;
coinex

آیفون 7 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار 2017 چین لقب گرفت؛ اوپو R9s در مقام اول!

آیفون 7 اپل یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار سال 2017 کشور چین لقب گرفت؛ اوپو R9s در مقام اول!

آیفون 7 یکی از برترین گوشی‌های اپل محسوب می‌شود. این محصول توانست در سرتاسر جهان توجه کاربران را به خود جلب کند و کشور چین هم از این قاعده جدا نیست.

آمار و ارقام منتشر شده توسط موسسه کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research) نشان می‌دهند که در سال 2017 میلادی آیفون 7 پلاس دومین گوشی پرفروش در کشور چین بوده است و گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 سامسونگ نتوانسته‌اند هیچ رتبه‌ای را در بین 10 گوشی پرفروش این کشور در این سال از آنِ خود کنند.

اطلاعات منتشر شده از این امر حکایت می‌کنند که در این سال اوپو آر 9 اس، آیفون 7 پلاس، ویوو ایکس 9، اوپو A57 و آیفون 7 با کسب 3، 2.8، 2.7، 2.6 و 2.4 درصد از سهم بازار به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم گوشی‌های پرفروش چین در سال 2017 بوده‌اند.

نکته جالب این است که هیچ یک از گوشی‌های سامسونگ جزء 10 گوشی پرفروش چین در سال میلادی گذشته نبوده‌اند. محققان گفته‌اند که دلیل این امر عرضه محصولات زیادی از این برند بوده است در حالی که سایر سازندگان سعی کرده‌اند که تنها یک محصول خاص را برای جلب توجه یک گروه خاص از کاربران ارائه کنند.

برد بزرگ دیگر اپل این بوده است که این سازنده آمریکایی به دلیل فروش خوب آیفون 7 در نیمه اول سال 2017 و فروش بهتر این محصول در نیمه دوم سال 2017 (به دلیل افت قیمت ناشی از عرضه آیفون X و آیفون 8) تنها برند خارجی بوده که توانسته است دو مورد از محصولاتش را به دو دستگاه از ده گوشی پرفروش بازار چین در سال 2017 تبدیل کند.

جیمز یان (James Yan)، تحلیلگر موسسه کانترپوینت ریسرچ، در این رابطه می‌گوید:

بعد از این که قیمت آیفون 7 کاهش یافت، توانایی رقابتی این گوشی هوشمند برجسته‌تر شد. این امر در مورد مدل 128 گیگابایتی آیفون 7 پلاس که با قیمتی کمتر از 900 دلار (با 16 درصد تخفیف) عرضه شد، بیشتر جلوه کرد.

آیفون 7 پلاس فروش بهتری نسبت به آیفون 7 در سال 2017 در کشور چین داشته است و این موضوع نشان می‌دهد که قیمت تنها فاکتور تاثیرگذار در افزایش محبوبیت یک کالا نیست. کاربران به دنبال محصولی هستند که بتواند ویژگی‌های بهتری را ارائه کند و در مورد گوشی‌های اپل باید به این امر اشاره کرد که آیفون 7 پلاس به دلیل داشتن دوربین دوگانه اصلی و نمایشگر بزرگ‌تر توانسته است توجه مثبت تعداد بیشتری از کاربران چینی را در سال 2017 میلادی در مقایسه با آیفون 7 به خود جلب کند.

کانترپوینت ریسرچ می‌گوید علت برتری اوپو علاوه بر این که این سازنده چینی بازار گوشی‌های میان رده را هدف قرار داده و محصولاتی را با قیمت بین 200 تا 450 دلار عرضه کرده، این بوده است که گوشی‌های هوشمند این سازنده با تکیه بر قابلیت‌های رسانه‌ای و ارائه دوربین‌های سلفی بهتر عرضه شده‌اند.

ده گوشی پرفروش در چین در سال 2017

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر