;
coinex

مسابقه ماشین پرنده بوئینگ ؛ 2 میلیون دلار جایزه برای نفرات برتر

مسابقه ماشین پرندهمسابقه ماشین پرنده در حال برگذاری است. ورود به عرصه رقابت در این مسابقه جهانی تکنولوژی برای عموم آزاد است و برگزیدگان، 2 میلیون دلار جایزه دریافت می‌کنند.

در مسابقه ماشین پرنده قصد اصلی برگذار کننده‌ها، آوردن رویای کودکی هر انسان به عالم واقعیت است. رقابت اصلی بر سر ساخت دستگاهی شخصی است که انسان را به پرواز درآورد. به طور خلاصه این دستگاه باید سه ویژگی داشته باشد که شامل امن بودن، مفید بودن و هیجان انگیز بودن است.

در این مسابقه جایزه به دستگاهی امن، بی سر و صدا، بسیار کوچک و فشرده با قابلیت پرواز عمودی تعلق می‌گیرد که بتواند در حالی که یک انسان را حمل می‌کند، مسافت 20 مایل را پرواز کند.

برگذار کننده‌های مسابقه خودروی پرنده به دنبال دستگاهی هستند که توسط هرکسی و در هر نقطه‌ای قابل استفاده باشد. همچنین در استفاده از آن برای رده‌ گروه‌های سنی و میزان تخصص افراد نیز محدودیتی وجود نداشته باشد.

با توجه به پیشرفت‌های اخیر دنیای تکنولوژی در زمینه‌های مختلف، امروزه می‌توان امید به تحقق یافتن رویای کودکی هر انسانی را داشت. فرق عمده ماشین پرنده با دیگر دستگاه‌های مشابه، قابلیت پرواز فردی است.

علی‌رغم خواسته‌های اولیه که برای برنده شدن در این مسابقه مد نظر است، در نوع طراحی هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود نخواهد داشت.

خودروی پرنده باید امکان کنترل به صورت اتوماتیک یا دستی را داشته باشد، همچنین قدرت مانور بالا و وزن کم این دستگاه، به افراد اجازه استفاده در مکان‌های شلوغ شهری و مکان‌های کم جمعیت روستایی را می‌دهد.

همه چیز درباره مسابقه ماشین پرنده

جوایز مسابقه ماشین پرنده

جوایز

کل مبلغ جایزه به دو میلیون دلار می‌رسد. جوایز در سه مرحله به برندگان اختصاص می‌یابد که مرحله آخر آن در پاییز سال 2019 خواهد بود. جوایز نقدی به شرح زیر پرداخت خواهد شد.

مرحله اول:

به ده برنده، به صورت تیمی یا انفرادی مبلغ 20 هزار دلار بر اساس ایده‌ای که مطرح کرده و جزییات آن‌را نوشته‌اند، پرداخت خواهد شد.

مرحله دوم:

چهار جایزه 50 هزار دلاری به ایده‌های اصلاح شده که اثبات شوند کارایی دارند، پرداخت خواهد شد –ایده‌های جدید نیز ممکن است در این مرحله شرکت داده شوند-.

مرحله سوم:

  • جایزه یک میلیون دلاری به ایده‌ای که بیشترین امتیازات لازم را کسب کند، اهدا خواهد شد.
  • جایزه 250 هزار دلاری، به ایده‌ای که کمترین میزان سر و صدا را ایجاد کند، اهدا خواهد شد.
  • جایزه 250 هزار دلاری به کوچکترین وسیله ممکن اهدا خواهد شد.
  • جایزه 100 هزار دلاری به بهترین اثر الهام بخش هنری اهدا خواهد شد.

حقوق مالکیت معنوی

تمامی حقوق مالکیت معنوی در اختیار شرکت کنندگان باقی خواهد ماند، گو فلای (GoFly) به عنوان برگزار کننده، مالک حق پخش رسانه‌ای تیم‌ها و مسابقه خواهد بود. جزییات این مساله در توافق نامه مرحله اول مسابقه در اختیار شرکت کنندگان قرار داده خواهد شد. به طور کلی، تمامی حقوق مالکیت معنوی، طراحی‌ها، پتنت‌ها، کپی رایت و اختراعات در اختیار رقابت کنندگان باقی خواهد ماند.


بیشتر بخوانید:  مدیر عامل شرکت بوئینگ مدعی شد که سفر به مریخ را قبل از ایلان ماسک عملی می کند


شرکت کنندگان در مسابقه ماشین پرنده از پشتیبانی‌های متخصصین در زمینه‌های مختلف از حقوقی تا تکنولوژی بهره مند خواهند شد. سخنرانی افراد متخصص سرآمد شاغل در ناسا، دارپا و… به صورت ماهیانه –بعضا دو بار درماه- در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین متخصصین مختلف به سوالاتی که تیم‌های شرکت کننده در مورد جزییات تکنیکی خواهند داشت، پاسخ خواهند داد.

شرایط شرکت کنندگان

GoFly بر این باور است ایده‌ای که به حل مشکل کمک می‌کند، ممکن است از سوی هر فردی با هر میزان تحصیلات و تخصصی بدست بیایید. از این رو محدودیت برای شرکت کنندگان به صورت فردی یا گروهی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، برای تیم‌ها امکان اضافه کردن عضو جدید، در هر مرحله‌ای از مسابقه وجود خواهد داشت.

رقابت جهانی هیرو ایکس

جدول زمانی مسابقات

همانطور که توضیح داده شد، این مسابقه در سه مرحله برگذار خواهد شد. زمان شروع رقابت 26 سپتامبر 2017 بوده و تا دو سال ادامه خواهد داشت.

توضیحات تاریخ
شروع رقابت 26 سپتامبر 2017
آخرین مهلت ارسال 18 اپریل 2018
تخصیص جوایز مرحله اول 29 می 2018
مهلت ثبت نام مرحله دوم 8 دسامبر 2018
آخرین مهلت شرکت در مرحله دوم 6 فبریه 2019
تخصیص جوایز مرحله دوم و دعوت به پرواز برای مرحله سوم مسابقه 28 مارس 2019
بررسی آمادگی پرواز سپتامبر 2019
تست پرواز اکتبر 2019

در صورتیکه در تاریخ‌های ذکر شده، تغییری رخ دهد، گوفلای در وب سایت مسابقه ماشین پرنده، جزییات آن‌را منتشر می‌‎کند. توجه داشته باشید، تمامی مراحل ثبت نام باید به صورت الکترونیکی از طریق وب سایت مربوطه انجام پذیرد.

ثبت نام و مستندات حقوقی

لطفا توجه داشته باشید، برای مشارکت در جایزه اختصاص یافته، اعضای تیم باید رسما تایید شده باشند.

مرحله اول

تمامی افراد حاضر در مسابقه باید به صورت الکترونیکی فرم‌های مربوط به قوانین و مقررات را امضا نمایند. برای ثبت نام در مسابقه شرکت کنندگان هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند. البته پس از ارسال مستندات مربوط برای شرکت در مسابقه، به صورت انفرادی 250 دلار و برای تیم‌های دارای اعضای دو نفره یا بیشتر، پرداخت مبلغ 500 دلار الزامی است.

مرحله دوم

بین طرح ایده بر روی کاغذ و به صورت عملی درآوردن آن، تفاوت بسیاری است. از این رو برای تمام افرادی که قصد شرکت در مرحله دوم مسابقه را دارند، الزاما ثبت نام مرحله دوم ضروری است.

نکته: قبل از تایید ثبت نام مرحله دوم، به اجرا آوردن ایده به منزله خروج از مسابقه است و شرکت کنندگان، در صورت انجام اینکار از دور رقابت خارج می‌شوند.

شرکت کنندگان در مرحله دوم و سوم مسابقه ماشین پرنده توافق نامه‎‌های حقوقی مختلفی نظیر بیمه نامه، توافق تک تک اعضای تیم و… را به صورت الکترونیکی امضا خواهند نمود.

مقررات مسابقه

مقررات گوفلای چندان سخت گیرانه نیست. تمامی اعضای تیم باید حداقل 18 سال سن داشته باشند، باید سهم و نقش هر فرد در گروه مشخص باشد، هر تیم نیاز به یک سرگروه دارد که تنها از طریق وی می‌توان با تیم داوری ارتباط داشت. هر تیم می‌تواند، در هر زمان به اضافه کردن یا حذف اعضا اقدام نماید، سر گروه قابل تغییر است و قوانین ساده‌ای از این دست.

نکته مهم، برای شرکت در این مسابقه جهانی، نیاز به ثبت نام مرحله به مرحله است. به عنوان مثال، شرکت کنندگان مسابقه ماشین پرنده، حتی اگر در مرحله اول حضور داشته باشند، باید برای شرکت در مرحله دوم، دوباره ثبت نام نمایند.

محدودیت‌های شرکت در مسابقه ماشین پرنده

مسابقه ساخت ماشین پرواز انفرادیبرای شرکت در مسابقه ماشین پرنده، محدودیت‌های خاصی نیز وجود دارد. علاوه بر محدودیت سنی حداقل 18 سال، شرکت کنندگان ملزم به امضای قوانین و مقررات مربوطه هستند. متاسفانه محدودیت‌های مسابقه ماشین پرنده به اینجا ختم نمی‌شود.

شرکت کنندگان نباید، در شرکت بویینگ شاغل باشند یا از بستگان درجه اول شاغلین در بویینگ باشند. شرکت کنندگان نباید منع قانونی برای شرکت در این رقابت را داشته باشند یا در لیست تحریم‌های امریکا قرار داشته باشند. مهمترین منع قانونی برای شرکت در این مسابقه، برای شهروندان یا ساکنین کشورهای، سوریه، کوبا، کره شمالی، سودان و ایران برقرار است، چراکه شهروندان یا ساکنین این کشورها حق شرکت در مسابقه را ندارند.

از طرف دیگر، برای رقابت کنندگان منع قانونی در مواردی همچون، نقض کپی رایت، استفاده از متریال‌های غیر قانونی و مواردی از این دست وجود دارد.

قوانین و مقررات داوری

داوران و بستگان درجه یک آن‌ها حق شرکت در این مسابقه را نخواهند داشت. از طرفی داوران نباید در استخدام شرکت بوئینگ باشند.

در نهایت به خاطر داشته باشید، برای شرکت در این مسابقه باید، تمامی مکاتبات به زبان انگلیسی انجام پذیرد و تمامی مبالغ دریافتی و پرداختی بر مبنای واحد پولی دلار انجام می‌پذیرد.

نکته: عنوان اصلی این مسابقه گو فلای است که طبق نظر مترجم به صورت مسابقه ماشین پرنده ترجمه شده است. این متن به صورت مختصر ترجمه شده است، بنابراین اگر قصد شرکت در مسابقه ماشین پرنده را دارید، تمامی جزییات مورد نظر را در منبعی که در انتهای متن ذکر شده است، مطالعه نمایید.

در صورتیکه قصد شرکت در این مسابقه را دارید، می‌توانید از دوستان یا خویشاوندانی که تابعیت کشورهایی غیر از سوریه، کوبا، سودان، کره شمالی و ایران را دارند، کمک بگیرید. بهتر است تا زمانی که از ویژگی‌های مثبت طرح خود مطمئن نشده‌اید، مراحل ثبت نام را به پایان نرسانید.

.

منبع: herox

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر