;
coinex

مسابقه یک میلیون دلاری شیرین کننده کوکاکولا ؛ جایگزینی برای شکر

مسابقه یک میلیون دلاری شیرین کننده کوکاکولا ؛ جایگزینی برای شکرمسابقه یک میلیون دلاری شیرین کننده کوکاکولا در حال برگزاری است. اگر جایگزینی برای شکر می‌شناسید، شانس خود را با ارسال ایده‌تان در این رقابت جهانی بیازمایید.

شکر، شیرینی بخش قسمت اعظمی از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی است که روزانه استفاده می‌کنیم. با گذشت زمان، بشر دریافت از طریق نیشکر می‌تواند، شیرینی را به زندگی خود بیاورد. هزاران سال شکر کماکان بر سر سفره انسان‌هاست، تنها تغییر صورت گرفته، اضافه شدن منابع جدیدی برای استخراج شکر است.

تلاش‌های مختلفی برای جایگزینی شکر با شیرین کننده دیگری که کالری کمتر –حتی بدون کالری- داشته باشند، صورت گرفته است. هرچند این شیرین کننده‌های جدید ویژگی‌های مثبتی دارند، اما هنوز نمی‌توان آن‌ها را به عنوان جایگزینی قطعی برای شکر معرفی نمود.

با برگزاری مسابقه یک میلیون دلاری شیرین کننده کوکاکولا به دنبال راهکاری است که از سوی پژوهشگران مختلف در سراسر دنیا پیشنهاد می‌شود.


بیشتر بخوانید:  شکر می‌تواند موجب افسردگی شود


به طور خلاصه برای برنده شدن در مسابقه کوکاکولا باید جایگزینی طبیعی، امن، با کالری کمتر یا حتی بدون کالری که طعم شیرین شکر را داشته باشد، کشف کنید. این جایگزین باید بتواند برای شیرین کردن خوراکی و نوشیدنی‌ها استفاده شود.

البته برخی محدودیت‌ها نیز وجود دارد، به عنوان مثال شیرین کننده پیشنهادی، نباید از گونه‌های حفاظت شده گیاهی استخراج شود، بدیهی است شیرین کننده نباید برای بدن انسان مضر باشد و در نهایت استفاده از شکر برگ و سیرایتیا گرسونری نیز مجاز نیست.


بیشتر بخوانید:  تاثیر منفی شکر بر بدن و مغز چیست؟


توضیحات تکمیلی مسابقه یک میلیون دلاری شیرین کننده کوکاکولا

مسابقه کوکا کولا

شیرین کننده یک میلیون دلاری، باید ترکیب مولکولی باشد که علاوه بر طعمی مشابه شکر، به لحاظ قیمتی شرایطی مشابه شکر داشته باشد. همزمان این شیرین کننده نباید در طولانی مدت، ضرری متوجه مصرف کننده نماید. جزییات دیگری نظیر عدم محدودیت تجاری نیز باید رعایت شوند.


بیشتر بخوانید:  عوارض مصرف نوشابه ؛ آیا نوشابه فوایدی نیز دارد؟


آخرین مهلت ارسال ایده برای شرکت در مسابقه یک میلیون دلاری کوکاکولا، 18 ژانویه 2018 است. 21 فوریه (2 اسفندماه) 10 فینالیست مرحله مقدماتی معرفی می‌شوند. در یازدهم آوریل امسال (22 فروردین 97)، سه فینالیست نهایی انتخاب شده و در نهایت 3 اکتبر 2018 (11 مهرماه 97)، برنده نهایی معرفی خواهد شد.

پس اگر قصد دارید در این مسابقه یک میلیون دلاری جهانی شرکت کنید، تنها کمتر از دو هفته وقت دارید.

نحوه ثبت نام در مسابقه یک میلیون دلاری کوکاکولا

برای ثبت نام کافیست به لینکی که در انتهای این مقاله به عنوان منبع ذکر شده، بروید و مراحل ثبت نام را به صورت آنلاین تکمیل نمایید. برای ثبت نام، مشخصات فردی یا تیم شرکت کننده باید ارسال شوند. فرمول مولکولی ماده مورد نظر، باید به صورت گرافیکی ارائه شود. تست پایداری در برابر نور خورشید و اسیدیته مورد نظر باید اثبات شده و در نهایت خلاصه‌ای از طرح کلی باید ثبت شود.

طعم جایگزین شکر

در ثبت ایده، ساختار خاصی باید رعایت شود. به عنوان مثال، خلاصه ایده و نتایج آزمون، حداکثر از 500 حرف تشکیل می‌شوند، در صورتیکه منع قانونی در مصرف، استفاده یا فروش تجاری منبع شیرین کننده وجود داشته باشد، باید آنرا ذکر کنید.

طرح گرافیکی ساختار مولکولی شیرین کننده

ساختار مولکولی ماده جایگزین باید به صورت پی دی اف ذخیره شود. برای ساختار مولکولی ارائه شده، ذکر منبع الزامی است. البته در صورتیکه ماده جدیدی کشف کرده باشید، می‌توانید در این قسمت توضیح دهید که با توجه به ناشناخته بودن این ماده، ساختار مولکولی آن روشن نیست.

نتایج تست شیرین کننده در معرض نور خورشید و اسیدیته

برای تست پایداری در مقابل نور خورشید، ظرفی پلاستیکی یا شیشه‌ای که محتوی 5 تا 10 درصد شیرینی کننده –بر حسب میزان قدرت آن- حل شده در آب با pH 2.8 باشد را از ساعت 8 صبح تا 8 روز بعد، در محیط باز و در معرض نور خورشید قرار دهید. هر گونه تغییر رنگ یا بو را به دقت ثبت نمایید. می‌توانید تغییرات دیگری را نیز در صورت تمایل ثبت نمایید، همچنین مدت تست پایداری را می‌توانید افزایش دهید.

برای تست پایداری در مقابل PH، مقدار 5 تا 10 درصد شیرینی کننده را در ظرفی شیشه‌ای یا پلاستیکی به مدت 30 روز در دمای 25 درجه قرار دهید. pH مورد نظر باید 2.8 باشد -تغییرات ساختاری مولکولی را مورد بررسی قرار دهید، هر گونه تغییر رنگ و بو را به دقت ثبت نمایید. همچنین امکان ارائه توضیحات تکمیلی نیز برای شما وجود دارد.

قوانین و مقررات داوری

جایزه یک میلیون دلاری

در این مسابقه یک میلیون دلاری، قوانین و مقررات مربوط به داوری کاملا روشن بوده و بر اساس میزان اهمیت جزییات، امکان برنده شدن شما افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال، حداکثر 30 امتیاز برای شباهت طعم با شکر در نظر گرفته شده است و هرچند قیمت مقرون به صرفه باشد، 10 امتیاز را به خود اختصاص می‌دهد.

نکته: نام اصلی مسابقه The Coca-Cola Company Sweetener Challenge است، که طبق نظر مترجم به صورت مسابقه یک میلیون دلاری شیرین کننده کوکاکولا ترجمه شده است. توجه داشته باشید، مقاله‌ای که مشاهده می‌نمایید، تنها خلاصه‌ای از مستندات مربوط به این چالش است. برای شرکت در این رقابت یک میلیون دلاری، حتما از لینک منبع برای مشاهده جزییات بیشتر استفاده نمایید.

.

منبع: herox

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عسل

    پاسخ