;
coinex

نسخه ۴.۶ تلگرام منتشر شد ؛ هر آنچه از قابلیت‌های جدید می‌دانیم

نسخه ۴.۶ تلگرام منتشر شد ؛ هر آنچه از قابلیت‌های جدید می‌دانیم
ساعاتی پیش ورژن ۴.۶ تلگرام نخست برای کاربران IOS و با کمی تاخیر برای اندرویدی‌ها نیز منتشر شد. اولین موردی که به چشم می‌خورد وجود شخصی‌سازی برای تنظیمات دانلود خودکار فایل‌ها و تصاویر است.

در بخش Setting > Date and Storage امکان بررسی حجم اینترنت استفاده شده به تفکیک برای دیتا موبایل، وای‌فای و رومینگ وجود دارد.

به علاوه در این بخش امکان شخصی سازی و نحوه دانلود خودکار فایل‌ها نیز گنجانده شده است؛ به این صورت که برای انواع مختلف فایل‌ها اعم‌ از تصاویر، پیام‌های صوتی و تصویری، ویدئو‌ها، فایل‌ها، موسیقی‌ها و گیف‌ها را می‌‌توان مشخص کرد که از کدام نوع اینترنت برای چه چت‌هایی استفاده کنند.

به عنوان مثال می‌توان دانلود خودکار تصاویر را طوری شخصی‌سازی کرد که تنها تصاویر ارسالی از سوی مخاطبین، از اینترنت دیتا استفاده شود و از اینترنت وای‌فای برای دانلود تصاویر مخاطبین، گروه‌ها و کانال‌ها استفاده شود.

در بخش Date Storage >Storage Usage این امکان مهیا شده ‌است تا تصاویر، ویدئو‌ها و سایر فایل‌های که دانلود شده‌ و بخشی از حافظه گوشی را اشغال کرده‌اند، پس از مدت مشخصی به طور خودکار پاک شوند. به عبارت دیگر نگهداری از این فایل‌ها برای چهار بازه زمانی ۳ روزه، یک‌ هفته‌ای، یک ماهه و برای همیشه امکان پذیر است.

تا پیش از این، نحوه پاسخ دادن به یک پیام به این صورت بود که ابتدا باید روی آن کلیک می‌کردیم و سپس گزینه Reply را انتخاب می‌کردیم، ولی در این بروزرسانی تنها می‌توانید با Swipe کردن پیام مورد نظر به سمت چپ آن را ریپلای کنید. این امکان از این پس برای کاربران IOS نیز مقدور خواهد بود.

امکان دیگری که در این نسخه به چشم می‌خورد، قابلیت پیش‌نمایش فرسته‌ها (پست‌ها) در مرورگر است. به این نحو که فرسته مورد نظر را می‌توان با لینکی مشخص در مرورگر و مستقل از اپلیکیشن مشاهده کرد. پست‌ها در مرورگر به کد Embed نیز مجهز هستند تا بدین وسیله بتوان آن‌ها را در سایر وبسایت‌ها منتشر کرد.

در خصوص آلبوم‌های عکس نیز ۲ به‌روزرسانی جدید به چشم می‌خورد. نخست آنکه امکان ارسال آلبوم عکس تلگرامی در چت‌های خصوصی (Secret Chat) نیز مهیا شده است. دوم آنکه، آن دسته از توئیت‌ها و یا پست‌های اینستاگرامی که چند تصویر دارند، در صورت اشتراک گذاری در تلگرام به صورت یک آلبوم نمایش داده خواهند شد.

مطابق اعلام تلگرام تغییرات زیر در نسخه ۴.۶ به چشم‌ می‌خورند:

  • تنظیمات تفکیک شدهٔ جدید برای دانلود خودکار فایلها و ذخیره تصاویر.
  • از این پس پیش‌نمایش لینکهای اینستاگرام و توئیتهای حاوی چند تصویر، همه آنها را به صورت یک آلبوم نمایش می‌دهد.
  • ویجت HTML تعبیه شده براى پیام‌ها در کانال‌ها و گروه‌های عمومی (قابل دسترسی هنگام مشاهده لینک‌هاى t.me مرتبط به پیام‌ها در مرورگر‌هاى وب).
  • افزودن پشتیبانی از آلبوم‌ها در گفتگوهای محرمانه.
  • افزودن پشتیبانی کامل از پروتکل MTProto 2.0.
  • -امکانی اضافه شده تا قابلیت نظیر به نظیر فقط در تماس های با مخاطبین استفاده شود ( تنظیمات حریم‌خصوصی و امنیت).

کابران IOS برای دریافت نسخه ۴.۶ تلگرام می‌توانند از این لینک به اپ استور و کاربران اندروید با کلیک بر روی این لینک به پلی استور مراجعه کنند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت سوپر گروه در تلگرام

.

گردآوری: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر