;
coinex

چگونه خرید آنلاین موفق داشته باشیم؟ امنیت مهم‌تر است یا راحتی خرید؟

چگونه خرید آنلاین موفق داشته باشیم؟ امنیت مهم‌تر است یا راحتی خرید؟

آیا تاکنون به صورت آنلاین خرید کرده‌اید؟ شما در یک خرید آنلاین بیشتر به امنیت آن اهمیت می‌دهید یا راحتی فرآیند خرید؟ از نظر شما یک خرید آنلاین موفق چگونه باید باشد؟

امروزه به واسطه به وجود آمدن سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بسیار از افراد خریدهای خود را به این شیوه انجام می‌دهند. بسیاری از افراد در یک خرید آنلاین به امنیت خرید بیشتر اهمیت می‌دهند و بسیاری نیز راحت بودن فرآیند خرید را در اولویت قرار می‌دهند.

اما به نظر می‌رسد که بیشتر مردم یک خرید آنلاین موفق را برابر با امنیت در خرید می‌دانند. بنابراین امنیت برای بیشتر مردم در اولویت قرار دارد و نه راحتی در خرید.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا،  شرکت Paysafe که یک ارائه‌کننده‌ی خدمات پرداخت جهانی است اعلام نموده است که حدود ۵۲ درصد از مشتریان، تقلب را بخش جدا ناشدنی یک فروش آنلاین می‌دانند.

در خرید آنلاین موفق امنیت مهم است یا راحتی؟

برخی از چالش‌های مهم بررسی شده در مورد شناسایی، مدیریت و حفاظت در برابر تقلب در روش‌های مختلف پرداخت و خرید آنلاین در گزارشی در مرکز ماهر، به تصویر کشیده شده است.

براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده در مورد ویژگی‌های یک خرید آنلاین موفق ، بیشتر مشتریان به امنیت کامل اهمیت بیشتری داده‌اند و امنیت را به راحتی در خرید ترجیح داده‌اند.

براساس نتایج این تحقیقات حدود 60 درصد از مصرف کنندگان حاضرند تا هر نوع اقدام امنیتی را برای ریشه کردن تقلب در خریدهای آنلاین انجام داده و قبول کنند. علاوه بر این حدود ۶۵ درصد از مشتریان مشتاق هستند تا برای انجام یک خرید آنلاین موفق ، روندهای پرداخت آنلاین امن‌تری مانند احراز اصالت دو عاملی در نظر گرفته شود.

همچنین در انگلیس 32 درصد از صاحبان کسب و کارها اعتقاد دارند که مشتری‌های آنها از امنیت استقبال می‌کنند. در این میان 59 درصد نیز عقیده دارند که طولانی بودن فرایند تایید صحت، خطر از دست دادن مشتری‌ها را به دنبال دارد.

اما در حقیقت از میان ۱۰ مشتری امکان دارد فقط یکی از آنها به دلیل طولانی بودن فرایند یک خرید آنلاین موفق خرید را رها کند. البته علاوه بر موارد ذکر شده حدود 43 درصد از مشتریان مهم‌ترین دلیل منصرف شدن خود از خرید را هزینه‌های پنهان معامله و هزینه‌ی تحویل اعلام کرده‌اند.

یکی دیگر از مسائل مهمی که در یک خرید آنلاین موفق نیاز به بررسی دارد این است که، بسیاری از بازرگانان تجاری درصدد ایجاد تعادل میان ریسک و تولید درآمد هستند و براین اساس حدود ۶۹ درصد از کسب ‌و کارها قصد دارند تا حجم تراکنش و ثبت‌نام مشتری را افزایش دهند آن هم با ساده‌تر کردن مکانیزم‌های امنیتی. در این میان ۷۸ درصد نیز قصد دارند تا از اقدام‌های امنیتی موثرتری برای کاهش تراکنش‌های جعلی استفاده نمایند.

کلاه برداری در معاملات آنلاین

مشاهدات و تحقیقات مختلف صورت گرفته نشان می‌دهد که در سه‌ چهارم کسب‌ و کارها یعنی در حدود ۷۷ درصد آنها تقلب در معاملات اتفاق می‌افتد. ولی با این وجود هنوز هم دیدگاه‌های متفاوتی در این مورد وجود دارد.

تاکنون چیزی حدود ۴۲ درصد از مشتریان اعلام کرده‌اند که در بیش از پنج درصد معاملات آن‌ها کلاهبرداری انجام شده است. همچنین هشت مورد از ۱۰ کسب ‌و کار انتظار دارند تا هزینه‌ی تقلب را در طول ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده به اندازه حداقل ۱۰ درصد افزایش دهند.

در گزارش انجام شده در مورد ویژگی‌های یک خرید آنلاین موفق ، شرکت  Paysafeاز اینکه بیشتر مشتریان به جای راحتی فرایند خرید تمرکز خود را بر روی امنیت در خرید قرار داده‌اند اظهار تعجب نموده است.

با این وجود مشخص است که در یک خرید آنلاین موفق ، امنیت بیش از هر چیز دیگری برای مشتریان اهمیت دارد. پس حفاظت در برابر تقلب مهم است و لازم است تا کسب وکارها روی ایجاد موازنه مناسب مابین حفاظت در برابر تقلب و تجربه‌ی ساده‌تر خرید تمرکز نمایند.

مقابله کسب و کارها با تقلب در خرید

یک راه دیگری که کسب‌ و کارها آن را برای مقابله با تقلب در نظر دارند، کاهش وابستگی آنها به روش‌های پرداخت سنتی است. اما تقریباً ۴۰ درصد از کسب‌وکارهای انگلیس مایل هستند تا پرداخت توسط کارت‌های اعتباری و چک کاهش یابد.

کارت‌های اعتباری با ۵۴ درصد و چک با ۳۶ درصد به‌عنوان آسیب‌پذیرترین‌ها رتبه‌بندی شده‌اند. بنابراین در نظر گرفتن حساسیت روش‌های پرداخت به تقلب، فاکتور مهمی است. از این نظر دیدگاه مشتریان و صاحبان کسب ‌و کار به هم نزدیک است زیرا در سال گذشته تقریبا یک چهارم مشتریان تقلب در کارت‌های اعتباری را تجربه کرده‌ بودند.

بنابراین در مورد روش‌های پرداخت لازم است تا نظر مشتریان نیز در نظر گرفته شود. پس رفتار مصرف‌کنندگان نیز به انجام این تغییرات کمک خواهد کرد.

شرکت Paysafe همچنین شدیدا عقیده دارد که تقلب یک معضل واقعی برای کسب و کارها و همچنین یک خرید آنلاین موفق است. از نظر این شرکت، پیگیری فناوری‌های تشخیص و پیشگیری لازم است. همچنین به گفته آنها بسیاری از مصرف‌کنندگان تقاضای پرداخت‌های بیومتریک و رمز ارزها را دارند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر