;
coinex

مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 شیائومی ؛ چین در برابر کره جنوبی!

مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 شیائومی: کره جنوبی در برابر چین!

سامسونگ و شیائومی امسال گوشی‌های بسیار خوبی را وارد بازار کردند که از طراحی ظاهری زیبا و سخت‌افزارهایی قدرتمند سود می‌بردند. در این نوشتار به مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 از طرف این دو سازنده پرداخته‌ایم.

مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 شیائومی

بررسی گلکسی نوت 8 به عنوان پیشرفته‌ترین گوشی عرضه شده در بازار در کنار شیائومی می میکس 2 که با لقب یک گوشی پرچمدار اقتصادی شناخته می‌شود، دقیقا همان چیزی است که تعداد زیادی از کاربران منتظر آن هستند؛ زیرا هر دو گوشی از یک طراحی زیبا با نمایشگر تقریبا بدون حاشیه بهره می‌برند و علاوه بر این به رم، پردازشگر و واحد پردازش گرافیکی یکسانی مجهز شده‌اند. گلکسی نوت 8 سامسونگ از یک طراحی تمام شیشه‌ای با قاب فلزی بهره می‌برد در حالی که می میکس 2 شیائومی ترکیبی از یک قاب فلزی، کاور سرامیکی پشتی و پوشش محافظتی گوریلا گلس 4 را بر روی خود دارد.

گلکسی نوت 8 سامسونگ با قیمتی معادل 960 دلار (معادل 4 میلیون تومان با احتساب دلار 4.200 تومانی در زمان نگارش) و می میکس 2 شیائومی با قیمتی معادل 615 دلار (معادل 2 میلیون و 600 هزار تومان) عرضه شده است، از این رو می‌توان گفت که هر دو دستگاه در رده گوشی‌های گران قیمت طبقه بندی می‌شوند. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا گوشی خاص سازنده بزرگ چینی می‌تواند با فبلت پرچمدار سازنده بزرگ کره‌ای مقابله کند یا خیر؟ در این مطلب به مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 شیائومی پرداخته‌ایم تا به این سوال پاسخ دهیم.

ویژگی‌های مشترک

در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 ابتدا می‌توان به نقاط مشترک این دو گوشی هوشمند اشاره نمود. نمایشگر به کار رفته در هر دو دستگاه اندازه نسبتا یکسانی داشته و از پوشش محافظتی گوریلا گلس و نسبت تصویر 18 به 9 بهره می‌برند. این دو گوشی هوشمند به یک نوع پردازشگر، رم، حافظه داخلی پایه و واحد پردازش گرافیکی نیز مجهز شده‌اند. به این نحو که در ساخت هر دو دستگاه از تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 835، رم 6 گیگابایتی، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی استفاده شده است.

باتری جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع، بلوتوث 5، وای فای، اسکنر اثر انگشت پشتی، کیفیت ساخت منحصر بفرد، پورت یو اس بی نوع سی و سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا از دیگر ویژگی‌های مشترک موجود در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 هستند. هر دو محصول به زودی بروزرسانی سیستم عامل اندروید 8 اوریو را نیز دریافت می‌کنند.

مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 8

مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8 با قیمتی معادل 960 دلار یک گوشی بسیار گران قیمت محسوب می‌شود اما هیچ شخصی نمی‌تواند این حقیقت را نادیده بگیرد که فبلت پرچمدار سازنده مشهور کره‌ای زیبایی منحصر بفردی دارد. سامسونگ در ساخت این محصول از نمایشگر اینفینیتی دیسپلی (Infinity Display) خود استفاده کرده است تا بتواند حاشیه‌های صفحه نمایش این دستگاه هوشمند را تا حد ممکن باریک کند و علاوه بر این در ساخت این محصول به جای کلیدهای فیزیکی از کلیدهای مجازی استفاده نماید. گلکسی نوت 8 یک اسکنر اثر انگشت را نیز بر روی خود دارد.

این اسکنر به واسطه یک فلش ال‌ای‌دی دوگانه از سنسور دوربین فاصله گرفته است تا کاربر بتواند راحت‌تر از آن استفاده کند. با این حال بسیاری از منتقدان معتقدند که سامسونگ باز هم باید این ساختار را تغییر دهد؛ علی رغم وجود این سیستم امنیتی کاربر می‌تواند برای باز کردن قفل گوشی خود از دو فناوری دیگر مثل اسکنر قرنیه چشم یا کد رمزی نیز استفاده کند. گلکسی نوت 8 به یک قلم کاربردی هم مجهز شده است تا بتواند کارایی بهتری را در اختیار کاربران قرار‌دهد.

سامسونگ در تولید فبلت پیشرفته جدیدش از یک نمایشگر 6.3 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 به جای یک پنل 5.7 اینچی با نسبت تصویر 16 به 9 استفاده کرده‌است. این نمایشگر QHD پلاس می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2960×1440 پیکسل و تراکم تصویر 521ppi به نمایش گذارد. این شرکت رزولوشن تصویر فبلت جدیدش را بر روی حالت فول‌اچ‌دی پلاس 2220×1080 پیکسل قرار داده است تا از این طریق بتواند در مصرف شارژ باتری صرفه جویی کند. با این حال شما می‌توانید با تغییر دادن تنظیمات نمایشگر از رزولوشن تصویر QHD پلاس این ماشین هوشمند استفاده کنید. این پنل همچنین به یک نمایشگر ثانویه همیشه روشن (always-on) نیز مجهز شده است تا کاربر بتواند اعلان‌های گوشی خود را راحت‌تر مشاهده کند و علاوه بر این گوشی خود را کمتر برای تغذیه به شارژر متصل سازد.

فبلت پرچمدار سامسونگ با دو نوع پردازشگر و واحد پردازش گرافیکی عرضه می‌شود. این محصول در ایالات متحده و چین با پردازشگر هشت هسته‌ای 2.35GHz کوالکام اسنپدراگون 835 و واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 و در سایر نقاط جهان با تراشه هشت هسته‌ای 2.3GHz اگزینوس 8895 و واحد پردازش گرافیکی Mali-G71 MP20 عرضه شده است. هر دو پردازنده مرکزی با فرآیند 10 نانومتری FinFet ساخته شده‌اند و توسط یک رم 6 گیگابایتی LPDDR4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت پشتیبانی می‌شوند.

گلکسی نوت 8 یک باتری 3,300 میلی آمپر ساعتی را نیز بر روی خود دارد. این باتری فناوری شارژ سریع انطباقی سامسونگ و استانداردهای شارژ وایرلس چی (Qi) و PMA را پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این می‌تواند با یک بار شارژ به مدت یک روز کامل فبلت سازنده مشهور کره‌ای را در حالت استفاده از رزولوشن QHD پلاس روشن نگه دارد.

گلکسی نوت 8 اولین گوشی هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود که با یک دوربین دوگانه اصلی عرضه شده است. این محصول دو سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.7 و f/2.4 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت، فلش دوگانه ال‌ای‌دی، اچ‌دی‌آر خودکار، پایدارسازی تصاویر، بزرگ نمایی 2X و بزرگ نمایی دیجیتال 10X را بر روی خود دارد و توسط یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و توانایی فوکوس و اچ‌دی‌آر خودکار پشتیبانی می‌شود.

پایه رابط دکس استیشن (DeX Station) با قابلیت پشتیبانی یک ماوس، صفحه کلید و مانیتور، رابط کاربری سامسونگ کانکت (Samsung Connect) با توانایی کنترل تجهیزات هوشمند خانگی، دستیار مجازی بیکسبی (Bixby)، سنسور ضربان قلب، سنسور میزان اشباع شدگی هوا، سرویس‌های پرداخت الکترونیکی اندروید پی (Android Pay) و سامسونگ پی (Samsung Pay)، شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، قلم کاربردی اس پن (S Pen) و سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا از دیگر ویژگی‌های گلکسی نوت 8 سامسونگ هستند.

این گوشی هوشمند 162.5 میلی متر طول، 74.8 میلی متر عرض، 8.6 میلی متر ضخامت و 195 گرم وزن دارد و در چهار رنگ مشکی، خاکستری، طلایی و آبی عرضه می‌گردد و در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مشخصات شیائومی می میکس 2

مشخصات شیائومی می میکس 2

می میکس 2 شیائومی از یک نمایشگر تقریبا بدون حاشیه زیبا بهره می‌برد. اما این نمایشگر از نظر ظرافت طراحی در مقایسه ‌با نمایشگر منحنی شکل لبه به لبه گلکسی نوت 8 سامسونگ حرف چندان زیادی برای گفتن ندارد و در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 ، رقابت را به حریف گران‌قیمت خود واگذار می‌کند. گوشی پرچمدار سازنده چینی به یک شاسی فلزی و کاور پشتی سرامیکی نیز مجهز شده است. این گوشی هوشمند یک باتری قدرتمند، دوربین تک سنسوری اصلی مناسب و نمایشگر ال‌سی‌دی باکیفیت را در اختیار شما می‌گذارد.

می میکس جدید فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون و مقاومت در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک است، اما در ازای پرداخت پایین‌تر، پردازشگر و رم گلکسی نوت 8 سامسونگ را در اختیار شما قرار می‌دهد و در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 از این نظر، تفاوت فاحشی با رقیب کره‌ای خود ندارد.

شیائومی در ساخت می میکس 2 از یک نمایشگر 5.99 ال سی دی فول اچ دی پلاس با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل، تراکم تصویر 403 ppi و نسبت تصویر 18 به 9 استفاده کرده است. این نمایشگر کیفیت تصویر خوبی دارد اما در صورت تجهیز به فناوری AMOLED، می‌توانست فاصله بین می میکس 2 و گلکسی نوت 8 را تا حد زیادی کاهش دهد. صفحه نمایش گوشی پرچمدار سازنده چینی همچنین به یک قابلیت تنظیم سازی خودکار میزان روشنایی مجهز شده است تا از این طریق میزان مصرف شارژ باتری را تا حد ممکن کاهش دهد.

می میکس 2 پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 را بر روی خود دارد. این تراشه 4 هسته 1.9GHz را برای انجام کارهای سبک و 4 هسته 2.45GHz را برای انجام کارهای سنگین در اختیار شما می‌گذارد و توسط یک واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 و رم 6 گیگابایتی LPDDR4 پشتیبانی می‌شود. این گوشی زیبا به یک باتری 3,400 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 3 کوالکام مجهز و در سه مدل با حافظه‌های داخلی ثابت 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده است.

شیائومی در ساخت گوشی پرچمدار زیبای خود از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت اچ دی آر و یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX386 سونی، فلش دوگانه ال ای دی، دیافراگم f/2.0 و قابلیت‌های پایدارسازی بصری 4 محوره تصاویر و فوکوس خودکار تشخیص حالت استفاده کرده است.

می میکس 2 فاقد قابلیت‌هایی نظیر قلم اس پن، شاخص مقاومتی IP68، دستیار مجازی، سنسور ضربان قلب، جک 3.5 میلی متری هدفون و حافظه قابل ارتقاء است. این محصول 151.8 میلی متر طول، 75.5 میلی متر عرض، 7.7 میلی متر ضخامت و 185 گرم وزن دارد و در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌گردد. در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 ، این گوشی چینی در ازای در اختیار گذاشتن امکاناتی نسبتا مشابه‌ را با قیمتی بسیار پایین‌تر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

برنده مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 شیائومی

برنده مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 شیائومی

در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 شیائومی از نظر مشخصات و قابلیت‌های فنی، بدون شک فبلت پرچمدار سازنده کره‌ای نمونه برتر است، زیرا فناوری‌های بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. با این حال اگر که نیازی به قابلیت‌های اضافی گلکسی نوت 8 ندارید، می‌توانید با انتخاب می میکس 2 کارایی مورد نظر خود را دریافت کنید و علاوه بر این هزینه کمتری را پرداخت نمایید.

در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 ، گوشی کره‌ای یک نمایشگر با رزولوشن و اندازه بزرگ‌تر، فناوری سوپر AMOLED و قابلیت نمایشگر همیشه روشن را در اختیار شما می‌گذارد. با خرید این گوشی هوشمند همچنین به یک حافظه قابل ارتقاء، دوربین دوگانه اصلی و دوربین سلفی قدرتمندتر، فناوری صوتی Hi – Res، جک 3.5 میلی متری هدفون، اسکنر قرنیه چشم، قابلیت تشخیص چهره، شاخص مقاومتی IP68، سنسور ضربان قلب، سنسور میزان اشباع شدگی هوا، قابلیت‌های پرداخت اندروید پی و سامسونگ پی، رابط کاربری سامسونگ کانکت، دستیار مجازی بیکسبی و قلم کاربردی اس پن دست پیدا می‌کنید.

باتری نوت 8 در مقایسه با باتری می میکس 2 کوچک‌تر است، اما فناوری شارژ وایرلس را نیز پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب و در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 ، گوشی کره‌ای امکانات بیشتری را در احتیار کاربران قرار خواهد داد.

در مقابل می میکس 2 هم ظاهر زیبایی دارد و از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند یک نمایشگر ال سی دی خوب را با رزولوشن فول اچ دی پلاس در کنار سه حافظه داخلی ثابت، یک باتری قدرتمند و یک دوربین اصلی خوب به شما هدیه می‌کند. گوشی پرچمدار سازنده چینی در مقایسه با گلکسی نوت 8 سازنده مشهور کره‌ای به یک دوربین سلفی ضعیف‌تر مجهز شده است و علاوه بر این توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک را ندارد اما قیمت بسیار خوبی دارد و می‌تواند مانند گلکسی نوت 8 امکان استفاده از قابلیت‌های اتصالی VoLTE و WiFi Calling را نیز برای شما فراهم سازد.

اما در مجموع و در مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 بدون توجه به قیمت، می‌توان برنده را گوشی پرچمدار کره‌ای قلمداد نمود.

مقایسه گلکسی نوت 8 با می میکس 2 شیائومی
نام گوشی شیائومی می میکس 2 گلکسی نوت 8 سامسونگ
ویژگی‌ها
سیستم عامل اندروید 7.1.1 در کنار رابط کاربری MIUI اندروید 7.1.1
ابعاد 151.8 x 75.5 x 7.7 میلی متر 162.5 x 74.8 x 8.6 میلی متر
وزن 185 گرم 195 گرم
مواد ساخت سرامیک و فلز
ویژگی‌ها اسکنر اثر انگشت لمسی اسکنر اثر انگشت لمسی، اسکنر قرنیه چشم و قلم اس پن
مقومت در برابر مقاوم در برابر آب و خاک
شاخص مقاومتی IP68
نمایشگر
اندازه فیزیکی 6 اینچ 6.3 اینچ
رزولوشن تصویر 1080 x 2160  پیکسل 1440 x 2960  پیکسل
تراکم پیکسل 403 ppi 521 ppi
فناوری نمایشگر IPS LCD سوپر AMOLED
نسبت نمایشگر به بدنه 80.81 درصد 82.98 درصد
رنگ 16 777 216 16 777 216
سنسور دوربین 12 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
فلش LED دوگانه LED دوگانه
اندازه دیافراگم F2.0 F1.7
فاصله کانونی 26  میلی متر
اندازه سنسور دوربین 1/2.9 اینچ 1/2.55 اینچ
اندازه پیکسل 1.25 μm 1.25 μm
ویژگی‌های سخت افزاری پایدارسازی بصری تصویر و فوکوس خودکار دوربین دوگانه، پایدارسازی بصری تصویر و فوکوس خودکار
ویژگی‌های نرم افزاری فوکوس لمسی، تشخیص چهره، تایمر عکس برداری، بزرگ نمایی دیجیتالی و ژئوتگینگ فوکوس دستی، تصویربرداری با فرمت RAW، تشخیص لبخند، فعال سازی صوتی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، تایمر عکس برداری، بزرگ نمایی دیجیتالی و ژئوتگینگ
قابلیت‌های فیلم برداری دوربین 3840×2160 (4K) (30 fps), 1920×1080 (1080p HD) (30 fps), 1280×720 (720p HD) (120 fps) 3840×2160 (4K) (30 fps), 1920×1080 (1080p HD) (60 fps), 1280×720 (720p HD) (240 fps)
ویژگی‌های نرم افزاری دوربین تماس تصویری و به اشتراک گذاری فیلم فیلم برداری با فاصله زمانی، هایپرلپس، فوکوس خودکار مداوم، دنبال سازی اشیاء، ضبط تصویر در حین فیلمبرداری، نور فیلم برداری، پایدارسازی دیجیتالی تصاویر، تماس تصویری و به اشتراک گذاری فیلم
دوربین سلفی 5 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل
قابلیت فیلم برداری دوربین سلفی 1920×1080 (1080p HD)
تراشه سیستمی کوالکام اسنپدراگون 835 MSM8998 کوالکام اسنپدراگون 835 MSM8998 یا اگزینوس 8895
نوع پردازشگر هشت هسته‌ای 2450 MHz، کریو 280، 64 بیتی، 10 نانومتری هشت هسته‌ای 2350  MHz، کریو 280، 64 بیتی، 10 نانومتری یا هشت هسته‌ای 2300  MHz، 64 بیتی، 10 نانومتری
پردازنده گرافیکی آدرینو 540 آدرینو 540 یا Mali-G71 MP20
رم 6 گیگابایت دو کاناله LPDDR4 6 گیگابایت دوکاناله LPDD4
حافظه داخلی 64 گیگابایت 64 گیگابایت
قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD، میکرو SDHC و میکرو SDXC
ظرفیت باتری 3400  میلی آمپر ساعت 3300  میلی آمپر ساعت
توانایی پشتیبانی شارژ سریع دارد دارد
سی دی ام ای 800, 1900 MHz
جی اس ام 850, 900, 1800, 1900 MHz 850, 900, 1800, 1900 MHz
یو ام تی سی 800, 850, 900, 1700/2100, 1800, 1900, 2100 MHz
 ال تی ای (اف دی دی) باندهای 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29,  و 30 باندهای 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 20, 28, 29 و 30
ال تی ای (تی دی دی) باندهای 38, 39, 40 و 41 باندهای 38, 39, 40 و 41
دیتا ال‌تی‌ای – ای، اچ اس پی ای و اچ اس یو پی ای ال تی ای – ای
قابلیت چند رسانه‌ای به اشتراک گذاری وایرلس نمایشگر دی ال ان ای، به اشتراک گذاری وایرلس نمایشگر و اسلیم پورت
تاریخ عرضه اکتبر 2017 (9 مهر تا 9 آبان) 15 سپتامبر 2017 (24 شهریور)
رنگ مشکی و سفید مشکی، خاکستری، طلایی و آبی
قیمت پایه 615 دلار 960 دلار

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر