;
coinex

فیلتر شدن تلگرام و تعطیلی 9000 کسب و کار تلگرامی !

فیلتر شدن تلگرام و تعطیلی 9000 کسب و کار تلگرامی !

به وجود آمدن مشکلات اینترنتی و فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام و اینستاگرام، تعطیلی 9000 کسب و کار تلگرامی را به دنبال داشت.

آماری جدید از سوی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است که نشان می‌دهد حدود ۹۰۰۰ کسب و کار تلگرامی و خرد اینترنتی که درگیر قطعی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بودند در این هفته با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، سید مرتضی موسویان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، اعلام کرده است که براساس آمار رسمی این سازمان، تاکنون ۱۹ هزار کانال شامددار به ثبت رسیده که از این تعداد ۹۰۰۰ کانال به کار فروش کالا و یا ارائه خدمات مشغول بوده‌اند.

وی در ادامه تاکید نمود که تفکیک این موضوع که چه تعداد از این کانال‌ها صرفا کار فروش کالا را انجام داده‌اند ممکن نیست، زیرا آمار موجود بر اساس اظهارات خود افراد بوده است.

میزان دقیق خسارت کسب و کار تلگرامی افراد

موسویان از میزان دقیق خسارت وارده به کسب و کار تلگرامی افراد در این مدت اعلام بی اطلاعی کرد و ادامه داد که پاسخ به این سوال سخت است و اعلام نمود که در هر صورت مشکلات تلگرام باعث شده تا بخش گسترده‌ای از این کسب و کارها متضرر شوند.

وی تاکید نمود که آنها نظارتی بر مسائل مالی این افراد نداشته‌اند و ادامه داد که این دسته از کسب و کارها نیز در آمد خود را به‌صورت علنی اعلام نمی‌کنند. بنابراین میزان خسارت وارده به کسب و کار تلگرامی این افراد به صورت دقیق مشخص نیست.

روش‌های جدید کسب و کار اینترنتی بعد از تلگرام

به نظر می‌رسد که اکنون پس از قطع تلگرام، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای تلگرامی سعی دارند تا از روش‌هایی دیگر برای ارتباط با مشتریان و فروش محصولات خود استفاده کنند. که از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ و اینستاگرام اشاره نمود. اما براساس اطلاعات موجود مسئولان دولتی در مورد نحوه ارتباط صاحبان کسب وکار با مشتریان نظر دیگری دارند. به گفته آنها آمار استفاده کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که افراد بیشتر تمایل به استفاده از پیام رسان‌های بومی دارند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال نیز، این افزایش آمار را تایید نمود و ادامه داد که بیشتر کاربران مراجعه‌کننده به پیام‌رسان‌های داخلی، گروه‌های خانوادگی یا آموزشی هستند و تا این زمان هیچ کسب و کار یا فروشگاه‌ آنلاینی در این پیام رسان‌ها فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند و به نظر می‌رسد که برای استفاده مردد هستند.

افزایش تعداد کاربران پیام رسان‌های بومی

موسویان در ادامه در مورد افزایش تعداد کاربران پیام رسان‌های بومی بعد از قطعی تلگرام خبر داد و ادامه داد که تعداد کاربران تمام پیام‌رسان‌های بومی در حال افزایش است.

به گفته وی افزایش مخاطب پیام‌رسان سروش به سه برابر نیز رسیده است اما همین افراد نیز اغلب برای داشتن یک گروه چت خانوادگی یا دریافت خدمات آموزشی به سمت این پیام‌رسان‌ها کشیده شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که صاحبان کسب و کار تلگرامی فعلا نظر و تمایلی برای مهاجرت به سمت این پیام رسان‌های بومی ندارند.

دلایل محبوبیت تلگرام قابلیت‌های آن است!

اپلیکیشن پیام رسان تلگرام قابلیت‌هایی دارد که تبادل اطلاعات و دسته‌بندی آنها برای کاربران در آن بسیار راحت بود. این مورد یکی از دلایل مهم محبوبیت تلگرام است. البته نکته بعدی دارا بودن بات‌های ویژه فروش محصولات است.

براساس اطلاعات موجود هزینه تولید هر بات بین ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان بوده است. اما اکنون که تلگرام فیلتر است این کانال‌های فروش و بات‌ها نیز عملا هیچ استفاده‌ای ندارند و کارکرد خود را از دست داده‌اند.

آماده‌سازی بستری شبیه به تلگرام!

به گفته موسویان یک موسسه فرهنگی در حال آماده‌سازی بستری است که قابلیت پشتیبانی از بسیاری از ویژگی‌های تلگرام را دارد. وی ادامه داد که در این بستر جدید کاربران تلگرام می‌توانند از همان ربات‌های تلگرام استفاده کنند یعنی هزینه‌ای برای ساخت ربات‌های جدید نیاز نیست و در این بستر جدید از همان مدل کدنویسی تلگرام استفاده‌شده است و شبیه به تلگرام است. البته هنوز راهی برای برگرداندن کاربرانی که عضو کانال‌های تلگرامی این کسب و کارها بوده‌اند، پیدا نشده است و باید راهی باشد تا بتوان همان کسب و کار تلگرامی قبلی را اکنون در بستری جدید دوباره به کاربران معرفی نمود.

نام این پیام رسان جدید که بستری شبیه به تلگرام دارد، ایتا است و فعلا در مرحله آزمایش قرار دارد و قرار است که به زودی افتتاح شود و در اختیار کاربران قرار گیرد.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال اعلام نمود که با وجود طراحی شبکه‌های داخلی که قابلیت کاربردی کردن بات‌های تلگرامی را دارند، دارندگان کسب و کار تلگرامی علاقه‌ای به استفاده از این بسترها ندارند.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر