;
coinex

تلیگرام را دانلود نکنید؛ مراقب این نرم افزار مخرب باشید!

تلیگرام را دانلود نکنید؛ مراقب این نرم افزار مخرب باشید!

اپلیکیشن تلیگرام (Teligram) یک نرم افزار جدید مخرب است که به عنوان نسخه به روز شده اپلیکیشن پیام رسان تلگرام معرفی شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبر فوری، برنامه جدید تلیگرام از ویژگی‌های پیام‌رسان تلگرام بهره گرفته و از آنها برای ترغیب کاربران به دریافت و نصب این برنامه استفاده می‌کند.

گزارش مربوط به این برنامه مخرب توسط شرکت امنیت سایبری سیمنتک (Symantec) در 10 ژانویه ارائه‌ شد. براساس بررسی‌های دقیقی که توسط کارشناسان امنیت سایبری این شرکت انجام شده است مشخص گردید که تلیگرام از همان توابع کتابخانه‌ای پیام رسان تلگرام استفاده می‌کند اما در قالب این توابع بدافزارهایی را وارد سیستم افراد قربانی می‌کند.

نحوه عملکرد برنامه مخرب تلیگرام

این نرم افزار مخرب برای اینکه بتواند کاربران را دچار اشتباه کند و آنها را ترغیب به نصب و استفاده نماید، فقط یک حرف از اسم تلگرام را تغییر داده است. طراحی تلیگرام به صورتی است که در محیط برنامه تبلیغاتی را به کاربران نشان می‌دهد و در پس‌زمینه برخی بدافزارها را اجرا می‌کند.

بدافزارهایی که توسط برنامه تلیگرام وارد سیستم قربانی می‌شوند با نام Trojan.Gen.2 شناخته‌ شده‌اند و از توانایی‌های ویژه‌ای برخوردارند که از جمله این توانایی‌ها می‌توان به نصب درب پشتی یا استفاده از تبلیغات کلیکی برای آلوده کردن سیستم قربانی اشاره نمود.

کارشناسان سیمنتک در مورد این برنامه مخرب به کاربران هشدار داده‌اند که همیشه سعی کنند برنامه‌های منبع باز را نصب نکنند زیرا کلاه‌برداران و مجرمان سایبری می‌توانند از کدهای این برنامه‌ها به نفع خود سوءاستفاده کنند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر