;
coinex

چمدان خودران CX1 در CES 2018 ؛ اولین چمدان دنیا که صاحبش را می‌شناسد

چمدان خودران CX1 در CES 2018 ؛ اولین چمدان دنیا که صاحبش را می‌شناسد
چمدان خودران احتمالا واژه‌ای نامانوس به نظر برسد، اما این چمدان هوشمند در هنگام سفر نیاز به حمل کردن ندارد، بلکه به طور خودکار شما را تعقیب می‌‎کند.

نمایشگاه CES 2018 شاهد تکنولوژی‌ها و گجت‌های مختلفی است. امسال نیز در کنار تلویزیون‌های عریض و طویل و گوشی‌های هوشمند، اختراعاتی شوکه کننده نیز در این نمایشگاه رونمایی شدند. برخی از این اختراعات پیش‌تر به معرض دید عموم و نقد بررسی آن‌ها گذاشته شده بودند، ولی با حضور در این نمایشگاه تکنولوژی، اذهان عمومی را به خود معطوف ساختند.

احتمالا عرضه چمدان در نمایشگاه لاس وگاس دور از ذهن بیاید، اما فورواد ایکس سی ایکس-وان (ForwardX CX-1) یک استثنا به شمار می‌رود. این چمدان استثنایی قادر است، به طور خودکار شما را تا رسیدن به مقصد دنبال کند.

اولین چمدان خودران در جهان، عنوان مناسبی برای CX-1 است. این چمدان هوشمند به تجهیزاتی نظیر، دوربین 170 درجه با قابلیت تشخیص چهره مجهز شده است. حرکت با سرعتی معادل 7 مایل بر ساعت، –بیش از 11 کیلومتر در ساعت- به شما راحتی خیال بیشتری در هنگام سفر می‌دهد.

چمدان خودران هوشمند به همراه دستبندی مخصوص ارائه می‌شود. در طراحی این چمدان از الگوریتم خاصی استفاده شده، که در صورت فاصله گرفتن بیش از حد، به سرعت از این موضوع با خبر می‌شوید. به این طریق شاید دزدان نیز نتوانند به این چمدان چشم طمع ببندند.

چمدان استثنایی

ویژگی‌های دیگر این چمدان هوشمند، نسبتا معمولی به نظر می‌رسند. استفاده از شارژر داخلی، همانند چیزی که در تلفن‌های هوشمند موجود است، به شما اجازه می‌دهد به سرعت چمدان‌تان را شارژ کنید. تجهیزات نصب شده بر روی این چمدان به راحتی جدا خواهند شد، تا امکان استفاده از این وسیله در سفرهای بین قاره‌ای نیز نیز برای شما ممکن باشد.

طبق قوانین امنیت امریکن ایرلاین، دلتا و برخی شرکت‌های دیگر که در هفته‌های اخیر به تصویب رسید. حمل باتری‌های لیتیوم-یونی که قابلیت جدا شدن از وسیله مربوطه را نداشته باشند، ممنوع است. طراحی هوشمندانه این چمدان، به شما اجازه می‌دهد به راحتی هر چه تمام‌تر باتری این وسیله را جدا نمایید.


بیشتر بخوانید: چمدان هوشمند از طریق بلوتوث شما را دنبال می کند


قیمت این چمدان خودران هنوز مشخص نیست. هرچند طبق اطلاعات مربوط به شرکت در کمپین جمع آوری بودجه کیک استارتر در مارس سال گذشته میلادی، احتمالا تنها قیمتی بین 300 تا 400 دلار خواهد داشت. علاوه بر این، نام محصول این کمپانی چینی، ممکن است در آینده تغییر کند. چمدان خودران در بهار امسال به صورت آنلاین عرضه خواهد شد.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر