;
coinex

استفاده از پیام رسان های داخلی امکان توسعه فنی آنها را فراهم می‌کند!

استفاده از پیام رسان های داخلی امکان توسعه فنی آنها را فراهم می‌کند!

به گفته یکی از مدیران پیام رسان های داخلی استفاده کاربران از این پیام رسان‌ها امکان توسعه فنی آنها را فراهم می‌کند زیرا تنها استفاده تست آنها در فضای آزمایشگاهی کافی نیست!

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، سیدجعفر خورشاد اعلام نموده است که پیام رسان های داخلی با استفاده و آمد و شد کاربران رشد می‌کنند و اینکه چنین نرم‌افزاری فقط در محیط آزمایشگاهی تست و بررسی شود، پاسخگو نیست. وی تاکید نمود که با پیشرفت پیام‌رسان های داخلی ، بازار نیز توسعه پیدا می‌کند.

سیدجعفر خورشاد در ادامه در پاسخ به این سوال که حکومتی بودن پیام‌رسان‌ها چه تاثیری بر اعتماد کاربران برای استفاده از آن‌ها را دارد اعلام نمود که بهتر است کاربران خود در این مورد نظر بدهند.

وی ادامه داد که بعضی از افراد اعتماد بیشتری به این ابزارها دارند مخصوصا اگر قصد داشته باشند تا خدماتی مانند خدمات مالی ارائه کنند. البته بعضی از افراد هم فکر می‌کنند که نباید از پیام رسان های داخلی استفاده کرد در حالی که آنها خود از اپلیکیشن‌های فارسی چون تاکسی یاب و اپلیکیشن‌های پرداخت استفاده می‌کنند.

بررسی تعداد کاربران پیام رسان های داخلی

سیدجعفر خورشاد ادامه داد که پیام رسان داخلی چون سروش، در حال حاضر بیش از دو میلیون و 200 هزار کاربر دارد که تقریبا از این تعداد یک میلیون آنها فعال هستند. وی اعلام نمود که در استفاده از این پیام رسان‌ها، یک جو بی‌اعتمادی وجود دارد که البته باید واقعیت امر بررسی شود.

وی در ادامه به تجربه کاربری، به عنوان یکی دیگر از دلایل تمایل به پیام‌رسان‌های خارجی اشاره کرد و ادامه داد که دو سیستم عامل مانند اندروید و IOS با هم متفاوت هستند. به گفته وی اگر با یکی از آنها کار کرد شاید کار کردن با دیگری مشکل باشد.

وی تاکید نمود که چنین تفاوتی بین پیام‌رسان‌هایی که استقلال دارند و کپی یکدیگر نیستند نیز وجود دارد که البته همه آنها هم بی نقص نیستند. به گفته وی پیام رسان محبوب دیگری چون واتس اپ در این چند روز نیز خود اعلام قطعی کرده بود که البته این اختلال به دلیل پیک مصرف بود و می‌تواند برای هر پیام رسانی اتفاق افتد.

کم کاری دلیلی برای عدم ارتقای زیرساخت پیام رسان های داخلی

خورشاد در ادامه در مورد میزان فعالیت این پیام‌رسان اعلام نمود که در روزهای اخیر چت‌های هم‌زمان که مهم‌ترین فاکتور است، چهار برابر  قبل شده بود و تعداد کاربران نیز افزایش یافته بود. وی ادامه داد که بسیاری از سازمان‌ها و اشخاص در حال حرکت به سمت اپلیکیشن های داخلی هستند.

خورشاد در ادامه یکی از دلایل عدم ارتقای زیرساخت‌های پیام رسان های داخلی را کم‌کاری اعلام نمود. وی ادامه داد که کم کاری خود آنها یاعث شده تا ویژگی‌هایی مانند زیرساخت، پرداخت، تماس صوتی درون‌برنامه‌ای و کانال‌های تعاملی، ارتقا پیدا نکنند. وی در ادامه تاکید نمود که در حال تلاش شبانه‌روزی برای رفع این موارد هستند.

مقایسه پیام رسان های داخلی و خارجی

خورشاد اعلام نمود که تعداد کاربران پیام‌رسان‌های خارجی در حال رشد و افزایش است و فضایی که طی کرده‌اند نیز موضوع مهمی است. وی در این مورد ادامه داد که پیام رسان های داخلی نیز این فضا را طی خواهند کرد ولی ادعایی در حجم کاربر و ساپورت آنها ندارند. به گفته وی این پیام رسان از دو سال پیش در حوزه پیام‌رسانی فعال است و حتی از نظر ویژگی امکانات اضافه‌تری نیز دارد و البته تعدادی از امکانات پیام رسان های خارجی را نیز ندارد.

وی تاکید نمود که پیام رسان های داخلی در حال رشد هستند و اینکه بخواهیم پیام رسان های خارجی را با اپلیکیشن‌های پیام رسان داخلی مقایسه کنیم، منطقی است.

آیا پیام رسان های داخلی قابلیت رقابت با فناوری‌های روبه رشد را دارند؟

خورشاد در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا فناوری‌ رو به رشد کنونی اجازه خواهد داد تا پیام رسان های داخلی و بومی که تا کنون کار خود را شروع نکرده‌اند، آغاز به کار کنند اعلام نمود که بازار رقابتی این فرصت را نمی‌دهد، اما اینکه چرا این پیام رسان داخلی نتوانسته مانند نمونه‌های خارجی رشد کند، هم بحث بودجه است و هم اتفاقاتی که در سطح واقعی رخ می‌دهد. به گفته وی آنها در فضای آزمایشگاهی تا ۱۰ میلیون کاربر را هم ساپورت کرده‌اند اما در فضای واقعی حتی گیت‌وی اسمس هم برای ثبت‌نام کاربران پاسخگو نیست.

نحوه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و وعده مسوولان

خورشاد در ادامه در مورد نحوه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و وعده مسوولان در این زمینه سخن گفت و ادامه داد که هنوز حمایتی در این زمینه از سوی مسئولان صورت نگرفته است اما قرار است که این حمایت صورت گیرد.

وی ادامه داد که لازم است تا فضای سرور و تجهیزات در اختیار آنها قرار داده شود و پهنای باند نرم‌افزارهای داخلی نیز سریع‌تر و ارزان‌تر شود و امیدوار بود که این فرایندها هرچه زودتر انجام شود.

وی در ادامه به یکی از مهم‌ترین محدودیت‌ها که تبلیغات است اشاره نمود. وی گفت که صدا و سیما و اخبار در طول دو سال گذشته همیشه پیام رسان تلگرام را تبلیغ کرده‌اند و اظهار نمود که آنها همیشه برای هر چیزی در حال مجوز گرفتن هستند و باید مسئول محتوایی باشند که حتی سایر افراد منتشر می‌کنند در حالی که هیچ محدودیتی از این نظر برای تلگرام وجود نداشته است.

خورشاد ادامه داد که رشد پیام رسان های بومی فقط به بخش فنی مربوط نمی‌شود واعلام نمود که این ابزارها نیاز به استفاده کاربران دارند تا در هنگام استفاده نقص و مشکل پیدا شود و با رفع آنها بتوان پیام رسان را رشد داد. به گفته خورشاد هر پیام رسانی مشکل خاص خود را دارد که توسعه فنی نیز یکی از این مشکلات است. وی ادامه داد که پیام رسان های داخلی حتما رشد خواهند کرد و پیشرفت آنها باعث توسعه و پیشرفت بازار نیز خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    الان مردم موندند از پیام‌رسانای داخلی کدومو انتخاب کنند. به نظر بنده بهتره یه نوآوری شود. یه کاری کنند که کاربرای پیام‌رسانای داخلی بتونن برای همدیگه بین پیام‌رسانای مختلف پیام بفرستند دقیقا مانند ایمیل که سایت‌های مختلف میتونن برای هم پیام بفرستند. مطمئنا مردم استقبال می‌کنند.

    پاسخ