;
coinex

بعضی از لپ تاپ‌های جدید ایسوس به دستیار مجازی آمازون الکسا مجهز می‌شوند

بعضی از لپ تاپ‌های جدید ایسوس به دستیار مجازی آمازون الکسا مجهز می‌شوند!

ایسوس اخیرا تایید کرده است که می‌خواهد تعدادی از لپ تاپ های جدیدش را با قابلیت دستیار مجازی آمازون الکسا (Amazon Alexa) در اختیار کاربران و طرفدارنش بگذارد.

آمازون به منابع خبری گفته است که برخی از وسایل الکترونیکی مانند هدفون‌ها و گجت‌های پوشیدنی در آینده به دستیار مجازی آمازون الکسا مجهز می‌شوند و ظاهرا تعدادی از لپ تاپ‌های ایسوس هم از جمله این محصولات هستند. ایسوس نیز در نمایشگاه CES 2018 تایید کرده است که تعدادی از رایانه‌های شخصی دارای سیستم عامل ویندوز 10 خود را از سری محصولات زن‌بوک (ZenBook) و ویوو بوک (VivoBook) نیز با این فناوری ارائه می‌کند.

این سازنده مشهور تایوانی همچنین اعلام کرده است که می‌خواهد برخی از محصولاتش را نیز که هنوز معرفی نشده‌اند به این دستیار مجازی کارآمد مجهز کند. لپ تاپ‌هایی که از دستیارهای مجازی بهره می‌برند با کارآیی بیشتری فرامین کاربران خود را اجرا می‌کنند، توانایی پشتیبانی برخی از فرامین صوتی کاربر را دارند و همچنین می‌توانند امکان استفاده از تعداد زیادی از مهارت‌های خاص دستیار مجازی آمازون الکسا را نیز برای کاربران خود فراهم سازند.

طبق اطلاعات موجود سیستم عامل ویندوز 10 نصب شده بر روی این محصولات برخی از ویژگی‌های نرم افزار اکو شو (Echo Show) را به واسطه نوار وظیفه خود در اختیار کاربران می‌گذارد، با این حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که در ابتدای عرضه این محصولات ویژگی‌هایی نظیر منو کنترل خانه هوشمند و برخی از قابلیت‌های پیام رسانی و برقراری تماس در این نسخه از سیستم عامل ویندوز 10 ارائه نمی‌شوند.

لپ تاپ‌های دارای سیستم عامل ویندوز 10 به طور استاندارد دستیار مجازی کورتانا (Cortana assistant) شرکت مایکروسافت را بر روی خود دارند و از این رو باید منتظر ماند و دید که این شرکت مشهور آمریکایی چگونه می‌خواهد در این رقابت مستقیم از خود واکنش نشان دهد.

ایسوس هنوز نگفته است که کدام یک از محصولات سری ویوو بوک و زن بوک 2018 خود را با دستیار مجازی الکسا در اختیار کاربرانش می‌گذارد، اما تایید کرده که این محصولات را در شش ماه اول سال جدید میلادی به بازار عرضه می کند. از آنجایی که انتظار می‌رود دستیار مجازی آمازون الکسا در فصل بهار 2018 عرضه شود، این احتمال وجود دارد محصولاتی که قرار است با این قابلیت رونمایی شوند، در یک بازه زمانی نزدیک به زمان عرضه این دستیار مجازی معرفی شوند.

ایسوس تنها سازنده‌ای نیست که می‌خواهد لپ تاپ‌های جدیدش را با دستیار مجازی آمازون الکسا در اختیار کاربران و طرفدارانش بگذارد. در این میان ایسر هم گفته است که می‌خواهد تعداد زیادی از لپ تاپ‌هایش را نظیر اسپایر 5، اسپایر 7، اسپین 3، اسپین 5، سوییچ 7 بلک ادیشن، سوییفت 3، سوییفت 5، سوییفت 7، اسپایر زد 24، اسپایر یو 27 و اسپایر اس 24 به همراه این قابلیت ارائه کند.

این سازنده مشهور همچنین گفته است که برخی از رایانه‌های شخصی آل این وان (AIO) خود را نیز به این دستیار مجازی کارآمد مجهز می‌کند. علاوه بر این دو سازنده مشهور تایوانی، شرکت‌های اچ پی و لنوو از دو کشور آمریکا و چین هم تایید کرده‌اند که برخی از محصولات آینده خود را با قابلیت پشتیبانی دستیار مجازی الکسا آمازون وارد بازار می‌کنند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر