;
coinex

راه اندازی شبکه فیبر نوری در کشور تا 2 سال آینده!

راه اندازی شبکه فیبر نوری در کشور تا 2 سال آینده!

راه اندازی شبکه فیبر نوری در کشور تا 2 سال آینده امکان پذیر خواهد بود. این موضوع در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران اعلام شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران که امروز یکشنبه ۱۰ دی برگزار گردید، اعلام شد که راه اندازی شبکه فیبر نوری کشور در دستور کار قرار دارد و تا 2 سال آینده کل کشور به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود.

در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران،۹۰/۱۷ درصد سهامداران حضور داشتند و این مجمع با تصویب ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه  برگزار شد.

این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده سهامداران بود  و بر اساس توسعه و بهسازی فعالیت‌ها، اصلاح ساختارهای کسب وکار، ساختارهای مالی و حفظ و گسترش سودآوری شرکت‌ها تصویب گردید. در ادامه با تصویب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت مخابرات ایران از شش هزار میلیارد تومان به شش هزار و ششصد میلیارد تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است که این آورده از محل ۳۰ درصد سود توزیعی سال ۹۴ تامین شده است و ظرف مدت حداکثر دو سال به سرمایه شرکت مخابرات ایران افزوده خواهد شد.

برات قنبری، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در ادامه علاوه بر سخن گفتن در مورد راه اندازی شبکه فیبر نوری در کشور، اعلام نمود که، از اینکه استفاده از طرح‌های توسعه‌ای این شرکت، باعث شده تا درآمد مخابرات در سال ۹۶ از محل دیتا و مکالمه صوتی، افزایش یابد، بسیار خوشحال است.

رئیس مجمع فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران، همچنین با تشریح دلایل افزایش سرمایه، مهم‌ترین دلایل افزایش سرمایه شرکت را، توسعه برنامه‌های زیرساختی به منظور بازگشت سرمایه و تضمین سودآوری سهامداران عنوان نمود.

قنبری همچنین به بحث مدیریت سودآوری در شرکت‌های حوزه فناوری در دنیا اشاره نمود و در ادامه در مورد سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران به‌منظور توسعه و به‌روز کردن زیرساخت، لایه دسترسی، شبکه ارتباطات ثابت کشور و راه اندازی شبکه فیبر نوری خبر داد.

تبیین برنامه‌های تحول و توسعه شرکت مخابرات

قنبری در ادامه صحبت‌های خود در مورد تبیین برنامه‌های تحول و توسعه شرکت مخابرات ایران سخن گفت و ادامه داد که اگر تحولات حاکم بر حوزه ICT و حاکمیت فضای مجازی و همچنین بروز پدیده OTT ها، مد نظر قرار گیرد، لزوم تغییر مدل تجاری شرکت مخابرات، به‌ منظور افزایش چابکی و کسب سهم بازار بهتر، بیش از گذشته احساس می‌گردد.

چشم انداز شرکت مخابرات ایران از دید رئیس هیئت مدیره

رئیس هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در مورد چشم‌انداز این شرکت سخن گفت و ادامه داد که چشم انداز از دیدگاه وی تبدیل‌شدن به یک ساختار هوشمند دیجیتال بر اساس سفارش مشتری است و ادامه داد که راه اندازی شبکه فیبر نوری نیز یکی از موارد مهم است که اجرای آن در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه اعلام نمود که افزایش سرمایه شرکت مخابرات ایران در این مجمع، به ‌منظور تحقق این امر تصویب می‌شود تا در ادامه حضور مقتدرانه و به‌موقع و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم، بتواند باعث گسترش بازار ارتباطات کشور بیش از گذشته باشد.

وی در ادامه در مورد گسترش اپراتورهای همراه سخن گفت و اعلام نمود که گسترش اپراتورها بدون افزایش زیرساخت مخابرات ایران امکان‌پذیر نیست. وی افزود که لازم است تا لایه دسترسی به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شود که حداقل سرعت مشتریان به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

هدف از راه اندازی شبکه فیبر نوری

رئیس هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران، هدف از این توسعه و راه اندازی شبکه فیبر نوری در کشور را افزایش سطح دسترسی مشتریان به اینترنت در حوزه ثابت و سیار عنوان نمود و ادامه داد که دنیا در حال حرکت به سمت ارتباطات سیار است و ارتباطات سیار نیز در حال حرکت به سمت زیرساخت ارتباطات ثابت است.

قنبری در ادامه صحبت‌هایش در مورد توسعه، گسترش و راه اندازی شبکه فیبر نوری در کشور اعلام نمود که تا سال 2020 تمام روستاها و شهرهای کشور، تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت و تاکید نمود که راه اندازی شبکه فیبر نوری در دستور کار این سازمان قرار دارد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر