;
coinex

باهوش ترین افراد دنیا را بشناسیم! 18 نفر از باهوش ترین های جهان

باهوش ترین افراد دنیا را بشناسیم! 18 نفر از باهوش ترین ها

آیا باهوش ترین افراد دنیا را می‌شناسید؟ فکر می‌کنید این افراد چه کسانی هستند؟ از ویژگی‌های افراد باهوش خبر دارید؟ اینها اندک پرسش‌هایی هستند که ممکن است در ذهن هر فردی وجود داشته باشد که به دنبال پاسخ آنهاست.

هوش چیست؟

هوش را می‌توان در واقع یک توانایی ذهنی در نظر گرفت که قابلیت‌های متنوعی مانند استدلال، برنامه‌ریزی، حل مسئله، تفکر انتزاعی، استفاده از زبان و یادگیری را در بر دارد. پژوهشگران قادرند تا با سنجیدن سطح کولین مغز به میزان هوش افراد پی ببرند. نوشیدن شیر، خوردن جگر، تخم مرغ و بادام زمینی، کولین بیشتری به مغز می‌رساند و باعث تقویت هوش و حافظه می‌گردد.

محققان موفق به شناسایی دو خوشه ژنی به نام‌های M1 و M3 شده‌اند که عامل هوش و توانایی شناختی مغز هستند. این دو خوشه در هوش و توانایی‌های ذهنی از جمله حافظه، تمرکز، سرعت پردازش، استدلال و عملکرد اجرایی مؤثر هستند و متشکل از صدها ژن‌اند.

 آشنایی با باهوش ترین افراد دنیا

در ادامه به معرفی تعدادی از باهوش ترین افراد دنیا می‌پردازیم. این افراد باهوش برای اینکه بتوانند ویژگی‌ها و توانایی‌های خود را به اطرافیان اثبات کنند سختی‌های بسیای را تحمل کرده‌اند.

البته راه دقیقی برای شناخت باهوش ترین افراد دنیا وجود ندارد اما با این وجود اندازه‌گیری آی‌کیو نیز علم دقیقی نیست و راه دقیقی نیز ندارد. افرادی که در این لیست نیز بررسی می‌شوند، براساس شنیده‌ها طبقه‌بندی شده‌اند. با تکراتو همراه باشید!

1.ویلیام جیمز سیدیس (William James Sidis) ، آی‌ کیوی ۲۷۵

باهوش ترین افراد دنیا - ویلیام جیمز سیدیس

سن : 46 (فوت شده در 19944)

ملیت : اکراینی – آمریکایی

شغل : روان‌پزشک

سیدیس آی ‌کیویی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دارد وتوانسته تا بالاترین میزان هوش ثبت‌شده را به خود اختصاص دهد. او توانست تا در سن ۱۱ سالگی وارد هاروارد شود و زمانی که فارغ‌التحصیل شد به بیش‌ از ۴۰ زبان مسلط بود. او در سال ۱۹۱۸ به جرم ایجاد اغتشاش دستگیر شد و از سال ۱۹۲۱ تا پایان عمرش در حال کار با ماشین‌حساب مکانیکی و انجام کارهای پیش ‌پا‌ افتاده بود.‌

2.ترنس تائو (Terrence Tao) ، آی ‌کیوی ۲۳۰

ترنس تائو (Terrence Tao)

سن : ۴۲

ملیت : استرالیایی

شغل : ریاضیدان

تائو موفق شد تا در سن ۸ سالگی نمره‌ی ۷۶۰ در اس‌اِی‌تی را کسب کند. وی در سن ۲۰ سالگی از دانشگاه پرینستون دکتری گرفت و توانست تا در ۲۴ سالگی جوان‌ترین استاد تمام‌وقت دانشگاه‌ یوسی‌اِل‌اِی شود. آی‌کیوی وی چیزی بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ اعلام شده است.

3.کریستوفر هیراتا (Christopher Hirata) ، آی ‌کیوی ۲۲۵

کریستوفر هیراتا (Christopher Hirata)

سن : ۳۵

ملیت : آمریکایی

شغل : استادیار، فیزیکدان نجومی

هیراتا که یکی از باهوش ترین مردم جهان است دوره‌ی متوسطه را جهشی خوانده و توانست تا در سن ۱۶ سالگی برای ایجاد امکان مهاجرت به سیاره‌ی مریخ با ناسا همکاری کند. وی توانست تا در سن 18 سالگی دکترای فیزیک نجومی خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کند. روزنامه‌ی همین دانشگاه آی‌کیوی کریستوفر را ۲۲۵ برآورد و وی را یکی از باهوش ترین افراد دنیا معرفی کرده است.

4.کیم اونگ یونگ (Kim Ung-Yong) ، آی‌ کیوی ۲۱۰

کیم اونگ یونگ (Kim Ung-Yong)

سن : ۵۵

ملیت : کره‌ای

شغل : مهندس عمران

یونگ می‌توانست در شش ماهگی کاملا روان صحبت کند و در سن ۳ سالگی دانشجوی مهمان درس فیزیک در دانشگاه هانگ یانگ شد! او در آن زمان توانست رکورد هوش کتاب گینس را با عدد ۲۱۰ بشکند. وی بعد از اینکه در سن 16 سالگی ناسا را ترک کرد، از طرف معتبرترین دانشگاه‌های کره دعوت‌نامه دریافت نمود.

ام اوی به جای انتخاب دانشگاه‌های معتبر کره، یک دانشگاه ایالتی معمولی را برای گرفتن مدرک دکتری در رشته‌ی مهندسی عمران انتخاب کرد. او از سال ۲۰۰۷ در دانشگاه ملی چانگ باک در کره در حال فعالیت است.

5.کریستوفر مایکل لانگن (Michael Langan) ، آی‌ کیوی  ۱۹۵

کریستوفر مایکل لانگن (Michael Langan)

سن : ۵۶

ملیت : آمریکایی

شغل : کارگر ساختمان، گاوچران، آتش‌نشان جنگل، مزرعه‌دار، نوازنده، نویسنده

لانگن توانست تا در آزمون اس‌اِی‌تی امتیازی بالا به دست آورد و در بین باهوش ترین افراد دنیا قرار گیرد. او در ادامه ادعا نمود که اساتید دانشگاه چیزی برای آموزش به او ندارند و دانشگاه را رها کرد. آی‌کیوی وی چیزی بین ۱۹۵ تا ۲۱۰ اعلام شده است.

او در شش ماهگی صحبت می‌کرد و در سه سالگی نیز خواندن را یاد گرفت! او اعلام نمود که درست است یکی از باهوش ترین افراد دنیا است اما سال‌هاست که دو زندگی متفاوت را تجربه می‌کند، روزها کارگر یدی است و در شب‌ها حل‌کننده‌ی معادلات پیچیده!

6.فیلیپ ایمگوالی (Philip Emeagwali) ، آی‌کیوی ۱۹۰

فیلیپ ایمگوالی (Philip Emeagwali)

سن : ۶۳

ملیت : نیجریه‌ای

شغل : نویسنده، سخنران

فیلیپ ایمگوال، یکی از باهوش ترین افراد دنیا است که در قاره‌ی آفریقا به‌ دنیا آمده است. او در سن ۱۳ سالگی مدرسه را رها کرد تا در جنگ نیجریه خدمت کند. او دوره‌ی دبیرستان خود را در منزل گذراند و توانست لیسانس ریاضی خود را در ایالت اورِگان بگیرد. او همچنین در سه رشته‌ی ریاضی، مهندسی محیط‌ زیست و مهندسی دریایی از دانشگاه‌های مختلف فوق‌لیسانس دارد.

فیلیپ با داشتن آی کیوی 190 در بین باهوش ترین افراد دنیا جای دارد. او طی سال‌های ۱۹۹۱-۱۹۸۷ در مقطع دکتری در دانشگاه میشیگان تحصیل کرد ولی نتوانست نمره‌ی قبولی را برای کسب مدرک به دست آورد و در ادامه دانشگاه را به تبعیض نژادی متهم نمود. این موضوع به دادگاه میشیگان نیز کشیده شد ولی اتهام او رد شد.

7.گری کاسپارف (Garry Kasparov) ، آی ‌کیوی ۱۹۰

گری کاسپارف (Garry Kasparov)

سن: ۵۴

ملیت : آذربایجانی

شغل : استاد بزرگ شطرنج، نویسنده، فعال سیاسی

براساس اطلاعات موجود، یکی از سایت‌های معتبر شطرنج، آی‌کیوی کاسپارف را ۱۳۰ و سایر منابع آن را۱۹۰ می‌دانند. وی با دارا بودن این آی کیو یکی از باهوش ترین افراد دنیا است.

کاسپارف در سال 1998 ادعا کرد که آی‌بی‌ام طی بازی کامپیوتری که او درمقابل آن شکست خورده بود، تقلب کرده است. او اعلام کرد که خلاقیت و هوشی که در حرکات کامپیوتری دیده است فقط از انسان بر می‌آید.

این ادعا باعث شد تا آی‌بی‌ام این اتهام را رد کند و از ارسال فایل‌های ورودی بازی برای وی خودداری کرد. این شرکت در نهایت بازی را از دور خارج کرد. کاسپارف این واکنش را به عنوان دستکاری شواهد در نظر گرفت.

وی همچنین در سال ۲۰۰۳ با یک کامپیوتر مسابقه‌ی شطرنج داد که در هر ثانیه قادر بود تا سه میلیون حالت مختلف را محاسبه کند.

8.مرلین وس سونت (Merilyn vos Savant) ، آی ‌کیوی ۱۸۶

مرلین وس سونت (Merilyn vos Savant)

سن : ۷۱

ملیت : آمریکایی

شغل : نویسنده

کتاب گینس در سال ۱۹۸۵، نام مرلین را به عنوان باهوش ترین فرد دنیا که دارای آی ‌کیو ۱۹۰ است ثبت نمود. او همچنین توانست برای پنج سال متوالی عنوان باهوش ترین زن دنیا را از آن خود نماید. در تست‌های مختلف انجام شده عدد آی‌کیوی او توانست تا 2۲۸ هم بالا رود. مرلین منتقد سفت‌و‌سخت همکار خود اندرو وایلز در زمینه‌ی قضیه‌ی آخر فِرما بود.

او در سال ۱۹۹۳ کتابی نوشت و در ان کتاب متدولوژی خود را در اثبات نقض روش وایلز توضیح داد. در سال ۱۹۹۵ به‌دنبال این اتهام که او تئوری‌های مختلف ریاضی را درک نمی‌کند، مجبور شد تا ادعایش را پس بگیرد و روش وایلز را تصدیق کند.

9.بابی فیشر (Bobby Fischer) ، آی‌کیوی ۱۸۰

بابی فیشر (Bobby Fischer)

سن : ۶۴ (فوت در سال ۲۰۰۸)

ملیت : آمریکایی

شغل : استاد بزرگ شطرنج، نویسنده

بابی فیشر حافظه‌ای بسیار قدرتمند داشت و به خاطر آن بسیار معروف بود. وی در دبیرستان تست آی‌کیو داد و براساس گزارش اعلام شده از سایت شطرنج، آی ‌کیوی وی ۱۸۰ است. بابی یکی از باهوش ترین افراد در دنیا بود. گفته می‌شود که فیشر نابغه‌ای مشکل‌دار بوده است و به داشتن مشکلات روانی معروف بوده است.

فیشر در سال ۱۹۹۲ برخلاف دستور وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا، در بازی برگشت در مقابل حریف یوگسلاو خود بوریس اسپاسکی قرار گرفت. این موضوع باعث شد تا وی تحریم اقتصادی شود و باقی عمر خود را به‌ عنوان فردی تحت تعقیب به سر برد.

10.جان سونونو (John Sununu) ، آی ‌کیوی ۱۸۰

جان سونونو (John Sununu)

سن : ۷۸

ملیت : کوبایی

شغل : مهندسی مکانیک، سیاستمدار

انجمن مگا انجمنی است که تنها باهوش ترین افراد دنیا می‌توانند در آن عضو باشند که سونونو نیز عضو این انجمن است. این انجمن فقط مخصوص افرادی با آی‌کیوی بسیار بالاست. سونونو نیز که آی کیوی وی 180 است در این انجمن عضو است.

از هر یک میلیون نفر، تنها یک نفر از لحاظ سطح هوشی قادر به وارد شدن به این انجمن است. او از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ در زمان جورج بوش، رئیس کارکنان کاخ سفید بود و به‌ سوءاستفاده‌ از سفرهای دولتی نیز شهرت یافت.

11.جیمز وودز (James Woods) ، آی‌کیوی ۱۸۰

جیمز وودز (James Woods)

سن : ۷۰

ملیت : آمریکایی

شغل : بازیگر

وودز که دانشجویی باهوش بود توانست تا پیش از سال 1995، در آزمون شفاهی اس‌اِی‌تیِ، نمره‌ی ۸۰۰ کامل و در آزمون ریاضی نمره‌ی ۷۷۹ را دریافت کند. او توانست تا با بورس تحصیلی وارد ام‌آی‌تی شود. براساس گزارش سایت IMDb  آی‌ کیوی وی 180 است و وی یکی از باهوش ترین افراد دنیا محسوب می‌شود.

او توانست در دوران دبیرستان دوره جبر خطی را در دانشگاه یوسی‌ا‌ِل‌اِی بگذراند. این امر نشان می‌دهد باهوش ترین افراد دنیا حتما ریاضیدان، فیزیکدان یا شطرنج‌باز نیستند و ممکن است افراد باهوش در زمینه‌های دیگری نیز به تحصیل مشغول باشند.

12.جودیت پولگار (Judit Polgar) ، آی‌ کیوی ۱۷۰

جودیت پولگار (Judit Polgar)

سن : ۴۱

ملیت : مجارستانی

شغل : استادبزرگ شطرنج

پولگار که قدرتمندترین بانوی شطرنج ‌باز در تاریخ بشریت است، توانست بابی فیشر را نیز شکست دهد. او در سن ۱۵ سالگی به جوان‌ترین استاد بزرگ شطرنج تبدیل شد و یکی از باهوش ترین افراد دنیا است. در سایت  chess.com، آی‌ کیوی پولگار ۱۷۰ اعلام شده است.

او و دو خواهرش در خانه، تحت آموزش پدرشان شطرنج را آموختند. او توسط سازمان جهانی شطرنج، مقام استاد بین‌المللی را دارد و دو خواهرش مقام استادبزرگ را دارند. این تجربه و اتفاق بزرگ توانست تا این باور قدیمی را که زنان بازیکنان ضعیف‌تری هستند را، رد کند. بنابراین نحوه‌ی تربیت و شرایط محیطی، تأثیری بیشتر از ژن و جنسیت دارد.

13.اندرو وایلز (Andrew Wiles) ، آی ‌کیوی ۱۷۰

اندرو وایلز (Andrew Wiles)

سن : ۶۴

ملیت : انگلیسی

شغل: پروفسور ریاضیات در دانشگاه پرینستون

اندرو وایلز یکی از باهوش ترین افراد دنیا است و آی کیوی وی 170 اعلام شده است. این ریاضیدان در سال ۱۹۹۵، موفق شد تا تئوری ۳۸۵ ساله‌ی ریاضی با نام قضیه‌ی آخر فِرما (Fermat’s Last Theorem) را اثبات کند که تا آن زمان سخت‌ترین مسئله‌ی ریاضی در کتاب گینس بود.

البته حل قضیه‌ی آخر فرما نیز در مشهوریت وی بی تاثیر نبود. از وی در یکی از قسمت‌های سریال‌ پرطرفدار star trek  و در سه‌گانه‌ی معروف اِستیگ لارسن نیز یاد شده است.

14.جیکوب بارنت (Jacob Barnett) ، آی‌کیوی ۱۷۰

جیکوب بارنت (Jacob Barnett)

سن : ۱۹

ملیت : آمریکایی

شغل : محصل

گفته می‌شود که جیکوب تا سه سالگی قادر به حرف زدن نبود، اما بعد از آن توانست حروف الفبا را به ترتیب و همچنین برعکس از بر کند و اکنون وی یکی از باهوش ترین افراد دنیا است و آی‌کیوی وی ۱۷۰ اعلام شده است.

والدین جیکوب در سه سالگی او را به افلاک‌نمایی بردند و او توانست تا به سؤالاتی که درباره‌ی کشش گرانشی مریخ بر قمرهای خود از وی پرسیده شد، به‌درستی پاسخ دهد و این امر باعث حیرت مخاطبان شد.

او در مورد تئوری نسبیت انیشتین در یوتیوب ویدئویی دارد که بسیار دیدنی است. تماشای این ویدئو اجازه می‌دهد که باور کنیم پسری در این سن هم می‌تواند یکی از باهوش ترین افراد دنیا باشد.

15.رابرت بِرن (Robert Byrne) ، آی‌ کیوی ۱۷۰

رابرت بِرن (Robert Byrne)

سن : ۸۴ (فوت در سال ۲۰۱۳)

ملیت : آمریکایی

شغل : پروفسور، استادبزرگ شطرنج و نویسنده‌ی مقالات شطرنج

رابرت بِرن برای اولین بار نبوغ خود را در مسابقات شطرنج نیویورک نشان داد. او و همچنین بابی فیشر معروف، از شاگردان شطرنج‌ باز قهار، جان کالینز بودند. براساس پیشه و نتایج تست‌های انجام شده آی ‌کیوی بِرن ۱۷۰ اعلام شده است. رابرت برن که یکی از باهوش ترین افراد دنیا است از سال ۱۹۷۲ تا زمان بازنشستگی‌ خود که سال ۲۰۰۶ بود، به نویسندگی ستون شطرنج در نیویورک‌تایمز مشغول بود.

16.پُل آلن (Paul Allen) ، آی کیوی 160

پُل آلن (Paul Allen)

سن : ۶۴

ملیت : آمریکایی

شغل : رئیس شرکت ولکان  (Vulcan Inc)

براساس اطلاعات موجود پل آلن توانسته است تا در آزمون اس‌اِی‌تیِ  (SAT)، نمره‌ی ۱۶۰۰ کامل را کسب نماید. میزان آی‌کیوی پل آلن ۱۶۰ اعلام شده است و وی یکی از باهوش ترین افراد دنیا محسوب می‌شود. آلن همچنین در سال ۱۹۸۰ توانست تا روی شرکت آی‌بی‌ام اثرگذار باشد.

او توانست تا این شرکت را متقاعد کند که سیستم عامل داس شرکت پنج ساله مایکروسافت، روی تراشه‌های اینتل به‌خوبی جواب می‌دهد. این حرکت اساسی پل آلن باعث عقد قرارداد با آی‌بی‌ام شد و در ادامه کامپیوترهای شخصی وارد بازار شدند.

17.استیون هاوکینگ (Stephen W. Hawking) ، با آی‌ کیوی ۱۶۰

استیون هاوکینگ (Stephen W. Hawking)

سن : ۷۵

ملیت : انگلیسی

شغل : فیزیکدان تئوری و کیهان‌شناس

هاوکینگ یکی از باهوش ترین افراد دنیا است و آی کیوی او 160 اعلام شده است. او در مصاحبه‌ای که با یکی از شبکه‌‌های خبری آمریکایی داشت اعلام نمود که هرکسی که به آی‌کیوی خود افتخار کند در واقع یک بازنده محسوب خواهد شد.

به گفته خود هاوکینگ وی تا هشت سالگی قادر به خواندن نبوده است و همچنین سه بار از آزمون‌های شفاهی نهایی دانشگاه آکسفورد رد شده است. بعد از اینکه هاوکینگ  متوجه شد که بیمار است و بیماری خود را تشخیص داد، تصمیم گرفت تا از آزمون دکتری انصراف دهد. وی در مورد انصراف خود اعلام نمود که فکر نمی‌کرد زیاد زنده بماند.

هرچند که هاوکینگ امید به زندگی بالایی داشت اما به این دلیل که نگران بود بیماری توانسته باشد نبوغش را نابود کند، تصمیم به شرکت در تست مِنسا (Mensa Test) که مربوط به انجمن بین‌المللی تیزهوشان است، گرفت تا آنها مشخص کنند که لطمه‌ای به هوش وی وارد نشده است.

18.شارون استون (Sharon Stone) ، آی‌ کیوی ۱۵۴

شارون استون (Sharon Stone)

سن : ۵۹

ملیت : آمریکایی

شغل : بازیگری، مدل

استون نیز به دلیل دارا بودن آی ‌کیوی بالا شهرت بسیاری دارد. او ادعا دارد که عضو مِنسا بوده است و در سال ۲۰۰۲ عضویت خود را باطل کرده است. او در ۱۵ سالگی بورسیه‌ی دانشگاه ادینبورو در پنسیلوانیا می‌شود و در رشته‌های نویسندگی و هنرهای زیبا تحصیل می‌کند. وی خود را جوجه اردک زشت و باهوش می‌داند.

 

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۷ ؛ پولدارترین افراد دنیا را بشناسید!

 

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر