;
coinex

تعرفه جدید واردات خودرو بالاخره مشخص شد!

تعرفه جدید واردات خودرو بالاخره مشخص شد!

تعرفه جدید واردات خودرو مشخص شد. براساس خبرهای موجود، قرار بود تا در این هفته سایت ثبت سفارش خودرو باز شود و تعرفه جدید واردات خودرو نیز اعلام گردد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، تعرفه جدید واردات خودرو ، براساس جدیدترین اخبار به دست آمده به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه سال جاری بود که امکان ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را متوقف کرد. چندی پیش لایحه مربوط به افزایش تعرفه واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شد و بالاخره امروز تعرفه جدید واردات خودرو مشخص گردید.

اعلام تعرفه جدید واردات خودرو

بنابر دستورالعمل جدید واردات خودرو، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی، از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد افزایش یافته، تعرفه واردات خودروهایی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و همچنین تعرفه واردات خودروهایی با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است. براساس تعرفه جدید واردات خودرو ، واردات خودروهایی با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع شده است.

همچنین واردات برند پورشه به کشور نیز متوقف شده و در سایر برندها مانند بی‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و آنهایی که ارزش گمرکی آنها کمتر از ۴۰ هزار دلار است، امکان ورود به کشور را دارند.

براساس دستورالعمل ابلاغ شده، واردات برندهایی همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان پذیر است. در این دستورالعمل اعلام شده است که واردکنندگان غیر نمایندگی نیز به شرطی که شرایط لازم را رعایت کنند، اجازه واردات خودرو را دارند.

لازم به ذکر است که سایت ثبت سفارش وادات خودرو در حال به‌روز رسانی است و به احتمال زیاد از فردا صبح پنجشنبه 7 دی ماه فعالیت خود را مجددا آغاز می‌کند. با باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، قیمت خودروهای وارداتی نیز کاهش خواهد یافت و به نظر می‌رسد که بازار خودرو رنق خواهد گرفت.

 

حجم موتور (سی سی) تعرفه جدید واردات
1000 تا 1500 55 درصد
1500 تا 2000 75 درصد
2000 تا 2500 95 درصد

 


بیشتر بخوانید: انتشار قیمت خودروهای صفر وارداتی همزمان با باز شدن سایت ثبت سفارش


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر