;
coinex

آی مک پرو جدید اپل امروز ۲۳ آذر عرضه خواهد شد

آی‌مک پرو جدید اپل امروز ۲۳ آذر عرضه خواهد شد

اپل اخیرا اعلام کرده است که در نظر دارد با عرضه آی‌مک پرو در روز ۱۴ دسامبر (امروز 23 آذرماه)، مهر تاییدی بر پیشبینی‌های طولانی چند وقت اخیر، به خصوص پس از پایان کنفرانس توسعه دهندگان امسال، بزند.

این محصول بر روی وب‌سایت این کمپانی نیز برای خرید در دسترس است. قیمت نسخه پایه‌ این دستگاه ۴۹۹۹ دلار خواهد بود که دارای مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تری است.

آی‌مک (iMac) که قوی‌ترین دستگاه خلق شده توسط اپل به شمار می‌رود، به عنوان یک کامپیوتر مدرن برای حرفه‌ای‌هایی طراحی شده که کار با سیستم‌ عامل بی‌نظیر مک‌ او اس (MacOS) اپل را ترجیح می‌دهند. در این محصول تمامی مشخصات برجسته سری‌های آی مک در یک‌جا جمع شده است. به عبارتی پس از موفقیت در ارائه نسخه آل‌این‌وان (All-in-One) برای محصولات سرفیس خود، اکنون می‌خواهد این طرح را برای مک‌ها نیز اجرایی کند. کارشناسان نسبت به موفقیت این استراتژی نظر مثبتی دارند.

طبق اعلام اپل:

حرفه‌ای‌ها آی مک را دوست دارند. زمانی که آنها از ما خواستند یک آی مک تمام عیار بسازیم، به این نتیجه رسیدیم که باید همه‌ را با یکدیگر ترکیب کرد. ما پا را بسیار فراتر از این‌ها گذاشتیم. آی‌مک ساخته شده، یک مجموعه قدرمند از تمامی زوایاست. گرافیک، پردازشگرها، حافظه داخلی، مموری کارت، پورت‌های ورود و خروجی و سایر ویژگی‌های دیگر این دستگاه از تمام آی‌ مک‌ هایی که تاکنون ساخته شده، یک سر و گردن بالاتر است.

عرضه نسخه جدید آی‌مک پرو یک استراتژی هوشمندانه از جانب اپل برای از دست ندادن بازار به شمار می‌رود. در گذشته نیز اپل با معرفی نسخه آل‌این‌وان (All-in-One) برای محصولات سرفیس خود، موفقیت‌های خوبی را به دست آورده بود. قطع به یقین دوستداران سیستم عامل MacOS از ارائه آی‌مک آل‌این‌وان خرسند خواهند بود.

عرضه نسخه جدید آی‌مک پرو یک استراتژی هوشمندانه از جانب اپل برای از دست ندادن بازار به شمار می‌رود. در گذشته نیز اپل با معرفی نسخه آل‌این‌وان (All-in-One) برای محصولات سرفیس خود، موفقیت‌های خوبی را به دست آورده بود. قطع به یقین دوستداران سیستم عامل MacOS از ارائه آی‌مک آل‌این‌وان خرسند خواهند بود.

با پشتیبانی از پردازنده ۱۸ هسته‌ای زئون، آی مک جدید اپل با قابلیت Turbo Boost به فرکانس ۴۵۰۰ هرتز ارتقا پیدا کرده و ۴۲ مگابایت کش (Cache) دارد. همانطور که اپل عنوان کرده، این دستگاه یک رویای مدرن است. آی مک جدید اپل به ویرایشگرانِ ویدئو این امکان را می‌دهد تا با وضوح 4K به کار خود مشغول شوند، موزیسین‌ها قادر خواهند بود جلوه‌های صوتی واقعی تولید کنند و در نهایت توسعه دهندگان نرم‌افزار می‌توانند به بهترین شکل برنامه‌های خود را تولید کنند.

از لحاظ قدرت گرافیکی، سری کامپیوتر‌های آی‌مک پرو با واحد پردازش گرافیکی Radeon Pro Vega عرضه می‌شود. این کارت گرافیک‌ها در دو سری تک دقتی و نیمه دقتی ترافلاپس موجود هستند. حافظه رم ۲۶۶۶ مگاهرتزی DDR4 ECC نسخه جدید آی‌مک ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود که می‌توان به‌وسیله آن به تولید محتوایی برای نسل آینده گجت‌های واقعیت مجازی (VR) پرداخت.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مک بوک های ۲۰۱۷

 

به‌واسطه کارت گرافیک جدید آی‌مک پرو، برای نخستین بار شاهد پشتیبانی از محتوای واقعیت مجازی در رایانه‌های مک خواهیم بود. اپل به این وسیله، خط و نشان جدی برای رقبای خود در این عرصه کشیده و درصدد است با معرفی آی‌مک جدید به یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزارهای محتوای واقیت مجازی تبدیل شود.

حافظه داخلی نسخه جدید آی‌مک پرو ۴ ترابایت است. همچنین به لطف بازده ۳ گیگابایت بر ثانیه‌ای‌اش، می‌تواند هر فایلی را مستقل از مقدار بزرگی آن، به راحتی اجرا کند. بر روی این دستگاه سه پورت Thunderbolt یا همان یو‌اس‌بی سی (USB-C)، یک پورت ۱۰ گیگابایتی اترنت (شبکه محلی، LAN)، یک سیستم بخش صدا کاملا جدید و بالاخره یک نمایشگر رتینا 5K با روشنایی ۵۰۰ نیت و تعداد چشمگیر ۱۴.۷ میلیون پیکسل، تعبیه شده است.

بر روی این دستگاه سه پورت Thunderbolt یا همان یو‌اس‌بی سی (USB-C)، یک پورت ۱۰ گیگابایتی اترنت (شبکه محلی، LAN)، یک سیستم بخش صدا کاملا جدید و بالاخره یک نمایشگر رتینا 5K با روشنایی ۵۰۰ نیت و تعداد چشمگیر ۱۴.۷ میلیون پیکسل، تعبیه شده است.

نسخه جدید آی‌مک پرو خودش را روز پنجشنبه ۳ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۳ آذر) برای خرید در فروشگاه آنلاین اپل در دسترس خواهد بود و یک عدد کیبرد وایرلس، موس و پد لمسی Magic، همگی در رنگ خاکستری فضایی، درست همرنگ آی‌مک پرو، همراه آن ارائه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: Softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر