;
coinex

دسترسی به اینترنت پرسرعت برای 80 درصد خانواده‌ها تا سال 99

دسترسی به اینترنت پرسرعت برای 80 درصد خانواده‌ها تا سال 99

براساس اهداف مشخص شده در برنامه ششم توسعه، قرار است تا دسترسی به اینترنت پرسرعت حداقل برای ۸۰ درصد خانواده‌های ایرانی تا پایان سال ۹۹ فراهم گردد. بر این اساس، متوسط سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت برثانیه خواهد رسید.

بررسی برنامه کلان مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، برنامه کلان اعلام شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، تصویری کلی از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تا پایان سال ۹۹ ترسیم می‌کند. بر این اساس افزایش ترانزیت بین‌الملل، افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش دسترسی به خدمات پهن باند و افزایش متوسط سرعت اینترنت در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه دارد دسترسی به اینترنت پرسرعت و خدمات پهن باند را حداقل برای ۸۰ درصد خانواده‌های ایرانی فراهم نماید و لازم است تا متوسط سرعت اینترنت مشترکان پهن باند را به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برساند.

بنابراین لازم است تا در راستای افزایش پهنای باند اینترنت کشور، مدل ترافیک شبکه براساس ترافیک داخلی و بین‌المللی ۸۰ به ۲۰ درصد در نظر گرفته شود.

از دیگر وظایف وزارت ارتباطات که باید تا پایان سال ۹۹ محقق شود، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت برای 90 درصد از روستاهای کشور است.

در این برنامه‌ریزی صورت گرفته لازم است تا بازار کسب و کار ارتباطات و فناوری اطلاعات، به میزان سه برابر فعلی توسعه یابد و ارزش آن نیز باید تا پایان سال ۹۹ به ۹۰ هزار میلیارد تومان برسد.

حجم سرمایه‌گذاری مستقیم لازم برای توسعه شبکه‌های دسترسی و زیرساخت‌های لازم، معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان و نرخ رشد ارزش افزوده بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز ۴/ ۱۹درصد درنظر گرفته شده است.

تا پایان برنامه ششم توسعه، تصویر کلان بخش ICT کشور افزایش ۱۰ برابری ترانزیت بین‌الملل را نشان خواهد داد و نیز هدف رساندن ظرفیت آن به ۵ هزار و ۵۸۰ گیگابیت برثانیه است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر