;
coinex

وزیر ارتباطات: اپراتورها هیچ حقی برای انتشار اطلاعات مشترکین خود ندارند!

وزیر ارتباطات: اپراتورها هیچ حقی برای انتشار اطلاعات مشترکین خود ندارند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که اپراتورها هیچ حقی برای انتشار اطلاعات مشترکین خود ندارند وی در ادامه بر ضرورت حفظ اطلاعات شخصی کاربران توسط اپراتورها تاکید کرد.

محمد جواد آذری جهرمی ادامه داد که اپراتور بی‌جا می‌کند اطلاعات مشتریان خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند؛ آنها حتی خود نیز حق استفاده از این اطلاعات را ندارند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه حضو داشت و از مدیران این وزارتخانه در دوره چهار ساله دولت یازدهم تجلیل نمود.

در ادامه این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسئولان و مدیران پیشین این وزارتخانه تقدیر و تشکر کرد و احکام مسئولان جدید در حوزه‌های مختلف مدیریتی و معاونتی این وزارت ارائه شد.

وی در این مراسم اعلام نمود که در این دوره شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد بی‌نظیری در حوزه‌های پهن باند، ایجاد اشتغال، تسهیل مقررات، تثبیت ساختار وزارت ارتباطات داشتند که نتیجه تلاش مدیران توانمند این وزارت بوده است.

او تاکید نمود که در هر زمانی ضرورت‌هایی وجود دارد  و ادامه داد که در چهار سال دولت دوم، تیم جدیدی برای توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم بود و می‌بایست تا در این عرصه مدیرپروری انجام گردد و در دوره‌های بعدی کار به جوانان واگذار شود.

وی در مورد برنامه‌های پیش رو سخن گفت و ادامه داد که قصد دارند تا از معاونان و مدیران مجموعه وزارت ارتباطات برای انجام امور استفاده کنند و همچنین استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

انتقاد جهرمی از برخی اقدامات اپراتورهای کشور

محمد جواد آذری جهرمی نسبت به برخی اقدامات اپراتورها در مورد انتشار اطلاعات مشترکین انتقاد کرد و اعلام نمود که گویا تعدادی از آنها اطلاعات کاربران را در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار داده‌اند.

وی در مورد انتشار اطلاعات مشترکین اعلام کرد “آنها بی‌جا می‌کنند اطلاعات مشتریان خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند” وی ادامه داد که انتشار اطلاعات مشترکین کاری درست نیست و حتی اپراتورها نیز خود حق ندارند تا از این اطلاعات استفاده کنند.

آذری جهرمی با اشاره به مسئله انتشار اطلاعات مشترکین ، ضرورت حفظ حقوق مصرف‌کنندگان‌ در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات را یاد آور شد و ادامه داد که باید به خواسته‌های مردم توجه شود.

وزیر ارتباطات اعلام نمود که دسترسی ارزان قیمت، پرسرعت و امن از نیازهای مردم است و وزارت ارتباطات و اپراتورها موظف هستند تا این نیازها را تضمین کنند. وی در ادامه اولین ابزار برای تضمین کیفیت را افکار عمومی اعلام کرد.

وی در ادامه اعلام نمود ‌که آنها حق‌الناس برگردن دارند و ادامه داد که به رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داده تا سرشماره‌های اصلی اپراتوری که زیاد برای مردم پیامک ارسال می‌کند و برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کند را متوقف کند.

انتشار اطلاعات مشترکین به دلیل لو رفتن دیتابیس یکی از اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد لو رفتن دیتابیس یک اپراتور و در پی آن انتشار اطلاعات مشترکین اعلام نمود که اگر در هر کجای دنیا این اتفاق می‌افتاد، مطمئنا اتفاقات بدی نیز در انتظار مسئولین مربوطه بود. به گفته وی آنها در عرصه حریم خصوصی مردم شرعا مدیون هستند و نباید در این زمینه هیچ گذشت و کوتاهی صورت گیرد.

آذری جهرمی بیان نمود که در صورت بروز مشکل، قوه قضاییه نیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد و ادامه داد که چرا نباید وقتی یک اپراتور تخلف می‌کند، پرونده‌ آن به قوه قضاییه تحویل داده شود.

دستیابی به اهداف مشخص شده برای وزارت ارتباطات ضروری است!

محمد جواد آذری جهرمی اعلام نمود که آنها قصد دارند تا  برنامه ششم به اهدافی که تعیین کرده‌اند دست یابند. وی ادامه داد که نباید هر کسی از شبکه ملی اطلاعات تفسیری مختلف  داشته باشد، زیرا در این حوزه قوه مجریه اهدافی را با عنوان سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات تدوین کرده که آنها نیز براساس اطلاعات این سند اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

شبکه ملی اطلاعات زیرساختی برای ایجاد اشتغال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات را زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال و ایجاد اشتغال در کشور دانست و ادامه داد که زیربنای توسعه آینده صنعت ICT در کشور، شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

به گفته وی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات سعی دارد تا پایان دهه فجر تمام شهرهای کشور را به نسل سه و چهار اینترنت متصل نماید. به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیاز مردم از ارتباط به اتصال تبدیل شده و این نیاز برای همه مردم یکسان و ضروری است.

مدل خصوصی توسعه ارتباطات در مناطق روستایی

آذری جهرمی علاوه بر بررسی موضوع انتشار اطلاعات مشترکین توسط اپراتورها، به مدل خصوصی توسعه ارتباطات در مناطق روستایی که توسط وزارت ارتباطات پیگیری شده، اشاره کرد و اعلام نمود که مردم از این خدمات رضایت ندارند. وی ادامه داد که آنها وظیفه دارند تا براساس برنامه ششم توسعه برای روستاهای بالای 20 خانوار، چهار سرویس اساسی از جمله سلامت و دولت الکترونیکی را فراهم کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید نمود که از این به بعد مدیران ICT، نماینده وزیر در استان‌ها خواهند بود و ادامه داد که مدیران وزارت ارتباطات در استان‌ها باید پاسخگوی مردم باشند؛ زیرا این مسئله که مخابرات دیگر خصوصی شده و در اختیار دولت قرار ندارد، به معنای نبود نظارت و قانونی صحیح در این زمینه نیست.

وزیر تاکید کرد که باید امکانات لازم برای مردم فراهم شود و همچنین در اختیار آنها نیز قرار داده شود. مخابرات استان‌ها وظیفه دارند با مدیران ICT به عنوان ارشد هماهنگی لازم را داشته باشند.

طرح مشارکت با وزارت کار برای ایجاد اشتغال در استان‌ها

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه صحبت‌هایش علاوه بر رسیدگی به موضوع انتشار اطلاعات مشترکین ، به طرح مشترکی با وزارت کار برای ایجاد اشتغال در استان‌ها برای جوانان اشاره کرد. وی ادامه داد که در طرح تکاپو در دو عرصه پارک فناوری سجاد و کریدوری جدید در منطقه ویژه اقتصادی پیام، فعالیت‌هایی در دست انجام است. به گفته جهرمی مدیران استانی باید جوانان نخبه را این حوزه‌ها دریابند و حمایت نمایند.

محمد جواد آذری جهرمی در حوزه کسب‌وکارهای نوپا اعلام نمود که باید مراکز حمایت از این  کسب‌وکارها در همه استان‌های کشور ایجاد شود و مشاوره حقوقی و کسب‌وکاری نیز برای آنها در نظر گرفته شود تا از این طریق امکان اتصال سرمایه‌گذاران و خلاقیت‌ها به وجود آید.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر