;
coinex

آیین نامه رسیدگی به شکایت های شرکت های دانش بنیان تصویب شد!

آیین نامه رسیدگی به شکایت های شرکت های دانش بنیان تصویب شد!

دبیر شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری از تصویب آیین نامه رسیدگی به شکایت های شرکت های دانش بنیان در کشور خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، دکتر مسعود برومند در حاشیه یکصد و شصت و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف اعلام نمود که در این جلسه به بررسی آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به شکایت‌های شرکت های دانش بنیان پرداخته شده است. وی ادامه داد که بررسی‌های انجام شده در نهایت منجر به تصویب آیین نامه برای این منظور گردید.

دبیر شورای عالی عتف در ادامه صحبت‌های خود در مورد تصویب آیین نامه شکایت شرکت های دانش بنیان تاکید نمود که در این جلسه نتایج فرایند و روند اجرای امور لازم مورد بررسی قرار گرفتند و با تغییرات اندکی تصویب شدند.

بررسی سند توسعه ملی زیست فناوری ایران

دبیر شورای عالی عتف همچنین به سند توسعه ملی زیست فناوری ایران اشاره نمود و ادامه داد که این‌ سند در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور مطرح شده و ادامه داد که این سند جز مباحث مهمی بوده که تاکنون مطرح شده است که هدف از آن در جریان قرار دادن حاضران بوده تا بحث و بررسی بیشتری در مورد اجرای این سند انجام شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم نیز در ادامه اعلام کرد که اگر شرکت های دانش بنیان احساس نمایند که در فرایند دریافت حمایت‌های مالی از مجموعه‌هایی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی، حقی از آن‌ها ضایع شده و یا اینکه این امکان وجود داشت که در ارزیابی و تخصیص‌ منابع با آن‌ها بهتر برخورد شود، باید مرجعی وجود داشته باشد تا این شرکت‌ها بتوانند موارد خود را از این طریق اعلام نمایند.

دبیرخانه شورای عتف مرجعی برای رسیدگی به شکایات شرکت های دانش

برومند تاکید نمود که از نظر قانون دبیرخانه شورای عتف مرجعی است برای رسیدگی به شکایات شرکت های دانش بنیان و ادامه داد که از نظر قانون لازم است تا آیین‌نامه اجرایی تدوین گردد و مشکلاتی که این شرکت‌ها دارند رفع گردد. بنابراین این موارد باعث شد تا آیین‌نامه رسیدگی به شکایات شرکت های دانش بنیان تصویب و اجرایی گردد.

وی همچنین ادامه داد که تعداد موارد شکایت شرکت های دانش بنیان بسیار کم است ولی تاکید نمود که با این وجود باز هم باید نظام سیستمی برای رسیدگی به شکایات این شرکت‌ها وجود داشته باشد و در مورد موضوعات شکایت توضیح داده شود.

برومند در ادامه به اهم‌ مشکلات شرکت های دانش بنیان و زمینه‌های شکایت این شرکت‌ها اشاره نمود که به قرار زیر است :

  • عدم تایید شرکت‌ها به عنوان دانش‌بنیان
  • عدم ارزیابی محصولات و فناوری‌های تولیدشده
  • عدم توانایی لازم در ارزیابان برای ارزیابی محصول
  • عدم موفقیت در دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی

وی در پایان اعلام نمود که در این جلسه نتایج فرایند و روند اجرای امور بعد از اینکه مورد بررسی قرار گرفتند، با تغیبرات اندکی تصویب شدند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر