;
coinex

پیام رسان های داخلی جایگزین تلگرام می‌شوند! صاحب واقعی تلگرام کیست؟

پیام رسان های داخلی جایگزین تلگرام می‌شوند! صاحب واقعی تلگرام کیست؟

عضو شورای عالی فضای مجازی اعلام نمود که پیام رسان های داخلی جایگزین تلگرام خواهند شد. وی در ادامه پنج نرم‌افزار سروش، ویسپی، گپ، آی گپ و بیسفون را به عنوان جایگزین معرفی نمود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، رضا تقی پور، عضو شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم که در برنامه دستخط حضور داشت به رویدادهای اخیر در حوزه فضای مجازی اشاره نمود.

وی در مورد سوءاستفاده برخی از افراد از اپلیکیشن تلگرام اعلام نمود که وی دو دهه در فضای مجازی فعالیت داشته و  این اتفاقاتی که اخیرا اتفاق افتاده‌اند در واقع به نوعی اغتشاشات اینترنتی هستند. وی ادامه داد که این مسئله پدیده جدیدی نیست و حساب مردم عزیز که مشکلاتی در زمینه‌های مختلف دارند جدا است.

به گفته وی مشکلاتی مختلف در زمینه‌های مختلف همیشه به صورت کم و بیش وجود داشته است و ادامه داد که این سامانه از نظر فنی یکپارچه است و به دلیل این که از رمز استفاده می‌شود، بستن یک کانال از نظر فنی امکان پذیر نیست.

پیشگیری از مشکلات ایجاد شده توسط تلگرام از زبان رضا تقی پور

رضا تقی پور در مورد پیشگیری از مشکلات ایجاد شده توسط پیام رسان تلگرام سخن گفت و ادامه داد که لازم بود در ابتدا برای استفاده و ورود تلگرام برنامه‌ریزی می‌شد.   به گفته وی لازم بود تا قبل از ورود تلگرام به کشور، پروتکلی امضا می‌شد و در این صورت مشکلات اخیر نیز به وجود نمی‌آمد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد پیام رسان های داخلی و مشکلات ایجاد شده توسط تلگرام، به کم کاری‌های مسئولان اشاره کرد و ادامه داد که کم کاری آنها باعث شده است تا اپلیکیشن پیام رسان تلگرام بتواند بدون قید و بند وارد کشور شود و به فعالیت بپردازد؛ کاری که بسیاری از کشورها اجازه انجام آن را نمی‌دهند.

تقی پور همچنین در ادامه درباره پروتکل سخن گفت و ادامه داد که تا به امروز هیچ پروتکلی برای فعالیت تلگرام در کشور امضا نشده است و بنابراین کشور نمی‌تواند تلگرام را از داخل ببندد.

صاحب واقعی تلگرام کیست؟

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه به ماهیت تلگرام اشاره کرد و اظهار نمود که تلگرام متعلق به یک فرد روسی نیست و متاسفانه اطلاعاتی که در این مورد منتشر شده غلط است. به گفته وی صاحب تلگرام فردی به نام لشوویلی است که وی یک سرمایه گذار در نفت و گاز رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد که آقای پاول دوروف یعنی فردی که گفته می‌شود مدیر عامل تلگرام است، کسی وی را نمی‌شناسد و  شناسنامه‌ وی را نیز ندیده‌ است. وی تاکید نمود که پاول دورف یک روس تبار است ولی چیزی که در اینجا مهم است و باعث تاسف برای مسئولان فضای مجازی کشور است این است که، آنها اجازه دادند تا فضای مجازی کشور توسط دو نرم افزار تلگرام و اینستاگرام برای مدت پنج سال اشغال شود. وی این امر را یک اشتباه استراتژیک بزرگ اعلام نمود.

لزوم عذرخواهی مسئولین از مردم

تقی پور در ادامه اعلام نمود که، مسئولانی که زبانشان به عذرخواهی باز شده است اکنون باید یک بار هم از مردم عذرخواهی نمایند که اشتباه کرده‌اند که شبکه ملی اطلاعات که وظیفه قانونی آن‌ها بوده و در سال ۱۳۸۹ تصویب شد و به صورت مرتب مورد مطالبه مردم قرار گرفته بود را ایجاد نکردند.

به گفته وی این امر باعث شد تا امروز مسئول ارشد به عنوان وزیر مجبور شوند از یک آدم بیگانه و نامسلمان خواهش کنند تا فلان کانال را ببندد و او نیز در پاسخ اعلام نماید که باید بررسی کند آیا چنین چیزی صحت دارد.

بررسی دلیل سکونت پاول دروف در امارت متحده عربی

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در مورد سکونت پاول دروف در امارت متحده عربی سخن گفت و اعلام نمود که چه دلیلی دارد که پاول دورف در امارات ساکن شود؟ این فرد با رویدادهای اخیر چه ارتباطی می‌تواند داشته باشد؟ به گفته وی پاول دورف مدت ۱۰ روز است که به امارات آمده است.

وی تاکید نمود که بسیاری از سازمان‌ها و حتی افراد حاضرند تا برای به دست آوردن یک سری اطلاعات از برخی جوامع، میلیاردها دلار هزینه نماند. وی ادامه داد که تاکنون اطلاعاتی مجانی در اختیار آنها قرار داده شده است و این مسئله خیلی برای آنها خوب است.

تقی پور : تعریف مسئولان از استقلال فضای مجازی چیست؟

تقی پور در ادامه صحبت‌های خود اعلام نمود که سوالی از مسئولان دارد و اعلام نمود که تعریف مسئولان از استقلال فضای مجازی چه می‌تواند باشد؟ وی در ادامه صحبت‌های خود اعلام نمود که شبکه ملی اطلاعات در حال حاضر زیر ده درصد پیشرفت کاری داشته است. وی ادامه داد که لازم است تا مسئولان برای مناظره دعوت شوند تا به صورت ریز عملکرد خود در این زمینه را شرح دهند و اعلام کنند که تاکنون در این زمینه چه اقداماتی انجام شده و چه مواردی باقی مانده است.

تقی‌پور همچنین در ادامه در مورد آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که ۱۷ یا ۱۸ روز پیش برگزار شده بود اعلام نمود که در این جلسه گزارشات خوبی در مورد اقتصاد دیجیتالی و کمک این فضا به اشتغال ارائه شد اما تصمیمی گرفته نشد.

پیام رسان های داخلی جایگزین تلگرام هستند!

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه در مورد پیام رسان های داخلی به عنوان اپلیکیشن های جایگزین تلگرام سخن گفت و ادامه داد که اولین اقدام ایجاد گروهی توسط شورای عالی فضای مجازی بوده است و اولین شاخص در نظر گرفته شده این بوده است که مردم از چه چیزی استقبال می‌کنند؟

وی اعلام نمود که مردم از نرم افزارهای قوی، نرم افزارهایی که بتوانند نیازها را تامین کنند و امکانات خوبی داشته باشند استقبال می‌کنند و بنابراین باید همان نرم افزاها مورد حمایت قرار گیرند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد پیام رسان های داخلی پنج اپلیکیشن پیام رسان بومی را معرفی کرد و ادامه داد که اینها می‌توانند به عنوان جایگزین تلگرام در کشور استفاده شوند. به گفته وی قرار است تا بررسی‌هایی بین آنها انجام شود که البته حذفی نیست و هر 5 پیام رسان می‌توانند فعالیت نمایند. وی در ادامه نرم افزارهای سروش، ویسپی، گپ، آی گپ و بیسفون را به عنوان جایگزین اپلیکیشن پیام رسان تلگرام معرفی نمود.

تعداد کسب و کارهای افراد در بستر تلگرام

وزیر ارتباطات دولت دهم در ادامه در مورد تعداد کسب و کارها و افرادی که در بستر تلگرام به فعالیت اقتصادی مشغول هستند سخن گفت و اعلام نمود که اینکه گفته می‌شود یک و نیم میلیون نفر در تلگرام فعالیت اقتصادی دارند بسیار کلی است. به گفته وی آمار نشان می‌دهد که چیزی حدود ۴۰ هزار  کسب و کار مستقیم اینترنتی در کشور وجود دارد که البته این عدد رقم پایینی نیست و همه آن‌ها عزیز هستند اما اگر تلاش می‌شد تا شبکه ملی اطلاعات اجرایی گردد دیگر چنین مشکلاتی وجود نداشت.

به گفته وی در صورتی که از پیام رسان های داخلی استفاده شود مشکلاتی از این قبیل نیز پیش نخواهد آمد و ادامه داد که حدود سه سال است که مردم انتظار دارند تا پیام رسان های داخلی توسعه پیدا کنند تا حریم شخصی و امنیت آنها حفظ شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد که تا زمانی که بیگ دیتای نرم افزار تلگرام در دست آقای پاول دروف است، مسئولان باید در برابر حفظ حریم خصوصی مردم و همچنین دفاع از آن پاسخگو باشند. وی اعلام نمود که  براساس آمار موجود در چند روز اخیر مردم از پیام رسان های داخلی استقبال بی نظیری داشته‌اند و تعداد کاربران این پیام رسان های داخلی رو به افزایش است. وی در پایان تاکید نمود که مردم به چنین پیام رسان‌هایی نیاز دارند و این یک نیاز شرعی است اما مسئولان در آن کوتاهی کرده‌اند و باعث شده‌اند تا پیام رسان های داخلی گسترش پیدا نکنند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر