;
coinex

بررسی سرفیس بوک 2 مایکروسافت (15 اینچی): هرآنچه که از یک لپ تاپ هیبریدی می‌خواهیم!

بررسی سرفیس بوک 2 (15 اینچی) مایکروسافت: هرآنچه که از یک لپ تاپ هیبریدی می‌خواهیم!

مایکروسافت یکی از برترین شرکت‌های سازنده لپ تاپ و قطعات رایانه‌ای در دنیا به شمار می‌آید. در این نوشتار به بررسی سرفیس بوک 2 می‌پردازیم.

بررسی سرفیس بوک 2 مایکروسافت (15 اینچی)

سرفیس بوک 2 یک لپ تاپ دوست داشتنی است اما بر کسی پوشیده نیست که مدل اولیه این دستگاه توانست محبوبیت بیشتری را کسب کند. لولای تکیه گاهی متحرک (dynamic fulcrum hinge) به کار رفته در ساخت مدل اولیه سرفیس بوک برای تعداد زیادی از کاربران یک ابتکار طراحی منحصر بفرد بود اما از دید برخی دیگر از طرفداران در واقع یک عیب طراحی محسوب می‌شد که مایکروسافت را برای این دسته از کاربران به یک اولویت نه چندان برتر تبدیل می‌کرد.

خبر بدی که در مورد سرفیس بوک 2 وجود دارد این است که سازنده بزرگ آمریکایی از لولای مشهور خود در ساخت مدل 13 و 15 اینچی این لپ تاپ هم استفاده کرده اما خبر خوب این است سرفیس بوک 2 نسبت به مدل پیشین خود تا حد زیادی از جهات مختلف و همچنین مقاومت لولای تکیه گاهی خود بهینه سازی شده است.

مایکروسافت مدل پایه لپ تاپ هیبریدی 13 و 15 اینچی جدیدش را با قیمت ارزان‌تری نسبت به مک بوک پرو اپل عرضه کرده است اما بد نیست بدانید که مدل‌های پیشرفته‌تر این دو دستگاه قابل تبدیل، از مدل‌های پیشرفته مک بوک پرو به میزان زیادی گران‌تر هستند. این امر در مورد مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

در این نوشتار مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 را در مقابل مدل 13 اینچی این محصول نیز قرار داده‌ایم تا بتوانیم تفاوت‌های موجود بین این دو دستگاه را بهتر نشان دهیم. با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که تفاوت موجود بین دو مدل جدید سرفیس بوک 2 تنها به اندازه نمایشگر این دو دستگاه محدود نمی‌شود، بلکه ساختار سخت افزاری به کار رفته در هر دو محصول را نیز در بر می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید: سرفیس بوک ۲ (۱۳.۵ اینچی) در برابر سرفیس بوک

 

مشخصات فنی

سرفیس بوک 2 مایکروسافت با مشخصات زیر عرضه شده است:

  • پردازشگر: اینتل 9GHz کور i7 سری 8650U (چهار هسته‌ای با حافظه پنهان 8 مگابایت و قابلیت پشتیبانی فرکانس 4.2GHz به کمک توربو بوست)
  • کارت گرافیک: اینتل UHD گرافیک 620، انویدیا جی فورس جی تی ایکس 1060 (وی رم 6 گیگابایتی GDDR5)
  • رم: 16 گیگابایت LPDDR3 1866Mhz
  • نمایشگر: 15 اینچی 3240 در 2160 پیکسلی از نوع پیکسل دیسپلی با تراکم تصویر 260 ppi، نسبت تصویر 3 به 2 و نسبت کنتراست 1600 به 1
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت PCIe 3.0 SSD
  • پورت‌های اتصالی: دو پورت یو اس بی 1 و سرفیس کانکت (Surface Connect) و یک پورت یو اس بی 3.1 نوع سی، کارت حافظه میکرو SD و جک 3.5 میلی متر هدفون
  • قابلیت‌های اتصالی: وای فای 11ac 2 x 2 MIMO، بلوتوث 4.1 و ایکس باکس وایرلس (Xbox Wireless)
  • دوربین پشتی: 8 مگاپیکسلی با رزولوشن 1080 پیکسلی و فوکوس خودکار
  • دوربین جلویی: 5 مگاپیکسلی با رزولوشن 1080 پیکسلی اچ دی و قابلیت تشخیص چهره
  • وزن با صفحه کلید:9 کیلوگرم
  • ابعاد: 343 در 251 در 15 ~ 23 میلی متر
  • ویژگی‌های مثبت: عملکرد بسیار خوب باتری، قدرت زیاد، وزن سبک و سیستم خنک سازی پیشرفته
  • ویژگی‌های منفی: اسپیکرهای ضعیف، پد لمسی کوچک، قیمت گران و نداشتن سرفیس پن به عنوان یک دستگاه جانبی رایگان

قیمت و عرضه

مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 یک لپ تاپ گران قیمت است به این نحو که مدل پیشرفته آن با قیمت 3,299 و مدل پایه آن با قیمت 2,499 دلار خرید و فروش می‌شود. این دستگاه تا سال 2018 در انگلستان و استرالیا عرضه نمی‌شود. مایکروسافت مدل 13.5 اینچی سرفیس بوک 2 را با قیمت 1,499 دلار عرضه کرده است.

این دستگاه نسل هفتم پردازشگرهای اینتل کور i5 کبی لیک (Kaby Lake) را به همراه یک کارت گرافیک داخلی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی در اختیار شما می‌گذارد، با این حال اگر که به سخت افزارهای قدرتمندتری نیاز دارید، می‌توانید با پرداخت 1,999 دلار مدل پیشرفته این لپ تاپ را با یک کارت گرافیک جی تی ایکس 1050 و پردازشگر کور i7 اینتل (نسل هشتم) خریداری کنید. سرفیس بوک 2 با چند نوع حافظه داخلی عرضه شده است، با این حال باید در نظر داشت که برای نصب هر یک از این ظرفیت‌ها باید مبلغی معادل 500 دلار را به طور جداگانه بپردازید.

مدل 13.5 اینچی سرفیس بوک 2 تفاوت‌های زیادی با مدل 15 اینچی این لپ تاپ هیبریدی دارد و این تفاوت‌ها نیز در مدل‌های پایه این دو دستگاه نیز به چشم می‌خورند. به همین دلیل در این مطلب اشاره کوچکی به مدل کوچک‌تر سرفیس بوک 2 شده است تا بتوانید تفاوت‌های موجود بین دو مدل سرفیس بوک را راحت‌تر تشخیص دهید. بد نیست بدانید که قیمت‌هایی که در پاراگراف پیشین اعلام شدند، بهای قلم سرفیس پن (Surface Pen) مایکروسافت را شامل نمی‌شوند، از این رو در صورتی که به این گجت هوشمند نیاز دارید باید برای خرید آن یک فاکتور قیمت 99 دلاری را نیز به طور جداگانه پرداخت کنید.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه سرفیس بوک 2 مایکروسافت با مک بوک پرو اپل

 

در این میان اپل لپ تاپ مک بوک پرو 15 اینچی خود را با نسل هفتم پردازشگرهای کور i7 اینتل، حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی 2 گیگابایتی، رم 16 گیگابایتی، حافظه داخلی 256 گیگابایتی SSD، نمایشگر 15.4 اینچی 2880 در 1800 پیکسلی با تراکم پیکسل 220ppi، تاچ بار OLED و یک کارت گرافیک AMD رادیون پرو 555 با قیمت 2,399 دلار وارد بازار کرده است. شما می‌توانید این محصول را با پرداخت 100 دلار بیشتر با یک کارت گرافیک و پردازشگر قوی‌تر و چند قابلیت بهتر خریداری کنید، از این رو می‌توان گفت که از نظر ارزش پرداختی مک بوک پرو 15 اینچی اپل نسبت به مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 مایکروسافت در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

قیمت و عرضه

لپ تاپ ایکس پی اس 15 دل یکی دیگر از محصولاتی است که از رقیبان مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 محسوب می‌شود. این لپ تاپ 999 دلار قیمت دارد و یک کارت گرافیک انویدیا جی تی ایکس 1050 را در کنار نسل هفتم پردازشگر اینتل کور در اختیار شما می‌گذارد.

طراحی

می‌توان گفت که مایکروسافت برای ساختن سرفیس بوک 2 مدل اولیه این دستگاه را در نظر گرفته و آن را با ابعاد بزرگ‌تری در یک قالب آلومینیومی در اختیار کاربران گذاشته است. غول ردموند تا حد زیادی تلاش کرده است که قابلیت‌های سرفیس بوک 2 را از نظر قدرت پردازشی و فناوری نمایشگر بهبود بخشد اما باز هم می‌توان گفت که محصول جدید این سازنده از جهات زیادی صرفا یک سرفیس بوک بزرگ‌تر محسوب می‌شود.

با این حال سرفیس بوک 2 به هیچ وجه محصول بدی نیست. مایکروسافت نقاط ضعف مدل اولیه لپ تاپ قابل تبدیل خود را در نظر گرفته و آن‌ها را ارتقاء داده تا بتواند لپ تاپ 15 اینچی هیبریدی جدید خود را با قابلیت‌های بهتری ارائه کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که سرفیس بوک 2 زمانی که از صفحه کلیدش جدا می‌شود، وزن بسیار کمی پیدا می‌کند تا حدی که می‌توان از آن به عنوان سبک‌ترین تبلت 15 اینچی عرضه شده در بازار یاد کرد.

مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 معایب طراحی خاص خود را نیز دارد. لولای تکیه گاهی متحرک به کار رفته در ساخت این دستگاه یکی از معایب آن محسوب می‌شود که باعث می‌گردد قراردهی سرفیس بوک 2 در یک کیف دستی سخت‌تر شود. علاوه بر این می‌توان گفت که مایکروسافت صرفا اندازه لپ تاپ قابل تبدیل جدیدش را بیشتر کرده و در واقع از نظر طراحی تغییر جدیدی را در ساخت این محصول اعمال نکرده است؛ به عنوان مثال، این سازنده تغییر چندان زیادی را در اندازه پد لمسی سرفیس بوک 2 اعمال نکرده است. سرفیس بوک جدید علی رغم داشتن فضای زیاد در اطراف صفحه کلید خود همچنین فاقد اسپیکرهای استریو است اما اسپیکرهای بسیار خوبی را به واسطه قسمت تبلت مانندش در اختیار شما می‌گذارد.

طراحی

مایکروسافت در ساخت لپ تاپ جدیدش اندازه صفحه کلید را نیز بزرگ‌تر کرده اما تغییری را در مکان جک هدفون اعمال نکرده است. وجود جک هدفون ممکن است که در روند تایپ کردن یک مطلب با سرفیس بوک 2 کمی اختلال ایجاد کند، با این حال نوشتن یک مطلب با محصول جدید مایکروسافت لذت بخش است زیرا صفحه کلید این دستگاه از یک سیستم روشنایی زیبا بهره می‌برد و علاوه بر این، کلیدهای آن فاصله حرکتی و بازخورد بسیار خوبی دارند.

در مجموع می‌توان گفت که مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 با به کار گیری یک سبک طراحی خوب ساخته شده است؛ اما شکی نیست که مایکروسافت قادر بوده که تغییرات بهتری را بر روی محصول جدیدش اعمال کند تا بتواند از این طریق تجربه استفاده بهتری را در اختیار کاربرانش بگذارد. سرفیس بوک 2 دوربین‌های کارآمدی را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

طراحی

نمایشگر و قلم سرفیس پن

مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 مانند دو مدل پیشین این دستگاه به یک نمایشگر بسیار خوب و دوست‌داشتنی مجهز شده است. این نمایشگر با نسبت تصویر 3 به 2 ساخته شده اما می‌تواند مطالب، تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت بسیار خوبی نمایش دهد. صفحه نمایشگر سرفیس بوک جدید همچنین رزولوشن تصویر بسیار خوبی دارد و در مقایسه با صفحه نمایش مک بوک پرو 15 اینچی اپل، امتیاز بیشتری را از این نظر کسب می‌کند.

برخی از کاربران که با فایل‌های رسانه‌ای سر و کار دارند و همچنین برخی از هنرمندان، معتقدند که وسعت رنگ پی 3 (P3) اپل در مقایسه با وسعت رنگ نمایشگر مایکروسافت کارایی بیشتری دارد، اما بررسی‌های انجام شده نشان داده‌اند که فرق چندان زیادی بین این دو نمایشگر از نظر کیفیت و میزان تولید رنگ وجود ندارد.

برخی از منابع خبری گفته‌اند که مایکروسافت همه تلاشش را در ساخت نمایشگر پیکسل دیسپلی سرفیس بوک 2 به کار گرفته است تا بتواند کیفیت بهتری را ارائه کند و این گفته نیز صحت دارد، زیرا با خرید لپ تاپ قابل تبدیل جدید مایکروسافت دیگر در هنگام کشیدن یک طرح بر روی نمایشگر با استفاده از قلم سرفیس پن، با هیچ تاخیری مواجه نمی‌شوید؛ به عنوان مثال اگر کمی بدخط باشید و در هنگام نوشتن یک یادداشت با سرفیس پن در یک نرم افزار، نوک این گجت از حاشیه‌های آن نرم افزار خارج شود، رد یک جوهر مجازی بر روی نمایشگر سرفیس بوک 2 مشخص می‌شود. البته نگران نباشید، این اثر به زودی ناپدید می‌گردد!

در سرفیس بوک 2 شما همچنین می‌توانید به راحتی صفحه کلید را از نمایشگر جدا کنید. در واقع شما تنها به چند ثانیه نیاز دارید تا صفحه کلید را به نمایشگر متصل یا از آن جدا نمایید.

نمایشگر و قلم سرفیس پن

در مجموع مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 نشان می‌دهد که مایکروسافت می‌تواند نمایشگرهای بسیار خوبی را برای رقابت با سایر سازندگان جهان تولید کند. به طور خلاصه می‌توان گفت که سرفیس بوک 2 یک لپ تاپ قابل تبدیل قدرتمند است و می‌تواند به راحتی با سایر لپ تاپ‌های هیبریدی و حتی لپ تاپ‌های گیمینگ عرضه شده در بازار رقابت کند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۱۷

 

عملکرد سرفیس بوک 2 در تست‌های بنچمارک

مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 مایکروسافت در تست‌های بنچمارک امتیازات زیر را کسب کرده است:

  • 3D مارک اسکای درایور: 19,363
  • فایر استرایک: 9,238
  • تایم اسپای: 3,565
  • ساین بنچ سی پی یو: 647 cb (گرافیک: 94 فریم بر ثانیه)
  • گیک بنچ 4 تک هسته‌ای: 5,024
  • گیک بنچ 4 چند هسته‌ای: 13,896
  • پی سی مارک 8 هوم: 3,072
  • پی سی مارک 8 (عملکرد باتری): 7 ساعت و 39 دقیقه
  • توتال وار: وار همر 2 (با تنظیمات حالت ULTRA، با رزولوشن 1080 پیکسلی): 36 فریم بر ثانیه
  • توتال وار: وار همر 2 (با تنظیمات حالت LOW، با رزولوشن 1080 پیکسلی): 74 فریم بر ثانیه
  • میدل ارث: شادو آف وار (با تنظیمات حالت ULTRA، با رزولوشن 1080 پیکسلی): 32 فریم بر ثانیه
  • میدل ارث: شادو آف وار (با تنظیمات حالت LOW، با رزولوشن 1080 پیکسلی): 70 فریم بر ثانیه

همان طور که در قسمت فوق مشاهده می‌کنید، کارت گرافیک انویدیا جی تی ایکس 1060 مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 مایکروسافت توانی بیشتر از کارایی مورد نیاز برای انجام بازی‌های 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. با این حال توان خوب در اجرای یک بازی دلیلی منطقی برای برخی از کاربران در خرید یک سرفیس بوک 2 بزرگ محسوب نمی‌شود؛ زیرا شما می‌توانید همین توان را برای اجرای بازی مورد نظرتان از یک لپ تاپ ارزان‌تر هم دریافت کنید و علاوه بر این مبلغی را نیز برای ارتقاء قابلیت‌های گرافیکی لپ تاپ خود بپردازید.

با این حال باید در نظر داشت که تعداد کمی از لپ تاپ‌های موجود در بازار می‌توانند در هنگام انجام کارهای بسیار سنگین مانند سرفیس بوک 2 مایکروسافت کارایی خوبی را ارائه کنند، زیرا محصول سازنده آمریکایی به دلیل قابل تبدیل بودنش می‌تواند عملکرد واحد پردازش گرافیکی و تراشه مرکزی خود را به طور جداگانه در اختیار شما بگذارد.

مایکروسافت مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 را به قابلیت اتصالی ایکس باکس وایرلس نیز مجهز کرده است تا کاربر بتواند این محصول را به کنترلرهای کنسول ایکس باکس وان هم متصل سازد. در مجموع می‌توان گفت که سرفیس بوک 2 می‌تواند به کمک پردازشگر چهار هسته‌ای و رم 16 گیگابایتی خود به راحتی کارهای روزانه شما را انجام دهد.

لولای تکیه گاهی

عملکرد باتری

سرفیس بوک 15 اینچی جدید مایکروسافت توانسته است در تست عملکرد باتری بنچمارک پی سی مارک 8 در مقایسه با همه لپ تاپ‌های قابل تبدیلی که تا به امروز وارد بازار شده‌اند، عملکرد بهتری را ارائه کند. رقم ثبت شده توسط این محصول (7 ساعت و 39 دقیقه) تا به حال توسط هیچ لپ تاپ قابل تبدیل دیگری ارائه نشده است. این رقم از این امر حکایت می‌کند که مایکروسافت در ساخت مدل بزرگ سرفیس بوک 2 علاوه بر این که سبک طراحی خود را عوض کرده، از یک باتری بزرگ‌تر نیز استفاده کرده است.

مایکروسافت گفته است که این لپ تاپ می‌تواند با یک بار شارژ به مدت 17 ساعت فیلم پخش کند. در هنگام انجام این بررسی به دلیل محدود بودن زمان، این مدت عملکرد مورد تست قرار نگرفت اما می‌توان گفت که مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 می‌تواند برای مدت زمان بسیار زیادی فرامین شما را انجام دهد.

عملکرد باتری

نقاط قوت سرفیس بوک 2 (15 اینچی)

مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 کارایی بسیار خوبی را چه در انجام فرآیندهای پردازشی و چه از نظر مدت زمان عملکرد باتری در اختیار شما می‌گذارد. این محصول می‌تواند در قالب یک تبلت هم عملکرد بسیار خوبی را در اختیارتان قرار دهد. سرفیس بوک 2 تعامل بسیار خوبی نیز با قلم سرفیس پن مایکروسافت دارد و می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای را هم به راحتی اجرا کند.

نقاط ضعف سرفیس بوک 2 (15 اینچی)

علی رغم داشتن قابلیت‌های بسیار خوب، می‌توان گفت که مایکروسافت باید سرفیس بوک 2 را با سبک طراحی بهتری عرضه می‌کرد. نداشتن اسپیکرهای استریو و یک پد لمسی بزرگ‌تر در قسمت پایه صفحه کلید نسخه 15 اینچی سرفیس بوک 2، از جمله نقاط ضعف اصلی این لپ تاپ به شمار می‌آیند. بیشتر منتقدان و کاربران همچنین معتقدند که مایکروسافت باید سرفیس پن را به همراه لپ تاپ‌های جدیدش به طور رایگان ارائه کند.

حرف آخر

حرف آخر

در کل می‌توان گفت که مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 یکی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های قابل تبدیل عرضه شده در بازار است اما هنوز هم امکان بهینه سازی آن وجود دارد. این دستگاه از نظر طراحی در واقع تنها یک مدل بزرگ شده از سرفیس بوک اولیه مایکروسافت محسوب می‌شود با این حال می‌توان گفت که این کمپانی همه توان مهندسی خود را به کار گرفته تا این محصول را با قابلیت‌های بهتری عرضه کند و عملکرد خوب پردازشی، قدرت بالای باتری، ظاهر زیبا و کارایی منحصر بفرد از جمله شواهدی هستند که این تلاش مثبت را تایید می‌کنند.

سرفیس بوک 2 15 اینچی مایکروسافت یک لپ تاپ گران قیمت است اما باید در نظر داشت که به عنوان یک لپ تاپ قابل تبدیل منحصربه‌فرد و قدرتمند، ارزش بهای پرداختی خود را دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر