;
coinex

خرید شزم (Shazam) توسط اپل با پرداخت 400 میلیون دلار!

خرید شزم (Shazam) توسط اپل با پرداخت 400 میلیون دلار!
اپل، شزم (Shazam) را با قیمتی در حدود 400 میلیون دلار خرید و آن را به مایملک خود اضافه کرد. این دو شرکت که سابقه همکاری با یکدیگر را نیز دارند، اکنون به صورت یکپارچه برنامه‌های خود را عملی خواهند کرد. خرید شزم توسط اپل می‌تواند به پیشرفت هر دو کمپانی منجر شود.

هفته گذشته شایعاتی مبنی بر خرید شزم توسط اپل به گوش رسید. Shazam در اصل یک برنامه موسیقیایی است که از سال 2008 به عنوان یکی از عناوین فروشگاه اپ استور در لیست این فروشگاه قرار گرفت. پس از آن و با انتشار iOS 8 این اپلیکیشن به صورت یکپارچه‌سازی با سیری اپل درآمد.

شزم از سال 2008 قابلیت‌های جدیدی را به برنامه خود اضافه کرد. قابلیت نشان دادن تبلیغات تلویزیونی، پوستر فیلم‌ها، تبلیغات مجله‌ای و محتوای ولقعیت افزوده، برخی از امکانات اضافه شده به این برنامه است، اما مهمترین ویژگی شزم که آن را برای خرید توسط اپل ترغیب کرده است، مسلما ویژگی‌های موسیقیایی در آن است.

درواقع تیم کوک مسحور واقعیت افزوده و البته توانایی های Shazam در بخش موسیقی شده و این موضوعات بدون شک توجه اپل را به خود جلب کرده است.

اپل معمولا در خرید استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که به تصرف خود در می‌آورد، بیانیه‌ای منتشر نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد که در خرید شزم بدون نگرانی حتی نام این شرکت را آورده و از آن به عنوان هدف خرید خود یاد کرده است.

در بیانیه‌ای که اپل برای خرید این شرکت بریتانیایی منتشر کرده، آمده است:

ما از اضافه شدن شزم و تیم با استعداد آن به اپل بسیار هیجان‌زده‌ایم. از زمانی که این برنامه در اپ استور راه‌اندازی شد، اپلیکیشن Shazam در بین محبوب‌ترین برنامه‌های iOS رتبه بندی شده است. امروزه صدها میلیون نفر از مردم سراسر جهان در سیستم‌عامل‌های مختلف از این برنامه استفاده می‌کنند. اپل میوزیک (Apple Music) و شزم به طور طبیعی با یکدیگر متناسب هستند. هر دو شور موسیقی را در کاربران زنده کرده و تجربه موسیقیایی منحصر به فردی را به آنها ارائه می‌دهند.

شزم نیز از این معامله بسیار خرسند بوده و در بیانیه‌ای جداگانه به این موضوع اشاره داشته است. Shazam می‌گوید:

ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که اعلام کنیم، شزم قراردادی را با اپل به امضا رسانده و این شرکت به بخشی از اپل تبدیل شده است. شزم یکی از بهترین اپلیکیشن‌های جهان است. صدها میلیون کاربر آن را دوست دارند و ما نمی‌توانیم برای شزم هیچ خانه‌ای را بهتر از اپل تصور کنیم. ما در کوپرتینو می‌توانیم به نوآوری‌های خود ادامه داده و جادوهای بیشتری را به کاربران ارائه کنیم

باید ببینیم که اپل با خرید شزم چه کاری می‌تواند انجام دهد، برنامه‌ای که در بیش از 190 کشور دنیا، چیزی بیش از 1 میلیارد بار دانلود شده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر