;
coinex

سازمان بهداشت ایالت کالیفرنیا استفاده از تلفن های همراه را محدود می کند

سازمان بهداشت ایالت کالیفرنیا استفاده از تلفن های همراه را محدود می کنداز اولین روزهای به کار گرفته شدن تلفن های همراه، همیشه برخی فعالان محیط زیست و دانشمندان نسبت به آسیب های پنهان آن هشدار داده اند.

به عقیده دانشمندان، تلفن‌های همراه به دلیل انرژی فرکانس‌های رادیویی که برای برقراری ارتباط با دکل‌های ارتباطات مخابراتی از آن بهره می‌برند، می‌توانند به بدن ما آسیب برسانند. محققان می‌گویند که این تابش‌های غیر یونیزه می‌توانند به سلول هایمان نفوذ کنند و به آن‌ها آسیب برساند و خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهند. البته همانطور که می‌دانید، دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند ارتباط بین استفاده از تلفن همراه و آسیب‌های مغزی را به اثبات برسانند. با وجود این، هفته گذشته بود که سازمان بهداشت ایالت کالیفرنیا (CDPH) اعلام کرد اکثر افراد به ویژه کودکان، می‌بایست تا جای ممکن از تلفن همراه دور باشند. این سازمان علاوه بر این هشدار، دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی کاهش مواجهه با انرژی فرکانس‌های رادیویی ارائه داده است.

سازمان بهداشت ایالت کالیفرنیا، اعلام کرده است که این فرکانس‌های رادیویی می‌توانند منجر به ابتلا به تومور مغزی، سردرد، مشکلات حافظه و یا مشکلات یادگیری شوند
سازمان بهداشت ایالت کالیفرنیا، اعلام کرده است که این فرکانس‌های رادیویی می‌توانند منجر به ابتلا به تومور مغزی، سردرد، مشکلات حافظه و یا مشکلات یادگیری شوند.

دکتر کرن اسمیت، مدیر سازمان بهداشت ایالت کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد:

با وجودی که دانش ما در این زمینه همچنان در حال افزوده شدن است، اما در بین محققان و متخصصان بهداشت عمومی نگرانی‌هایی در مورد انرژی ساطع شده از تلفن‌های همراه وجود دارد.

در بیانیه سازمان بهداشت ایالت کالیفرنیا، علاوه بر ذکر دستورالعمل‌هایی در مورد کمتر قرار گرفتن در معرض انرژی فرکانس رادیویی، عنوان شده است که این فرکانس‌های رادیویی می‌توانند منجر به ابتلا به تومور مغزی، سردرد، مشکلات حافظه و یا مشکلات یادگیری شوند. انتشار این دستورالعمل‌ها به نوبه خود منجر به مناقشاتی شده بود.

جوئل مسکوویتز، مدیر مرکز بهداشت خانواده و جامعه دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه برکلی در سال 2016، از سازمان بهداشت ایالت کاالیفرنیا شکایت کرد که از انتشار دستورالعمل‌هایی که در سال 2009 پیش‌نویس آن‌ها آماده شده بودند، سر باز زده است.

این سازمان در آن زمان اعلام کرده بود که چنین دستور العمل‌هایی ممکن است که جامعه را متشنج کند و پس از آن این دستور العمل‌ها به دست مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده (CDC) رسیدند. سر انجام، دادگاه در اوایل ماه مارس سال جاری به نفع مسکوویتز، حکم خود را صادر کرد که به موجب آن، او امکان انتشار پیش‌نویس این دستورالعمل‌ها را پیدا کرد. این دستور العمل ها همان دستور‌العمل‌های به روزرسانی شده روزنامه سان‌فرانسیسکو کرونیکل هستند که در سال 2015 منتشر شده بودند.

سازمان بهداشت جهانی انرژی فرکانس رادیویی را به عنوان یک عامل زیست محیطی کلاس 2B دسته‌بندی کرده است. این کلاس از عوامل زیست محیطی به دسته‌ای اشاره دارد که ممکن است، احتمالا برای انسان سرطان‌زا باشد. قهوه، خطوط برق و پودر تالک که در لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد نیز در کلاس 2B قرار طبقه‌بندی شده است
سازمان بهداشت جهانی انرژی فرکانس رادیویی را به عنوان یک عامل زیست محیطی کلاس 2B دسته‌بندی کرده است. این کلاس از عوامل زیست محیطی به دسته‌ای اشاره دارد که ممکن است، احتمالا برای انسان سرطان‌زا باشد. قهوه، خطوط برق و پودر تالک که در لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد نیز در کلاس 2B قرار طبقه‌بندی شده است

دستورالعمل‌های فعلی نسبت به پیش‌نویس سال 2015، از گستردگی کمتری برخوردارند. این دستورالعمل‌ها شامل، هشدارهای بیشتری در مورد چگونگی جلوگیری از قرار گرفتن در معرض فرکانس‌های رادیویی هستند؛ از جمله اینکه تلفن‌های همراه را باید از بدن دور نگه داشت یا در هنگام خواب نزدیک به تخت خود قرار نداد و همچنین عدم استفاده از هدست در زمانی که استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

همچنین در این دستورالعمل‌ها توصیه شده است زمانی که سیگنال‌های رادیویی ضعیف هستند از تلفن های همراه استفاده نشود. همچنین توصیه شده که از تلفن‌های همراه برای استریم موسیقی و ویدئو یا دانلود فایل‌های حجیم استفاده نشود که می‌تواند منجر به افزایش انرژی فرکانس‌های رادیویی شود. علاوه بر این، سازمان بهداشت ایالت کالیفرنیا به مردم هشدار داده است از محصولاتی که ادعا می‌کنند فرکانس‌های رادیویی را مسدود می‌کنند، استفاده نکنند، چرا که برخی از این محصولات ممکن است سطح مواجهه با فرکانس‌های رادیویی را افزایش دهند.

البته، هنوز هم سوال بزرگتری در این مورد مطرح است و آن اینکه آیا سازمان بهداشت جهانی هم چنین دستورالعمل‌هایی را تایید می‌کند یا خیر؟

سازمان بهداشت جهانی انرژی فرکانس رادیویی را به عنوان یک عامل زیست محیطی کلاس 2B دسته‌بندی کرده است. این کلاس از عوامل زیست محیطی به دسته‌ای اشاره دارد که ممکن است، احتمالا برای انسان سرطان‌زا باشد. در عین حال، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده که شواهد علمی قانع کننده‌ای برای مرتبط دانستن آسیب فرکانس‌های رادیویی ناشی از تلفن همراه و پیامدهای منفی آن روی سلامتی وجود ندارد. در همین حال، باید اشاره کنیم که سازمان بهداشت جهانی، قهوه، خطوط برق و پودر تالک که در لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد را نیز در کلاس 2B قرار طبقه‌بندی کرده است.

در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد مطالعه‌ای بتواند با قطعیت کامل، خطر سیگنال‌های رادیویی را به اثبات برساند. در همین حال، استفاده کمتر از تلفن‌های همراه هم نمی‌تواند ضرری داشته باشد. این امر به خوبی ثابت شده و شواهد قطعی وجود دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن زیاد در معرض صفحه‌های نمایش تلفن همراه می‌تواند اثرات منفی در بر داشته و حتی استفاده بیش از حد از آن، می‌تواند برای سلامت روانی فرد هم مضر باشد.

کسانی که احتمالا می‌خواهند پاسخ قانع کننده‌تری در این زمینه داشته باشند، باید بیشتر منتظر بمانند تا نتایج پروژه‌ی مشهور COSMOS منتشر شود.

پروژه‌ی COSMOS (مخفف، مطالعه‌ی همگانی سلامت و استفاده از موبایل)، مطالعه بین‌المللی جاه‌طلبانه‌ای است که احتمال تاثیرات منفی دراز مدت استفاده از تلفن همراه و دیگر تکنولوژی‌های بی‌سیم را بررسی می‌کند. در این مطالعه بیش از نیم میلیون نفر در سراسر اروپا شرکت دارند. این مطالعه که در سال 2007 آغاز شده است، شرایط افراد فوق را به مدت 20 تا 30 سال آینده دنبال می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: اعتیاد به اینترنت چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر