;
coinex

افزایش درآمد صنعت ICT نسبت به درآمدهای نفتی

افزایش درآمد صنعت ICT نسبت به درآمدهای نفتی

درآمد صنعت ICT نسبت به درآمدهای نفتی، 2.5 برابر است. رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بر نقش بنیادین ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه اقتصادی تاکید نمود و از افزایش درآمد این صنعت نسبت به نفت در دنیا خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، ناصر علی سعادت علاوه بر پرداختن به موضوع درآمد صنعت ICT ، ارتباط حوزه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را با فضای اقتصادی کشور با عنوان اقتصاد دیجیتال تشریح نموده است.

وی اعلام نمود که تنها صنعتی که در کشور این قابلیت را دارد که بتواند جایگزین صنعت نفت شود، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است. وی ادامه داد که در حال حاضر دنیا به سمت استفاده گسترده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه حوزه‌های مربوط به اقتصاد پیش می‌رود زیرا درآمد صنعت ICT بسیار قابل توجه است. به گفته وی کشور ایران نیز چاره‌ای جز حرکت در این مسیر ندارد.

کاهش وابستگی ایران به درآمدهای نفتی

ناصر علی سعادت به اعلام مباحثی در مورد کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی پرداخت و ادامه داد که هرچند زمانی سیاست‌گذاران کشور به سمت برجسته‌تر کردن کشاورزی و حتی صنایع خودروسازی در اقتصاد رفتند، اما نتوانستند موفقیت چندانی در این زمینه به دست آورند.

وی به میزان درآمد صنعت ICT اشاره کرد و تاکید نمود که باید صنعتی در کشور معرفی شود که بتواند استعداد و حجم نیروی جوان و فارغ‌التحصیلان را در کشور رشد دهد و همچنین جایگزینی برای درآمدهای نفتی نیز باشد. وی این حوزه را، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست.

آمارهای جهانی در مورد درآمد صنعت ICT

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، به بررسی درآمد صنعت ICT در کشور و همچنین برخی آمارهای جهانی در مورد درآمد شرکت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات پرداخت و ادامه داد که درآمد صنعت ICT در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر جهان، حدود ۲.۵ برابر کل فروش نفت جهان در یک سال بوده است.

وی تاکید نمود که این آمار اهمیت اقتصادی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دنیا نشان می‌دهد. صنعتی که روز به روز در حال پیشرفت است و بر اهمیت آن هم افزوده می‌گردد.

نقش صنایع ICT در توسعه سایر صنایع

سعادت به اهمیت نقش زیرساختی صنایع ICT در توسعه سایر صنایع اشاره نمود و ادامه داد که اگر این صنعت راه‌اندازی شود می‌تواند دلیلی برای تحرک در دیگر فعالیت‌های صنعتی در کشور نیز باشد. وی ادامه داد که تعداد جوانان صاحب ایده نیز در کشور بسیار است. به گفته وی چندین فرد می‌توانند با همکاری هم یک اپلیکیشنی طراحی کنند و ظرف مدت کوتاهی میلیون‌ها درآمد داشته باشند.

نقش مهم صنعت ICT در اقتصاد کشورها

سعادت در پایان بر نقش مهم صنعت ICT در اقتصاد کشورها اشاره کرد و ادامه داد که امروزه کمتر صنعتی در جهان وجود دارد که اساسا به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته نباشد. به گفته وی در ایران نیز وضعیت به همین صورت است و اگر مشکلی در صنعت ICT ایجاد شود، بقیه حوزه‌ها نیز مختل خواهند شد. به گفته وی وجود مشکل در صنعت ICT مانع شکل‌گیری مفهوم اقتصاد دیجیتال نیز خواهد شد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر