;
coinex

اختلال در اینترنت کشور ؛ قطعی اینترنت در تهران و چندین شهر ایران، علت چیست؟

اختلال در اینترنت کشور ؛ گزارش‌هایی از قطعی اینترنت در تهران و چندین شهر ایران
از روز گذشته گزارش‌های بسیاری از سوی مردم در رابطه با قطعی اینترنت شنیده می‌شود. شب گذشته، نهم دی ماه اینترنت شهر مشهد قطع شده و اختلالات در اینترنت از همان زمان در اکثر نقاط کشور آغاز می‌شود.

قطعی اینترنت در حال حاضر گریبان بسیاری از استان‌های کشور را گرفته است (حداقل اکثر گزارش‌های غیر رسمی اینگونه نشان می‌دهند).

کرج از صبح امروز با قطع شدن اینترنت ADSL همراه بوده است و دیتای موبایل نیز در این شهر به سختی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. از کرمانشاه گزارش می‌رسد که سرعت اینترنت بسیار پایین بوده و در اکثر مواقع دچار اختلال است.

همدان نیز این مشکل را دارد و از شیراز و خراسان هم گزارش‌هایی از مختل شدن شبکه اینترنت شنیده می‌شود. البته این مشکلی نیست که در همه جای ایران دیده شود. برخی از کاربران اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و یا رایتل در بعضی مواقع دچار مشکل شده و در پاره‌ای موارد هم بدون هیچ مشکلی به اینترنت دسترسی مناسبی دارند!

علت اختلال در اینترنت ایران چیست؟

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی می‌گویند که اختلال در اینترنت از مخابرات است و مخابرات هم تا این لحظه اطلاعات درستی ارائه نداده است.

پیگیری‌های تکراتو از مخابرات استان البرز نشان می‌دهد که این سازمان مثل همیشه هیچ نقشی (!) در قطعی سیستم‌های ارائه دهندگان خدمات و اپراتورهای اینترنتی نداشته و این آی اس پی ها ممکن است که با مشکلاتی در سیستم‌های داخلی خود مواجه شده باشند.

اگر چه این موضوع کمی عجیب است، اما ما برای گرفتن جوابی منطقی و علمی آماده هستیم و همچنان این سوال برایمان مطرح است که چه چیزی علت اصلی اختلالات اخیر در اینترنت اکثر مناطق ایران شده است؟

آیا اینترنت شهر شما نیز با مشکل مواجه شده؟ شما علت قطعی های اخیر اینترنت کشور را چه چیزی می‌دانید؟ دیدگاه خود را در این خصوص، در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (44 نظر)

    سلام و خسته نباشید
    همچنان نت ما هر دقیقه قطع میشه والا شاید مشکل از خطوط فیبر نوری باشه که نت مخابرات هر دقیقه قطع میشه
    و شاید تا چند روز دیگه ام ادامه داشته باشد
    هنوز این خطوط فیبرنوری مشکلش حل نشده

    پاسخ

    ما خوزستانی هاتو یک روز + اینترنت برق اب مون هم میره مشکلات شما پیشکش یا حق

    پاسخ

    اینترنت در منطقه خراسان قطع شده و مخابرات علتش رو تلاش برای افزایش قدرت پست مخابرات اعلام کرده

    پاسخ

    اینترنت اهواز هم قطع شد خوب دمتون گرم بابت مردم ازاریتون

    پاسخ

    سلام،من ار شهر شوش استان خوزستان هستم نزدیک به 15 روز است که اینترنت از حالت4G به2G برگشته است؟با علامتE بالای گوشی.افت دید دچار هستیم به هر کس شکایت می کنیم جوابگو نیست؟متاسفانه؟

    پاسخ

    کاملا درسته چند وقتی میشه که اختلال که نه افتضاح به بار اومده تو اینترنت جای ما که اینطوریه. از فیلتر کردن احمقانه تلگرام بگم که یکی به نعل یکی به میخه معلوم نیست چطوری فیلتر کردن که خیلی جاها میشه استفاده کرد بعضی جاها نمیشه شاشد فیلرتشون سوراخ داشته یه جاهاییش.

    پاسخ

    فقط از ترسشون تلگرام اینستا قطع کردن

    پاسخ

    ما چهار پنج روز هست اینترنتمون شب ها ساعت شش غروب تا هفت و هشت صبح قطع میشه. تو کرمانشاه زندگی می کنیم…

    پاسخ

    چرااااااا واقعا
    از دیروز همش اتصال ب تلگرام قطع میشه تو مشهد

    پاسخ

    این یه جور زهر چشم گرفتن و زورنمایی حکومتی به مردمه و نشون میده حکومت ما هیچ ارزشی برای ایرانیان قائل نیست

    پاسخ

    خخخ اقا ترکا یه مثل دارن میگه: زوری اشیع چاتمر توتور پالانن تاپدر خخخ دقیقا وضعیت الان کشور ماس …

    پاسخ

    اینترنت قطع و وصل میشه. بعضی اپلیکیشن ها حتی با وی پی ن هم کار نمی کنن. اصن وی پی ان دیگه وصل نمیشه‌.
    تهران

    پاسخ

    اونی که میگه چون اینترنت دار 5g میشه نت ضعیفه، از کدوم منبع داری این حرفو میزنی از کجا میدونی کاملا مشخصه بخاطر اغتشاشات هستش، حالا به خاطر تعصبی که جنابعالی داری می خواری دروغ بگی که چی بشه به بچه تعریف کنی میفهمه به خاطر اغتشاشات نت قطعه

    پاسخ