;
coinex

سامسونگ گلکسی ایکس می‌تواند به یک نمایشگر حساس به فشار مجهز شود

سامسونگ گلکسی ایکس می‌تواند به یک نمایشگر حساس به فشار مجهز شود
گوشی قابل انعطاف سامسونگ گلکسی ایکس (Samsung Galaxy X) احتمالا دارای صفحه نمایش قابل انعطافی خواهد بود که می‌تواند سطوح فشار را تشخیص دهد. پتنت جدیدی از سامسونگ که به تازگی ثبت شده، این موضوع را نشان می‌دهد.

این پتنت جدید که در اواخر ماه دسامبر توسط سامسونگ به ثبت رسید، هنوز اسم مشخصی ندارد، اما با توجه به این واقعیت که این یک صفحه نمایش قابل انعطاف است که می‌تواند در یک جهت خم شود، یادآور گوشی منعطف سامسونگ گلکسی ایکس است. این دستگاه مدتی است که دستمایه شایعات زیادی شده و بسیاری بر این باورند که می‌تواند آغازگر یک حرکت انقلابی در ساخت گوشی‌های هوشمند باشد.

فناوری جدید غول تکنولوژی کره به گونه‌ای است که در نگاه اول انسان را به یاد 3D تاچ اپل در نسل‌های گذشته آیفون می‌اندازد، هرچند که هدف آن متفاوت بوده و البته هیچ چیزی از قابلیت‌های آن هنوز مشخص نیست. ویژگی‌های این نمایشگر حساس به فشار و نحوه استفاده از آن کاملا مبهم است.

این پتنت جدید که در اواخر ماه دسامبر توسط سامسونگ به ثبت رسید، هنوز اسم مشخصی ندارد، اما با توجه به این واقعیت که این یک صفحه نمایش قابل انعطاف است که می‌تواند در یک جهت خم شود، یادآور گوشی منعطف سامسونگ گلکسی ایکس است

تنها قابلیتی که از این تکنولوژی در اسناد ثبت شده دیده می‌شود، کنترل قابل انعطاف آن است. در واقع کاربر می‌تواند با فشاری ساده بر روی نقاط مشخصی از پنل مورد نظر دستورات لازم را اعمال کند. درجه انحنای خمیدگی نیز به میزان نیروی اعمال شده بر روی صفحه نمایش بستگی دارد؛ هرچند که تعداد سطوح مختلف پشتیبانی شده توسط این پنل مشخص نشده است.

برخلاف لمس سه بعدی اپل، پتنت سامسونگ توضیح نمی‌دهد که آیا این تکنولوژی قادر به اندازه‌گیری سطوح فشار در همه قسمت‌های صفحه نمایش هست یا خیر، حداقل بر اساس تصاویر این پتنت نمی‌توان قضاوت درستی داشت. این پتنت نشان می‌دهد که سنسورهای ویژه متعددی در قسمت‌های خاصی از صفحه نمایش وجود دارد که در آن نقاط پنل خم شده است.

پیش از این برخی منابع به این نکته اشاره کرده بودند که گوشی قابل انعطاف سامسونگ احتمالا در سال 2018 دیده خواهد شد، هرچند هنوز مشخص نیست که نام آن گلکسی ایکس باشد. این نامی است که چندین سال در اخبار تکنولوژی از آن به عنوان گوشی منعطف سامسونگ یاد می‌شود.

سامسونگ علاوه بر گلکسی ایکس، سه مدل پرچمدار گلکسی اس 9، گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9 را نیز معرفی خواهد کرد، محصولاتی که بی‌گمان در بین بهترین گوشی های 2018 قرار خواهند گرفت.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر