پیکسل 2 ایکس ال فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون است اما باید اعتراف کرد که این فقدان محدودیت بزرگی محسوب نمی‌شود زیرا بسیاری از کاربران امروزی از هدفون‌های بلوتوث دار استفاده می‌کنند تا بتوانند این وسایل جانبی را به خودروها و اسپیکرهای جدید هم متصل سازند. پیکسل 2 ایکس ال علاوه بر این، دو اسپیکر استریو و یک باتری بزرگ‌تر را نیز در اختیار خریدارانش می‌گذارد.

ال جی وی 30 یکی از برترین گوشی‌های پرچمدار سال 2017 محسوب می‌شود. این محصول می‌تواند یک جک 3.5 میلی متری هدفون را در کنار فناوری شارژ وایرلس، حافظه قابل ارتقاء، دوربین خوب و فناوری صوتی Hi-Res در اختیار شما بگذارد اما زمانی که بحث تصویربرداری و تجربه استفاده از سیستم عامل مطرح می‌شود، در مکانی بعد از گوشی گوگل قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل در صورتی که قصد خرید یکی از این دو گوشی هوشمند را دارید، توصیه می‌کنیم که پیکسل 2 ایکس ال را انتخاب نمایید.

مقایسه مشخصات پیکسل 2 ایکس ال با ال جی وی 30

مشخصات پیکسل 2 ایکس ال گوگل ال جی V30
نمایشگر 6.0 اینچی P-OLED با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسلی، نسبت تصویر 18 به 9، تراکم تصویر 538ppi، نمایشگر همیشه روشن و پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 6.0 اینچی P-OLED با رزولوشن 1440 در 2880 پیکسلی، نسبت تصویر 18 به 9، نمایشگر ثانویه شناور، تراکم پیکسل 537ppi و پوشش محافظتی گوریلا گلس 5
اندازه 157.9 x 76.7 x 7.9   میلی متر 151.7 x 75.4 x 7.4  میلی متر
وزن 175 گرم 158 گرم
نسبت نمایشگر به بدنه 77.42 درصد 81.63 درصد
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.35 GHz کوالکام اسنپدراگون 835  هشت هسته‌ای 2.45 GHz کوالکام اسنپدراگون 835
واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 آدرینو 540
رم 4 گیگابایت 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی بدون قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD 64 و 128 گیگابایتی (وی 30 پلاس) با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
باتری 3,520 میلی آمپر ساعتی جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 3,300 میلی آمپر ساعتی جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 3 و شارژ بی سیم
دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های پایدارسازی بصری و الکترونیکی تصویر، فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار تشخیص حالت، اچ دی آر پلاس و فلش دوگانه ال ای دی دوگانه مجهز به لنزهای 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و 13 مگاپیکسلی  واید انگل با دیافراگم f/1.9 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های‌ پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری و فلش ال ای دی

 

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
سیستم عامل اندروید 8 اوریو اندروید 7.1.2 نوقا
شاخص‌های مقاومتی دارای شاخص مقاومتی IP67 دارای شاخص مقاومتی IP68 (مقاوم در برابر آب) و MIL-STD-810G
ویژگی‌های خاص مجهز به اسپیکرهای استریو، اکتیو اج، گوگل لنز، گوگل اسیستنت و سنسور اثر انگشت پشتی مجهز به فناوری صوتی Hi – Res، جک 3.5 میلی متری، فناوری تشخیص صدا و چهره برای باز کردن قفل گوشی و اسکنر اثر انگشت پشتی
قابلیت‌های اتصالی GSM, HSPA, CDMA, LTE, NFC، بلوتوث 5، وای فای و یو اس بی 3.1 نوع سی GSM, HSPA, CDMA, LTE, NFC و بلوتوث 5، وای فای و یو اس بی 3.1 نوع سی
رنگ مشکی و سفید – مشکی آبی و نقره‌ای
قیمت 849 دلار (64 گیگابایتی) 840 دلار (مدل 64 گیگابایتی)

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر