;
coinex

سازمان راهداری با فعالیت اسنپ بین شهری مخالفت کرد!

سازمان راهداری با فعالیت اسنپ بین شهری مخالفت کرد!

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی، با فعالیت اسنپ بین شهری مخالفت کرد. وی ادامه داد که برای مخالفت خود دلایلی دارد و در ادامه دلایل خود را برای این مخالفت تشریح نمود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، داود کشاورزیان اعلام نمود که هرچند هر دو سامانه اسنپ و تپسی تاکنون برنامه خاصی برای حضور در جاده‌ها و سفرهای بین شهری نداشته‌اند، اما در این مورد سازمان راهداری مخالفت خود را با فعالیت اسنپ بین شهری به طور رسمی اعلام کرده و این مخالفت دلایلی عمده دارد.

بررسی دلایل سازمان راهداری با فعالیت اسنپ بین شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد فعالیت اسنپ بین شهری توضیح داد که لازم است سیاست‌ها و نگاه کلان کشور به سمت توسعه حمل و نقل عمومی باشد! به گفته وی به دلیل ظرفیتی که یک اتوبوس برای جابجایی مسافران دارد، استفاده از آن خیلی بهتر است.

به گفته داود کشاورزیان در غیراینصورت برای جابجایی مسافران یک اتوبوس، نیاز به ۱۲ خودروی شخصی وجود خواهد داشت. وی ادامه داد که در این حالت یک خودرو حذف خواهد شد و به جای آن تعداد زیادی خودرو وارد جاده خواهد شد.

کشاورزیان اعلام نمود که یک اتوبوس در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۳۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند، اما در صورتی که به جای یک اتوبوس از اسنپ بین شهری و  تعدادی خودروی شخصی استفاده شود، این تعداد خودروی شخصی ۱۰۰ لیتر بنزین مصرف می‌کنند. وی تاکید نمود که در اینجا کاملا مشخص است که بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود و نه اسنپ بین شهری .

لزوم نظارت بر رانندگان حمل و نقل عمومی

رییس سازمان راهداری در ادامه تاکید نمود که باید نظارت دقیقی بر راننده‌های حمل و نقل عمومی وجود داشته باشد. وی ادامه داد که از یک سو لازم است تا تمامی این خودروها پلاک ع داشته باشند و از نظر کیفی نیز تایید شوند و از سوی دیگر نیز تاکید می‌شود که راننده‌ها تحت نظارت باشند و گزینش شوند. وی ادامه داد که رانندگان خودروهای اینترنتی زیر پوشش چنین نظارتی نیستند!

رییس سازمان راهداری در ادامه صحبت‌هایش در مورد دلایل مخالفت با اسنپ بین شهری اعلام نمود که خودروهای فعال در حمل و نقل عمومی، در شهر مقصد استراحتگاه ویژه خود را دارند و در آنجا به استراحت می‌پردازند اما برای رانندگان اینترنتی چنین مکانی برای استراحت وجود ندارد و آنها لازم است تا پس از رسیدن به مقصد به سمت مبدا بازگردند و همین موضوع می‌تواند ریسک تصادفات جاده‌ای را افزایش دهد و بنابراین اسنپ بین شهری در اینجا اصلا گزینه مناسبی نیست.

کشاورزیان در پایان تاکید نمود که با وجود تمام این دلایل سازمان راهداری با حضور این خودروها در فضای بین شهری مخالف است. وی از اینکه تاکنون هیچ یک از اپلیکیشن‌های فعال در حوزه حمل و نقل چنین پیشنهادی را مطرح نکرده‌اند و طرحی برای حضور در جاده‌های بین شهری نداشته‌اند ابراز خوشحالی نمود.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر