;
coinex

فروش بسته های قدیمی اینترنت ممنوع شد؛ اپراتورها جریمه می‌شوند!

فروش بسته های قدیمی اینترنت ممنوع شد؛ اپراتورها جریمه می‌شوند!

مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره نرخ های جدید اینترنت منتشر شد. این مسئله باعث ممنوعیت فروش بسته های قدیمی اینترنت شد.

بنابراین با وجود بسته‌های جدید اینترنتی اپراتورها نمی‌توانند اقدام به فروش بسته های قدیمی اینترنت نمایند و لازم است تا تمامی آنها بسته‌های جدید را تعریف کرده و اقدام به فروش آنها نکنند.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگذاری مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۶۶ خود، مقررات جدیدی را برای فروش اینترنت برمبنای سرعت به جای حجم دانلود وضع کرده است و همچنین ممنوعیت فروش بسته های قدیمی اینترنت را نیز اعلام نموده است.

برمبنای این مقررات جدید که از دهم آذرماه امسال ابلاغ شد، ارائه کنندگان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت از طریق فناوری‌های سیمی ( ADSL و فیبر) ملزم شدند تا جداول تعرفه‌ای جدیدی را برمبنای سرعت اتصال و به صورت غیرحجمی و با درنظر گرفتن سقف مصرف منصفانه، تنظیم کنند.

مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، اپراتورهای ارتباطی را از فروش بسته های قدیمی اینترنت منع کرده است. بنابراین اپراتورها باید با تعریف بسته‌های جدید، مدل تعرفه‌گذاری این مصوبه جدید را در بسته‌های خود لحاظ کنند.

لازم به ذکر است که قراردادهای قدیمی مشترکان اپراتورها همچنان پابرجا است و لازم است تا اپراتورها تا پایان زمان قرارداد، به مشترکین قدیمی مطابق با تعرفه‌های قبلی خدمات ارائه دهند.

جریمه اپراتورها درصورت عدم رعایت مصوبه جدید

لازم است تا اپراتورهای اینترنت ممنوعیت فروش بسته های قدیمی اینترنت را جدی بگیرند و طرح‌های تعرفه‌ای جدید را با توجه به کف و سقف تعرفه‌های مصوب شده، تعریف و به مشترکین پیشنهاد دهند و البته در این تعرفه‌ها لازم است تا از رگولاتوری تاییدیه دریافت کنند.

همچنین اگر اپراتورها اقدام به پیشنهاد بسته‌هایی نمایند که باعث ایجاد مشکلات و رقابت ناسالم در بازار شود با آنها برخورد خواهد شد و باید طبق تشخیص و اعلام رگولاتوری آن را متوقف نمایند.

همچنین اگر ارائه کنندگان سرویس‌ها، نسبت به ارائه تعرفه کمتر از کف و خارج از چارچوب‌های تعیین شده در این مصوبه و دیگر مصوبات اقدام نمایند، لازم است تا مقررات مربوطه در مورد این اپراتور اعمال شود.

براساس تشخیص رگولاتوری، اگر ارائه کننده خدمت در فهرست اپراتورهای مسلط بر بازار وجود داشته باشد، باید تعرفه مذکور را به مدت سه سال ارائه نماید اما اگر ارائه کننده سرویس در فهرست اپراتورهای مسلط قرار نداشته باشد، لازم است تا تعرفه مذکور به مدت یک سال ارائه نماید.

همچنین در هر زمان که رگولاتوری اعلام کند، دارنده پروانه موظف است تا طرح تعرفه‌ای خود را متوقف نماید.

در مقابل اگر ارائه کننده سرویس اینترنت اقدام به ارائه تعرفه بالاتر از سقف مصوب نماید، برابر با نظر رگولاتوری علاوه بر اینکه باید مبالغ اضافه بر سقف را عودت نماید، باید بلافاصله با اعلام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، طرح تعرفه‌ای مذکور را نیز قطع نماید.

بررسی جدول نرخ‌های اینترنت ثابت

مطابق با جدول تعرفه‌ای که اعلام شده است، حداقل سرعت دسترسی به اینترنت مبتنی بر تکنولوژی ADSL نرخ ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه با سقف تعرفه ماهانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان درنظر گرفته شده است. همچنین حداکثر سرعت اینترنت نیز ۱۶ مگابیت برثانیه و به قیمت ۸۰ هزار تومان در ماه اعلام شده است.

در تعرفه مصوب، نرخ دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق فناوری فیبر نوری نیز، حداقل سرعت ۲۰ مگابیت ۲۰۰ هزار تومان است و حداکثر سرعت ۵۰ مگابیت حدود ۳۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است. در این مصوبه کف تعرفه ماهانه به میزان ۸۰ درصد سقف تعرفه ماهانه سطح مربوط، تعیین خواهد شد.

لازم به ذکر است که نرخ بیت‌های (سرعت) اعلام شده در این جدول باید برای ۹۵ درصد زمان تضمین شود و در ۵ درصد زمان حداکثر می‌تواند به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد.

برمبنای این مصوبه، لازم است تا تمامی اپراتورهای ارائه کننده خدمات، نسبت به اعمال سیاست استفاده منصفانه (Fair Usage Policy)  براساس شرایط رقابتی اقدام نمایند. البته آنها وظیفه دارند تا جزئیات دقیق را نیز به مشترکین اعلام نمایند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر