;
coinex

مذاکراتی برای رفع فیلتر سایت های کاریابی دارای مجوز آنلاین

مذاکراتی برای رفع فیلتر سایت های کاریابی دارای مجوز

پیرور انتشار اخباری در مورد فیلتر سایت های کاریابی دارای مجوز آنلاین، مذاکراتی برای رفع فیلتر این وبگاه‌ها در حال انجام است.

دو سایت کاریابی Jobinja.ir و 3sootjobs.com که در حوزه‌ی کاریابی اینترنتی فعالیت داشتند، بعد از دریافت ایمیلی از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فیلتر شدند. در ایمیل اعلام شده بود که به دلیل محتوای مجرمانه موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای، در صورت عدم حذف این محتوا، سایت آنها مسدود خواهد شد.

سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واقع حمایت از تمامی کسب ‌و کارهایی است که فعالیت آنها در چارچوب ضوابط صورت می‌گیرد و براساس قواعد بازار عملیات خدمات رسانی را انجام می‌دهند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، رسول سراییان، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره خبر فیلتر سایت های کاریابی دارای مجوز آنلاین سخن گفته است. وی در این مورد اعلام نمود که براساس تماسی که با برخی از مسئولین انجام شده است، مشخص گردیده که تعدادی از سایت های کاریابی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که خدمات کاریابی را به صورت الکترونیکی و آنلاین ارائه می‌دادند، پیامی از سوی دادستانی کل کشور مبنی بر فیلترشدن دریافت کرده‌اند.

علت مسدودسازی سایت های کاریابی دارای مجوز آنلاین

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه صحبت‌های خود در مورد فیلتر و مسدودسازی سایت های کاریابی دارای مجوز ادامه داد که پیرو این  مسدودسازی، با دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق دادستانی کل کشور ارتباطی برقرار نموده است و مشخص گردیده است که علت این اقدام و مسدودسازی، درخواست رسمی وزارت کار و امور اجتماعی بوده است.

بنابراین وزارت کار و امور اجتماعی برای انسداد سایت های کاریابی دارای مجوز آنلاین درخواست داده است. گویا توسط این سایت‌ها خدمات غیرمجاز کاریابی ارائه شده که در قانون برای این اقدام جرم پیش‌بینی‌شده است.

اقدامات لازم برای رفع فیلتر سایت های کاریابی دارای مجوز آنلاین

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود در این مورد به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات برای حل این مسدودسازی اشاره نمود و اعلام کرد که هماهنگی‌هایی از سوی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه صورت گرفته است که براساس آن مقرر گردیده تا زمان اصلاح‌نامه وزارت کار، این  سامانه‌ها و سایت های کاریابی دارای مجوز آنلاین بتوانند به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهند.

سراییان ادامه داد که در مورد رفع فیلتر سایت های کاریابی دارای مجوز آنلاین با آقای منصوری، معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی جلسه‌ای برگزار شده است. به گفته وی مقرر شده است تا طی نامه‌ای، به دبیرخانه مذکور اعلام گردد که برای ارائه‌دهندگان خدمات بدون مجوز، مهلت سه‌ماهه در نظر گرفته شود تا بتوانند مجوزهای لازم در دریافت کنند.

در صورت عدم اخذ مجوز توسط آنها برخورد خواهد شد و اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت. لازم به ذکر است که دارندگان مجوز رسمی همچنان خواهند توانست مورد حمایت دولت برای ارائه خدمات قانونی باشند.

حمایت‌ وزارت ارتباطات از کسب ‌و کارهای آنلاین

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه بر حمایت‌های وزارت ارتباطات از کسب ‌و کارهای آنلاین تاکید نمود و ادامه داد که در راستای قانون به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد که آنها در تلاش هستند تا بتوانند فرصت توسعه کسب ‌و کارهای برخط را در تمامی بسترهای الکترونیکی و مجازی کشور برای فعالان این عرصه فراهم نمایند و همچنین بتوانند تمامی ظرفیت‌های لازم برای اشتغال جوانان و رشد استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات را فراهم کنند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر