;
coinex

تا سال آینده ظرفیت شبکه انتقال کشور 24 ترابیت می‌شود!

تا سال آینده ظرفیت شبکه انتقال کشور 24 ترابیت می‌شود!

ظرفیت شبکه انتقال کشور تا سال آینده به 24 ترابیت ارتقا می‌یابد. به گفته مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت شبکه انتقال کشور از ۱۵.۳ به ۲۴ ترابیت و شبکه IP  کشور از ۶.۸ به ۱۵ ترابیت برثانیه ارتقا می‌یابد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، عباسی شاهکوه مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در همایش مدیران وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه، به برنامه ششم توسعه در حوزه زیرساخت اشاره نمود.

وی به یکی از اولویت‌های اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت در این دوره اشاره کرد و ادامه داد که در برنامه ششم توسعه دستیابی به ۳۰ ترابیت برثانیه ترانزیت بین الملل هدف گذاری شده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش اعلام نمود که ایران مزیت جغرافیایی هاب منطقه‌ای زیرساخت را دارد. به گفته وی کشورهای منطقه در این حوزه اقداماتی را انجام داده‌اند اما هنوز برای ایجاد هاب منطقه‌ای فرصت باقی است و البته این آخرین فرصت برای ایران در این حوزه است.

عباسی شاهکوه به بندهای ابلاغی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکم انتصاب وی به سمت مدیر عامل شرکت زیرساخت، اشاره کرد و اعلام نمود که منطقی کردن تعرفه خدمات یکی از اولویت‌های این شرکت است که در حکم ابلاغی وزیر ارتباطات نیز آمده است.

به گفته عباسی شاهکوه، با انجام این کار شرکت‌های فعال در این حوزه خدمات خود را با قیمت‌هایی مناسبی ارایه خواهند کرد و باعث رونق بازار این حوزه نیز خواهند شد.

شاهکوه به یکی دیگر از بندهای ابلاغی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، که آزاد سازی فعالیت‌های شرکت است اشاره کرد و ادامه داد که در این حوزه تا جایی که به اختیارات حاکمیتی خدشه‌ای وارد نگردد، خصوصی کردن امور ادامه خواهد داشت. وی اشاره کرد که تا یک سال آینده اقداماتی برای آزاد سازی Voice  بین الملل در برنامه دارند.

اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه ارتباطات

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه به اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه ارتباطات اشاره کرد و اعلام نمود که در سال‌های برنامه ششم توسعه، هر ساله بازار این حوزه باید رشدی معادل ۱۹.۴ درصد داشته باشد و بعد از ۵ سال نیز این بازار به رشد ۲.۵ برابری دست یافته باشد.

قرار است تا پایان این برنامه در حوزه زیرساخت ۸۰ درصد از خانواده‌ها به شبکه پهن باند متصل شوند و همچنین امکان ارایه سرویس ۲۰ مگابیت برثانیه نیز وجود داشته باشد.

وی در مورد ظرفیت شبکه انتقال کشور تا سال آینده سخن گفت و ادامه داد که ظرفیت شبکه انتقال کشور ، به 24 ترابیت ارتقا می‌یابد و شبکه IP  کشور نیز از ۶.۸ به ۱۵ ترابیت برثانیه تغییر خواهد کرد.

وی همچنین به برنامه ۳۰ ترابیت ترانزیت بین الملل تا پایان برنامه ششم توسعه اشاره نمود و ادامه داد که برای رسیدن به این هدف و اجرایی کردن آن شرکتی در این حوزه تشکیل خواهد شد که از طریق بازاریابی منطقه‌ای و تمرکز بر این حوزه، اهداف برنامه ششم در ترانزیت بین الملل دست یافتنی خواهد بود که باعث اقتدار کشور در منطقه نیز خواهد شد.

برنامه‌های در دست اقدام شرکت ارتباطات زیرساخت

عباسی شاهکوه در مورد برنامه‌های در دست اقدام شرکت ارتباطات زیرساخت سخن گفت و ادامه داد که برنامه‌های زیر در دست اقدام هستند:

  • اجرای طرح IP
  • اجرای IGW
  • پیاده سازی ساختار سازمانی مصوب
  • نصب و راه اندازی پروژه انتقال و تدبیر
  • افزایش کمی و کیفی ظرفیت بین المللPOP ها، Peering، پیگیری  BSS/ OSS
  • تکمیل فیبر کشی‌ها و طراحی DRP
  • افزایش ظرفیت ترانزیت و اساسنامه شرکت ترانزیت
  • آزاد سازی صوت بین الملل و واگذاری فیبر تاریک

وی در ادامه سخنان خود به شاخص‌های یک سال آینده در حوزه زیرساخت اشاره کرد و اعلام نمود که ۱.۱ ترابیت در پایان آبان ماه تا یک سال آینده در حوزه بین الملل، دو برابر وضع موجود خواهد شد. به گفته وی در حوزه IP  داخلی با انجام پروژه‌های در دست اقدام، تا یک سال آینده ۶.۸ ترابیت بر ثانیه به حدود ۱۵ ترابیت افزایش خواهد یافت.

ارتقای ظرفیت شبکه انتقال کشور تا سال آینده

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد ظرفیت شبکه انتقال کشور و ارتقای آن تا سال آینده سخن گفت. به گفته وی ظرفیت شبکه انتقال کشور قرار است تا از ۱۵.۳ به ۲۴ ترابیت تا یک سال آینده ارتقا یابد.

به گفته وی در حال حاضر در کشور حدود ۶۶ هزار کیلومتر فیبر وجود دارد که با افزایش ۴ هزار کیلومتری تا یک سال آینده، شبکه فیبر زیرساخت به هم متصل و تکمیل خواهد شد.

تشریح اهداف سازمان فناوری اطلاعات

رسول سراییان رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز در ادامه به تشریح اهداف این سازمان پرداخت و اعلام کرد که مهمترین ماموریت حوزه فناوری اطلاعات، دستیابی به بازاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال ۱۴۰۰ است. به گفته وی از این رقم ۶۰ درصد آن مربوط به حوزه CT و مابقی آن مربوط به بخش IT خواهد بود.

سراییان در ادامه به اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف اشاره کرد و اعلام نمود که برای رسیدن به این هدف مشخص شده، لازم است بازار ۱۰۰ هزار میلیاردی ICT در پهنه استانی، یک سند برای تبیین و تدوین پتانسیل هر استان داشته باشد.

وی در پایان به نقش بخش‌های خصوصی و دولتی برای رسیدن به اهداف مشخص شده سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و در مورد اقدامات بخش‌های خصوصی و دولتی نیز سخن گفت. وی بر عملیاتی کردن اقدامات لازم تاکید نمود و ادامه داد که خدمات دولت الکترونیکی و توانمندسازی آن بسیار مورد توجه است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر