;
coinex

تحقق اقتصاد دانش بنیان با رشد استارتاپ ها

تحقق اقتصاد دانش بنیان با رشد استارتاپ ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رشد استارتاپ‌ها را زمینه ‌ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنیان معرفی نمود. سورنا ستاری در ادامه بر ضرورت یکپارچگی جامعه استارتاپی تاکید نمود.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، یلدای کارآفرینان استارتاپی با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری و جمعی از صاحبان کسب و کارهای نوآور و استارت آپی ایران برگزار شد.

سورنا ستاری در این جمع در مورد تاثیر استارتاپ ها در تحقق اقتصاد دانش بنیان سخن گفت و عملکرد استارتاپ های ایرانی را در این چند سال مناسب دانست. وی ادامه داد که راه این اکوسیستم برای رفاه و آبادانی کشور باز شده است.

به گفته سورنا ستاری مهمترین لازمه تحقق اقتصاد دانش بنیان و جامعه استارتاپی کشور، زیست بوم کارآفرینی است. وی تاکید نمود که آنچه می تواند ساختار اقتصادی را در این حوزه شکل دهد، وجود حرکت هماهنگ و رو به جلوی تمامی بخش‌های زیست بوم کارآفرینی است.

یکپارچگی و هماهنگی جامعه استارتاپی لازم است!

رئیس بنیاد ملی نخبگان تاکید نمود که کسب و کارهای استارتاپی و دانش بنیان مهمترین نقش را در تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور دارند.

به گفته ستاری بهبود محیط کسب و کار دانش بنیان به یکپارچگی، هماهنگی و درک مشترک صاحبان کسب و کارها بستگی دارد و تنها در این صورت است که زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری بر شکل‌گیری و فعالیت انجمن صنفی استارتاپی تاکید نمود و ادامه داد که وجود چنین انجمنی می‌تواند به حل چالش‌های فعالان این حوزه کمک کند و باعث تقویت زیست بوم کارآفرینی و نوآوری نیز گردد.

رفع موانع و انحصار با استارتاپ ها

ستاری در ادامه صحبت‌هایش در مورد تاثیر استارتاپ‌ها در حل مشکلات و همچنین تحقق اقتصاد دانش بنیان بر حضور بخش خصوصی نیز تاکید نمود. به گفته وی،حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصاد دانش بنیان می‌تواند انحصارها و موانع موجود را بردارد.

ستاری تاکید نمود که ساختار اقتصاد نفتی ساز و کارهای دست و پاگیر دارد و راه اندازی کسب و کار نیز با چالش‌های متعددی مواجه است بنابراین جهت گیری صحیح می‌تواند راه را به سمت اصلاح اقتصاد باز کند تا اعتماد داخلی فعالان این عرصه محقق گردد.

وی به حضور تعدادی از استارتاپ ها در بازار بورس اشاره کرد و ادامه داد که حضور آنها توانسته تا کشش خوبی را در این بازار ایجاد کند. وی در مورد افزایش سهام و بالارفتن میزان ارزش افزوده این شرکت‌ها سخن گفت و ادامه داد که این موارد می‌تواند انگیزه لازم را در بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه ایجاد نماید.

آمادگی دانشگاه‌ها و نقش آنها در کسب و کارهای نوآور

سورنا ستاری در مورد حرکت دانشگاه‌ها به سوی حمایت از استارتاپ‌ها سخن گفت و تاکید نمود که دانشگاه‌ها در حال تبدیل شدن به یک محیط کسب و کار مساعد برای کسب و کارهای خلاق هستند. وی این امر را مناسب دانست و ادامه داد که آنها آموخته‌اند که نباید برای کسب درآمد به دولت متکی باشند.

وی در پایان به حضو بیش از ۲۸۰ شرکت استارتاپی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و ادامه داد که آنها توانسته‌اند تا ۵۳۰۰ نفر را به کار مشغول کنند. بنابراین مشخص است که دانشگاه به یک محیط مساعد برای کسب و کار دانش‌بنیان تبدیل شده است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر