;
coinex

تامین سوخت هیدروژن از آب اقیانوس

تامین سوخت هیدروژن از آب اقیانوس
به تازگی محققین کلمبیایی توانسته‌اند تا با استفاده از نیروی خورشیدی، سوخت هیدروژن را از آب اقیانوس تامین کنند. این یک گام رو به جلو برای دستیابی به منابع تجدیدپذیر است.

وقتی صحبت از منابع تجدیدپذیر به میان می‌آید، می‌توان از انرژی خورشید، باد و یا آب یاد کرد. همه این‌ها منابع موثر و پایداری از انرژی هستند که شرکت‌های مختلفی سعی دارند تا آنها را در محصولات و یا پروژه های خود بکار بگیرند.

هیدروژن یکی از منابع تجدیدپذیر است ، اما یکی از راه‌هایی که تاکنون برای تامین سوخت هیدروژنی استفاده می‌شود، خود می‌تواند مشکل بزرگی را برای طبیعت بوجود آورد، اما به نظر می‌رسد که مهندسان دانشگاهی در کلمبیا برای تامین سوخت هیدروژن راه حل مناسبی یافته‌اند.

این مهندسان موفق شده‌اند تا هیدروژن مورد نیاز خود را از آب اقیانوس تامین کنند، منبعی بسیار بزرگ که می‌تواند به شکلی نامحدود مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم جدید در واقع به شکل یک شناور بزرگ طراحی شده که می‌تواند انرژی خودش را از خورشید تامین کند، پس در تئوری هیچ محدودیتی برای آن وجود نخواهد داشت.

کارکرد این دستگاه نیز بدین شکل است که می‌تواند از طریق الکترولیز، آب را به دو عنصر تشکیل دهنده خود، یعنی هیدروژن و اکسیژن تقسیم کند. دستگاهی که توسط این محققان تولید شده نیاز به هیچ غشا یا ممبرانی نخواهد داشت؛ بنابراین هیچ چیزی نمی‌تواند عملکرد این دستگاه را محدود کند.

جک دیویس (Jack Davis)، یکی از مهندسان این پروژه در توصیف این دستگاه می‌نویسد:

توانایی این سیستم در الکترولیز بدون نیاز به غشا، ما را یک گام به امکان الکترولیز آب دریا نزدیک‌تر ساخت. این ژنراتورهای سوخت خورشیدی اساسا سیستم‌های فتوسنتزی مصنوعی هستند و دقیقا همان کاری را می‌کنند که گیاهان در هنگام فتوسنتز انجام می دهند؛ بنابراین این دستگاه فرصتی را برای تولید یک انرژی پاک و تجدیدپذیر در اختیار ما می‌گذارد.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر