;
coinex

همراه اول تماس صوتی بر بستر وای فای را راه اندازی کرد!

همراه اول تماس صوتی بر بستر وای فای را راه اندازی کرد!

اپراتور همراه اول، از راه اندازی تماس صوتی بر بستر وای فای خبر داد. به گفته همراه اول مکالمه تلفنی بر بستر وای فای (وای فای کالینگ) پیش از این به صورت پایلوت راه اندازی شده بود اما اکنون به صورت تجاری و رسمی در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، سرویس تماس صوتی بر بستر وای فای ، تلفای نام دارد و خدمتی است که اپراتور همراه اول آن را در کشور ارائه کرده است.

برای استفاده از سرویس تماس صوتی بر بستر وای فای ، مشترکین همراه اول نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس ندارند بلکه مشترکین فقط لازم است تا اپلیکیشن تلفای، را دریافت و نصب کنند و پس از فعال‌سازی سرویس و اتصال به هر شبکه وای فای ، مکالمه کنند.

برای استفاده از این سرویس، نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری نیست. لازم به ذکر است که اپراتور همراه اول در پیاده روی اربعین امسال این سرویس را در اختیار زائرین قرار داده بود.

نحوه استفاده از تماس صوتی بر بستر وای فای (تلفای)

مشترکین در صورتی که قصد داشته باشند از این سرویس استفاده کنند لازم است تا پس از فعال‌سازی تلفای، تماس را با استفاده از شماره‌گیر تلفن همراه خود و همانند تماس عادی برقرار و دریافت نمایند.

در این حالت نیز هزینه برقراری تماس کاملا مشابه تماس عادی خواهد بود. گفته می‌شود که با استفاده از سرویس تماس صوتی بر بستر وای فای ، اتصال به هر شبکه وای فای دقیقا مانند اتصال به آنتن همراه اول خواهد بود.

مزایای استفاده از تماس صوتی بر بستر وای فای (تلفای)

از جمله مزایای استفاده از تماس صوتی بر بستر وای فای می‌توان به، تماس روی وای فای بدون نیاز به اپلیکیشن واسط اشاره کرد. همچنین برقراری و دریافت تماس در نقاط مختلف با آنتن دهی ناپایدار و یا با ازدحام بالا که مشکل ناپایداری آنتن دهی شبکه تلفن همراه در آن نقاط یا داخل برخی ساختمان‌ها وجود دارد نیز حل خواهد شد.

علاوه بر این در هنگام تماس، مخاطب هیچ تفاوتی بین تماس تلفای و تماس عادی مشاهده نخواهد کرد. با استفاده از سایر اپلیکیشن‌های تماس اینترنتی، لازم است تا طرف دیگر مکالمه نیز اپلیکیشن مورد نظر را داشته باشد اما با استفاده از تلفای لازم نیست طرف دیگر مکالمه، این سرویس را فعال کند.

امکانات لازم برای نصب تلفای

هر کدام از مشترکینی که سیم‌کارت یوسیم داشته باشند و گوشی همراه آنها  نیز دارای سیستم عامل اندروید با ورژن ۴.۴ به بالا باشد، می توانند از این سرویس استفاده کنند. لازم به ذکر است که تلفای به زودی برای سیستم عامل ios نیز ارائه خواهد شد.

مشترکین همراه اول می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در در مورد تماس صوتی بر بستر وای فای (تلفای)، چگونگی استفاده از سرویس تلفای و … به صفحه پرتال اپراتور همراه اول مراجعه نمایند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر