;
coinex

کمپانی دل از طلاهای به دست آمده از کامپیوترهای بازیافتی، جواهر می‌سازد

کمپانی دل از طلاهای به دست آمده از کامپیوترهای بازیافتی، جواهر می‌سازد
تراشه‌هایی که در دستگاه‌های الکترونیکی قرار دارند، معمولا از مواد باارزشی تولید می‌شوند، حتی اگر مقدار این مواد بسیار اندک باشد. کمپانی دل تصمیم گرفته تا از بازیافت این تراشه‌ها برای خود کسب درآمد جدیدی پیدا کند.

زمانی که دستگاه‌های الکترونیکی قدیمی شده و دیگر استفاده‌ای ندارند، بی‌تردید آنها را دور می‌اندازیم، اما کمپانی DELL به نظر می‌رسد که برای بازیافت این دستگاه‌ها برنامه ویژه‌ای دارد. این کمپانی از طلای بازیافتی شده از مادربردهای قدیمی مجموعه محدودی از جواهرات را تولید می‌کند.

این شرکت با بازیگر معروف هالیوودی، نیکی رید (Nikki Reed) مجموعه‌ای از جواهرات را ارائه می کند که شامل حلقه‌های طلایی 14 و 18 عیار است. گوشواره و دستبندهای طلا نیز از دیگر جواهذاتی است که توسط این شرکت تولید می‌شود.

این ایده به واقع می تواند برای دل درامد مناسبی به همراه داشته باشد. بر اساس آمار منتشر شده از سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده (EPA)، سالانه تنها 12.5 درصد از زباله‌های الکترونیکی بازیافت می‌شود و این به معنای آنست که چیزی در حدود 60 میلیون دلار طلا و نقره بازیافت نشده دور ریخته می‌شود.

دل می‌گوید که این تصمیم می تواند کمک موثری به بازیافت زباله‌های الکتریکی باشد. قیمت جواهرات ساخته شده توسط دل از 78 دلار برای یک حلقه آغاز شده و تا 348 دلار برای یک جفت دستبند، ادامه پیدا می‌کند.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر