;
coinex

رتبه جهانی ایران در هوش مصنوعی شانزدهم است!

رتبه جهانی ایران در هوش مصنوعی شانزدهم است!

رتبه جهانی ایران در هوش مصنوعی اعلام شد. براساس اطلاعات موجود ایران در حوزه هوش مصنوعی در سطح جهانی در رتبه 16 قرار دارد. کشور ایران در بخش‌های زبان‌شناسی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، توانسته است تاجایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، محمدتقی جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اعلام نموده است که تلاش‌ها در سطح بین‌المللی در حال حاضر در مسیر تولید علم و ثروت قرار دارد.

وی به رتبه جانی ایران در هوش مصنوعی اشاره کرد و ادامه داد که لازمه موفقیت در تحقق این هدف در داخل کشور، همکاری موثر و تشریک مساعی در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی است.

جغتایی با اشاره به رتبه جهانی ایران در هوش مصنوعی تاکید نمود که تولید علم در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان در رده بسیار بالا و خوبی قرار دارد. به گفته وی ایران همچنین در برخی از حوزه‌های علمی از کشورهای منطقه به‌ویژه ترکیه و کره جنوبی جلوتر است.

وی همچنین بر حفظ رقابت‌های منطقه‌ای به دلیل جایگاه ایران و پیشگامی در بسیاری از حوزه‌های علمی در مقایسه با دیگر کشورها، تاکید کرد و ادامه که باید در سطح جهانی نیز گام‌های عملی و جدی‌تری برای تولید علم برداشته شود تا جایگاه ایران به سمت بهتر شدن ارتقاء یابد.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، در ادامه رتبه جهانی ایران در هوش مصنوعی را که شانزدهم است یادآور شد و ادامه داد که ایران در بخش‌های زبانشناسی نیز جایگاه بسیار خوبی در منطقه دارد.

نگاهی به مقالات پزشکی کشور

جغتایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقالات علمی منتشر شده در موضوعات پزشکی در کشور اشاره کرد و ادامه داد که در حال حاضر یک پنجم مقالات پزشکی در حوزه علوم اعصاب هستند و صدها مقاله نیز در ارتباط با حوزه علم اعصاب در کشور منتشره شده‌اند. به گفته وی این امر نشان دهنده سرمایه‌گذاری و توجه به این رشته علمی، پزشکی و تحقیقاتی در کشور است.

وی در پایان تاکید نمود که افزایش همکاری‌ها و برقراری ارتباطات بین مراکز و بخش‌های تحقیقاتی و پژوهشی، باعث به دست آوردن نتایج و دستاوردهای مثبتی در حوزه‌های علوم اعصاب در کشور خواهد شد و باعث می‌شود کشور در راه رسیدن به اهداف عالی گام بردارد.

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست و چه آینده‌ای را برایمان رقم خواهد زد؟

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر