;
coinex

خصوصیات افراد با انگیزه ؛ چگونه به خود انگیزه بدهیم؟

خصوصیات افراد با انگیزه ؛ چگونه به خود انگیزه بدهیم؟

انگیزه نیز مانند هدف برای زندگی بسیار مهم است. اگر با افراد با انگیزه برخورد داشته باشید و خصوصیات افراد با انگیزه را بشناسید، حتما متوجه شده‌اید که آنها سرشار از نیرو و جنب و جوش برای رسیدن به هدف هستند.

نداشتن انگیزه در زندگی یعنی رکود و در جازدن. انگیزه یک نیروی قدرتمند است که انسان را به حرکت وا می‌دارد. نباید فراموش کرد که، بدون داشتن انگیزه حتی دستیابی به اهداف بسیار کوچک‌ نیز غیرممکن است.

چرا داشتن انگیزه برای همه مهم است؟

مهم‌ترین عامل محرک و یکی از ویژگی های افراد موفق انگیزه است. انگیزه یعنی چیزی که برای انجام کار بهتر، به انسان انرژی بدهد. برای دستیابی به موفقیت و رسیدن به هدف نیاز به انگیزه است.

البته اشتیاق‌ و انگیزه برای انجام یک کار نباید فقط برای چند ساعت یا چند روز باشد، بلکه انگیزه باید آنقدر قوی باشد که هر روز با انرژی بیشتر به سوی انجام کار و دستیابی به هدف گام برداشت. افراد موفق مدام در پی یافتن چیزهایی هستند که به آنها برای رسیدن به موفقیت‌های جدید انگیزه دهد.

انگیزه را در واقع می‌توان نوعی نیروی درونی در نظر گرفت که به صورت یک محرک عمل می‌کند و افراد را به جلو هدایت می‌کند. برخی افراد شیوه استفاده از انگیزه را می‌دانند اما برخی نیز باید از سایر افراد یاد بگیرند که چطور آن را پیدا و از آن استفاده کنند.

بسیاری از افراد ذاتا با انگیزه هستند و سعی دارند هر کاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. اینگونه افراد علاوه بر انگیزه پشتکار بسیار بالایی نیز دارند. این افراد در اکثر مواقع به اهداف مورد نظر خود نیز دست پیدا می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید که فرد با انگیزه‌ای نیستید نگران نباشید زیرا از هم اکنون می‌توانید تمرین کنید و انگیزه و اشتیاق لازم را در خود برای انجام کارها ایجاد کنید. افراد دارای انگیزه و پشتکار تقریبا خصوصیات یکسانی دارند.

بررسی خصوصیات افراد با انگیزه

در ادامه قصد داریم تا خصوصیات افراد با انگیزه را بررسی کنیم. شما نیز بهتر است به دقت این ویژگی‌ها را بررسی و در خود تقویت کنید تا میزان انگیزه در شما افزایش یابد و فرد موفق‌تری باشید. با تکراتو همراه باشید!

1.راه خود را پیدا کرده‌اند!

پیدا کردن راه از خصوصیات افراد با انگیزه

از جمله خصوصیات افراد با انگیزه می‌توان به تداوم در انجام کارها اشاره کرد. افراد با انگیزه در زمان برخورد با مشکلات متوقف نمی‌شوند زیرا آنها راه خود را پیدا کرده‌اند و چیزی نمی‌تواند مانع آنها شود.

اگر یک وقت خراب‌کاری کنند یا کار خجالت‌آوری انجام دهند، آن را نادیده می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند اشتباهاتی که انجام داده‌اند مانع رسیدن آنها به اهداف‌ مورد نظرشان شود. آنها این اشتباهات را لحظاتی ساده در زندگی‌ می‌بینند و آنها را می‌پذیرند، از آنها درس می‌گیرند و به ‌سراغ هدف بعدی در فهرست کارهایشان می‌روند.

به گفته جانی کَش نباید از شکست ترسید بلکه باید آن را به عنوان یک پله ترقی دید. باید در را به ‌روی گذشته بست اما نباید اشتباهات را فراموش کرد بلکه بهتر است از آنها درس گرفت. نباید اجازه داد که اشتباهات انجام شده ذره‌ای از انرژی، زمان یا آزادی عمل ما را بگیرند.

2.زود از خواب بیدار می‌شوند!

زود بیدار شدن از خصوصیات افراد با انگیزه

همه افراد صبح را پربارترین زمان روز می‌دانند. افراد با انگیزه در حالی ‌که جهان خواب است، بیدار شده‌اند و در  حال انجام کارهای خود هستند. در صبح‌های زود، میزان حواس ‌پرتی در انسان کمتر است و ایده‌های بهتری نیز به ذهن خطور می‌کند. سحرخیز بودن از خصوصیات افراد با انگیزه است. زود خوابیدن و همچنین زود بیدارشدن، انسان را تندرست، ثروتمند و عاقل می‌کند.

دیر بیدار شدن باعث عجله در انجام کارها می‌شود و با عجله مطمئنا نمی‌توان کارها را به صورت درست و کامل انجام داد. اینکه صبح با عجله شروع شود خیلی مناسب نیست.  پژوهش‌های انجام شده توسط انجمن روانشناسی امریکا نشان می‌دهد که داشتن عادت‌های منظم صبحگاهی، کمک می‌کند که افراد خوشحال‌تر، با انگیزه‌تر و خوش ‌اخلاق‌تر باشند.

3.به مطالعه علاقه بسیار دارند.

مطالعه از خصوصیات افراد با انگیزه

به دلیل استفاده از اینترنت و رسانه‌های گوناگون که به‌سادگی در دسترس همه قرار دارند، لذت مطالعه کردن یک کتاب خوب و مناسب، به‌ راحتی فراموش شده است. سرانه‌ی مطالعه بسیار پایین است و با گسترش شبکه‌های مجازی، این سرانه روزبه‌روز در حال کم شدن است.

اما افراد با انگیزه هنوز هم از جمله افرادی هستند که به مطالعه کتاب علاقه دارند و این کار را هر روز نیز انجام می‌دهند. کتاب خوانی از مهم‌ترین خصوصیات افراد با انگیزه است و آنها کتاب خواندن را چیزی فراتر از یک سرگرمی ساده یا یک تکلیف درسی می‌دانند.

زمانی که از بیل گیتس و وارن بافت پرسیده شد که دوست دارند چه قدرت فوق‌العاده‌ای داشته باشند، هر دو پاسخ دادند : توانایی سریع‌ترخواندن! این نشان می‌دهد که افراد با انگیزه همیشه در حال یادگیری‌ و مطالعه هستند.

مطالعه یک کتاب به خواننده اجازه می‌دهد که به علم و آگاهیِ افرادی دست پیدا کند که زیرک‌ترین انسان‌ها بوده‌اند. افرادِ با انگیزه برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی وقت صرف نمی‌کنند بلکه بیشتر وقت خود را به مطالعه اختصاص می‌دهند.

4.برنامه ریزی دارند!

برنامه ریزی از خصوصیات افراد با انگیزه

داشتن برنامه ریزی و انجام دادن کارها با برنامه، از خصوصیات افراد با انگیزه است. افراد با انگیزه، شانس و اقبال را در کارها دخالت نمی‌دهند و برای خود برنامه ریزی دارند. آنها با برنامه‌ریزی می‌توانند کارهای خود را سریع‌تر و بهتر انجام دهند.

افراد با انگیزه می‌دانند که چگونه برنامه ریزی کنند و از برنامه خود نیز به خوبی و درست استفاده کنند. این گونه افراد معمولا بعد از بیدارشدن از خواب، برای تمام کارهایی که باید در طول روز انجام دهند برنامه‌ای مشخص را در نظر می‌گیرند تا روز پربارتری داشته باشند.

5.دارای هدف هستند!

هدف از خصوصیات افراد با انگیزه

هدف در زندگی برای هر فردی، چه عادی و چه موفق بسیار مهم است. زیرا تلاش‌های زندگی باید در راستای دستیابی به هدف باشد. افراد با انگیزه به شدت هدفمند هستند و همیشه بیشتر به هدف فکر می‌کنند تا به مشکلات موجود برای رسیدن به هدف.

داشتن هدف از ویژگی های افراد با انگیزه است و آنها با تعهد و تمرکز بر هدف خود قادرند تا ناممکن‌ها را نیز ممکن کنند. هدف دار بودن بسیار مهم است زیرا انسان را به تلاش و کوشش وا می‌دارد. افراد با انگیزه همیشه برای دستیابی به هدف خود تلاش می‌کنند. آنها می‌دانند چه می‌خواهند و به ‌دنبال راه‌هایی برای دستیابی به آن هستند.

6.از نظر دیگران استفاده می‌کنند!

مشورت از خصوصیات افراد با انگیزه

در زندگیِ همه‌ی افراد، مواقعی وجود دارد که نمی‌توانند کاری را به‌تنهایی و بدون هم‌فکری با بقیه انجام دهند.  افراد با انگیزه، از هم‌فکری با دیگران غافل نمی‌شوند و در مورد مسائل مختلف نظریات سایر افراد را نیز می‌پرسند.

افراد مختلف همیشه نظرات و چشم اندازهای متفاوتی دارند که می‌تواند بسیار مفید باشند. کارکرد ذهن افراد منحصر به فرد است بنابراین نسبت به نظر هیچ کس بی توجهی نکنید.

افراد با انگیزه، لجوج و خیره سر نیستند و از کمک‌ گرفتن از دیگران نمی‌ترسند و نمی‌گذارند هیچ چیزی مانع دستیابی آنها به اهداف‌ مورد نظرشان شود. در بسیاری موارد، بهترین شخصی که می‌توان با او مشورت کرد، همان فردی است که هر روز می‌توان او را دید.

7.شکرگزارند.

شکرگزاری از خصوصیات افراد با انگیزه

بارها و بارها ثابت شده که شکرگزاری می‌تواند شادی و خوشحالی را افزایش دهد. افراد بسیار با انگیزه از این مسئله آگاه هستند و همیشه سپاسگزار داشته‌های خود هستند.

این کار به متواضع بودن کمک می‌کند و به این افراد یادآوری می‌کند که آنها نیز نیازمند کمک هستند. بهتر است شکرگزار چیزهایی باشید که دارید زیرا بهتر است بدانید که شکرگزاری از خصوصیات افراد با انگیزه است.

8.هیچ حد و مرزی را قبول ندارند!

برای افراد با انگیزه هیچ حد و مرزی وجود ندارد زیرا این افراد هرگز از تلاش دست برنمی‌دارند. آنها رؤیاهای خود را قبول دارند و آنها را بدون نگرانی دنبال می‌کنند. چیزی به‌اسم محدودیت و حد و مرز در ذهن آنها وجود ندارد.

اهداف و برنامه های خود را برای 5 سال آینده مشخص کنید و برای آنها وقت بگذارید. اصلا به غیرممکن بودن آنها فکر نکنید و به یاد داشته باشید که افراد با انگیزه، هیچ حد و مرزی را قبول ندارند. تلاش یکی از مهم‌ترین خصوصیات افراد با انگیزه است.

9.به یادگیری اهمیت می‌دهند!

یادگیری از خصوصیات افراد با انگیزه

یادگیری از مهم‌ترین خصوصیات افراد با انگیزه است. افراد با انگیزه و موفق مدام در حال یادگیری هستند. افراد موفق و با انگیزه یادگیری را جرقه‌ای می‌دانند که می‌تواند آنها را به یافته‌های جدید و موفقیت‌های جدید برساند.

افراد با انگیزه تشنه علم و یادگیری هستند. این افراد مدام در حال افزایش میزان علم و دانش خود و همچنین یادگیری مهارت‌های جدید هستند. اتفاقات متفاوت و فرصت‌های به دست آمده برای آنها یادگیری را به همراه داد. تلاش برای یادگیری بهتر، از خصوصیات افراد با انگیزه است.

10.از شکست ترسی ندارند!

موفقیت از خصوصیات افراد با انگیزه

انسان‌های با انگیزه هیچ ترسی از شکست ندارند زیرا  آنها می‌دانند که موفقیت از شکست به دست می‌آید. همه ما هم می‌دانیم که هیچکس صد در صد موفق نیست. باید گفت که موفقیت نتیجه‌ی مثبت تلاش‌هایی است که شامل شکست‌ها، تجربیات و آموخته‌های فراوان بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر