;
coinex

افزایش قیمت خودروهای خارجی ؛ باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو

 

افزایش قیمت خودروهای خارجی ؛ باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو

در 6 ماه گذشته سایت ثبت سفارش واردات خودرو مسدود بود و بنابراین واردات خودرو به کشور نیز امکان پذیر نبود. این امر باعث شد تا قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یابد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبر خودرو، توقف ثبت سفارش واردات خودرو، علاوه بر اینکه باعث افزایش قیمت خودروهای خارجی شده، باعث شد تا بعضی شرکت‌ها و نمایندگان رسمی خودرو از این وضعیت سوءاستفاده کنند.

نمایندگی‌های رسمی خودروهای خارجی با خریداران خودروها قراردادهایی یکطرفه امضا کردند. آنها همچنین مبالغی را نیز از خریداران بابت تحویل خودرو دریافت  کردند اما با این وجود هنوز خودرویی به مشتریان تحویل نداده‌اند. نکته جالب دیگری که در اینجا وجود دارد این است که برخی از این نمایندگی‌های خودرو، به دلیل افزایش قیمت خودروهای خارجی سعی دارند تا با مشتریان صلح کنند و با ارائه مبلغی بسیار کم، مشتریان خود را از دریافت خودرو منصرف نمایند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران به وضعیت نابسامان خرید و فروش و قیمت خودروهای وارداتی در بازار اشاره کرد و ادامه داد که عدم شفافیت قانون، فقدان نظارت بر بازار باعث شده تا در ماه‌های اخیر بسیاری از مشتریان خودرو متضرر شوند. وی در ادامه از سوء استفاده برخی از نمایندگان رسمی فروش خودروهای خارجی در بازار انتقاد کرد و ادامه داد که برخی از شرکت‌ها و همچنین نمایندگی‌های رسمی خودروهای خارجی در نیمه دوم سال 95 قصد داشته‌اند تا از مشتریان بابت خرید خودرو پول دریافت کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ادامه داد که با گذشت مدت زمان بسیار از تاریخ پیش خرید خودرو، هنوز هیچ خودرویی تحویل مشتریان داده نشده است. وی همچنین ادامه داد که بازار خودروهای وارداتی آشفته است و همین باعث شده تا قیمت خودروهای خارجی افزایش یابد. به گفته وی چون قیمت خودروهای خارجی در این بازار بسیار افزایش یافته است، خرید و فروش در این بازار تقریبا صفر است.

وی در ادامه اعلام نمود که آشفتگی بازار خودروهای خارجی باعث شده تا قیمت برخی از این خودروها چیزی بیش از 250 میلیون تومان افزایش یابد. به گفته وی این توقف ثبت سفارش واردات خودرو در 6 ماه اخیر باعث شده تا قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایشی غیر منطقی داشته باشد. وی ادامه داد که خودرویی مانند بی ام و ایکس فور مدل 2017 که قبلا قیمتی معادل 390 میلیون داشت، امروز قیمت 640 میلیون تومانی پیدا کرده است.

وی همچنین در مورد افزایش قیمت سایر خودروهای وارداتی سخن گفت و ادامه داد که قیمت سورنتو که قبلا  235 میلیون بود اکنون به 340 میلیون افزایش یافته است. همچنین قیمت سوناتا 160 میلیونی به 197 میلیون ، النترا 138 میلیونی به 180 میلیون و سراتو 137 میلیونی به 178 میلیون افزایش یافته است.

علت افزایش قیمت خودروهای خارجی

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در ادامه در مورد علت افزایش قیمت خودروهای خارجی اعلام نمود که با توقف ثبت سفارش خودرو برخی از شرکت‌ها خودروها را انبار کردند و همین مسئله باعث شد تا قیمت خودروهای خارجی به تدریج و به صورت نجومی افزایش یابد.

افزایش واردات خودرو در سال جاری

موتمنی در ادامه صحبت‌هایش در مورد افزایش واردات خودرو در 4 ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل اشاره کرد و اعلام نمود که آمار شرکت‌هایی که این خودروها را از گمرک وارد کرده‌اند مشخص است. وی همچنین در مورد بررسی تعداد خودروهایی که این شرکت‌ها به فروش رسانده و یا انبار کرده‌اند اعلام نمود که دانستن آن اقدام سختی نیست و دستگاه‌های نظارتی قادر به انجام این کار هستند.

باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو به زودی

اخباری در مورد باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا چند روز آینده منتشر شده است که موتمنی در مورد این اخبار اعلام نمود، باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو نمی‌تواند به سرعت بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد. به گفته وی تاثیر باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو  طی چند هفته دیگر مشخص می‌شود و قطعا قیمت خودروهای خارجی کاهش خواهد یافت!

 

بیشتر بخوانید: تعرفه جدید واردات خودرو مشخص شد؛ تعیین سقف ارزش گمرکی خودروها

 

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر