;
coinex

مروری بر بهترین بازی های معمایی اندرویدی

بازی های اندرویدی معمایی در بین علاقمندان بسیار محبوب هستند. سبک این بازی‌ها متفاوت بوده و به طور مداوم در حال تکامل است. در ادامه به مروری بر بهترین بازی‌های فکری و پازل موجود برای این سیستم عامل موبایل خواهیم پرداخت.

سازندگان این بازی‌ها به دنبال راه‌هایی جدید و مهیج برای به چالش کشیدن مغز ما هستند. Angry Bird نیز که به عنوان یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های موبایلی شناخته می‌شود، در رده همین سبک قرار می‌گیرد. قابلیت اجرای این بازی‌ها روی دستگاه‌های موبایل، محبوبیت این بازی‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد. در این مطلب به معرفی و بررسی محبوب‌ترین و بهترین بازی های سیستم عامل اندروید با تم پازل و معما خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های معمایی اندرویدی

2048

2048 یکی از بهترین بازی های معمایی اندرویدی است. بازی را با یک جدول حاوی اعداد متفاوت آغاز می‌کنید. در 2048 با اعداد ریاضی بازی می‌کنید و هدف بازی به این شکل است که خانه‌هایی با شماره یکسان ترکیب می‌شوند تا اعداد جدید به وجود آورند. به عنوان مثال، باید با استفاده از مکانیسمی خاص، از دو عدد 2، عدد 4، از دو عدد 4 عدد 8 و به همین شکل بازی را تا جایی که دیگر امکان تبدیل وجود نداشته باشد، ادامه دهد. 2048 در عین حال که بازی ساده‌ای است، می‌تواند ساعت‌ها زمان شما را صرف کند و با اعداد ریاضی مغز شما را به چالش بکشد.

بهترین بازی های معمایی اندرویدی

Agar.io and Sliter.io

Agar.io و Sliter.io دو بازی معمایی آنلاین هستند. Agar.io یک بازی چند نفره است و شما به عنوان یک سلول ایفای نقش می‌کنید. شما در جریان بازی Agar.io باید سلول‌های کوچک‌تر از خود را بخورید، پس از خوردن سلول‌های کوچک‌تر اندزه شما بزرگتر خواهد شد. علاوه بر این باید از سلول‌های بزرگتر نیز دوری کنید تا توسط آن‌ها خورده نشوید. Sliter.io مشابه بازی آگاریو است، با این تفاوت که به جای سروکار داشتن با سلول‌ها، باید با مارها بازی کنید. در این بازی باید مارهای کوچکتر را بخورید و از مارهای بزرگتر فرار کنید.

Amanita Design puzzle games

Amanita Design یک استودیوی بازی سازی در گوگل‌پلی است که سه بازی معمایی بسیار محبوب و مهیج Botanicula ، Samorost 3 و  Machinarium را ارائه نموده است. ویژگی این بازی‌های معمایی جذاب، سبک هنری متمایز و مکانیسم ساده بازی است. در حقیقت، شما باید در اطراف دنیای بازی، به دنبال سرنخ‌ها و راه حل‌های معما باشید. هر یک از این سه بازی، داستان کوتاهی را نیز روایت می‌کنند و همگی در جمع بهترین بازی های فکری اندروید قرار می‌گیرند.

Cut the Rope series

بازی معمایی Cut the Rope هم یکی از پرطرفدارترین بازی های اندرویدی معمایی به شمار می‌رود. در این بازی شما به عنوان یک موجود عجیب و کوچک بازی می‌کنید و باید در هر مرحله از بازی، شکلات‌های موجود را به دست آورید. برای اینکه دستیابی شما به این شکلات‌ها سخت شود، موانع و تله‌های خاصی در این بازی طراحی شده است که باید با نهایت دقت از این موانع عبور کنید.

مکانیسم بازی Cut the Rope کمی متفاوت بوده و تجربه‌ای نو را به دست خواهید آورد. این بازی، مخصوصا برای بچه‌ها بازی بسیار سرگرم کننده‌ای است. این بازی به صورت رایگان در گوگل پلی استور موجود است اما شامل خریدهای درون برنامه‌ای نیز می‌شود و یکی از بهترین بازی های پازل برای گوشی‌های تلفن همراه نیز به حساب می‌آید.

Deux Ex Go, Hitman Go, and Lara Croft Go

Deux Ex Go، Hitman Go و Lara Croft Go مجموعه‌ای از بازی های معمایی استودیوی Square Enix هستند. هر یک از این بازی‌ها نسبت به دیگری تغییراتی دارند اما مکانیسم بازی ثابت است. در جریان بازی و طی مراحل مختلف، شما باید بسیار باهوش عمل کرده و بدون اینکه کشته شوید، از تله‌ها، موانع و افراد شرور مختلف عبور کنید.  هر کدام از این بازی‌ها ابزارهای مختلفی دارند، که در طول بازی به کمک شما می‌آیند. متاسفانه این بازی‌های اندرویدی رایگان عرضه نشده و برای دانلود آن باید هزینه 4.99 دلار پرداخت شود.

Mekorama

Mekorama نیز یکی از بهترین بازی های معمایی اندرویدی رایگان بوده و آمار دانلود خیره‌کننده‌ای در پلی‌استور دارد. این بازی مکانیسم ساده‌ای دارد اما با پشت سر گذاشتن هر مرحله، بازی پیچیده‌تری در پیش‌رو خواهید داشت. در مکوراما شما یک ربات کوچک را هدایت می‌کنید تا به خانه‌اش بازگردد و با لمس هر خانه مربعی توسط ، ربات به آنجا منتقل می‌گردد.

بازی مکوراما 50 مرحله دارد و با صعود به مراحل بالاتر برای هر حرکت، با چالش‌های مختلفی رو به رو بوده و نیاز به تحلیل بیشتری خواهید داشت. مکوراما یک بازی کم حجم بوده و یکی از بهترین بازی های فکری برای تلفن های همراه به حساب می‌آید.

Monument Valley 1 and 2

Monument Valley 1 and 2 از بهترین بازی های اندرویدی معمایی که محبوبیت بسیاری هم دارند، به‌حساب می‌آیند. در بازی اندرویدی معمایی Monument Valley 1 به عنوان یک دخترک ایفای نقش کرده و باید مراحل مختلفی را طی کنید. در هر مرحله باید مسیر دقیق را با دقت بسیار ارزیابی و بهینه سازی کنید و از نقطه A به نقطه B بروید.
عضوهایی که در مسیر بازی تعبیه شده‌اند به نوعی قابل حرکت یا چرخش بوده و شما باید با تغییر در آن‌ها مسیر اصلی مورد نیازتان را به وجود آورید. در نسخه دوم بازی، به جای دخترک، باید دو نفر یعنی دختر و مادر را هدایت کنید. این بازی‌ها بسیار راحت بوده و سبکی هنری و کلاسیک دارند.

Mushroom 11

Mushroom 11 یکی دیگر از بهترین بازی های اندرویدی معمایی است. در این بازی شما باید یک تکه ماده‌ ژلاتینی چسبناک را کنترل کنید. شما با پاک کردن قسمتی از این تکه ماده، قادرید آن را به هر سمتی که می‌خواهید حرکت دهید.

در کسری از ثانیه قسمت پاک شده این ماده ژلاتینی در سمت مخالف دوباره رشد می‌کند، از این رو، اگر می‌خواهید آن را به سمت چپ حرکت دهید باید سمت راست آن را پاک کنید. این بازی برای شما تجربه‌ای جالب و جدید به ارمغان می‌آورد و بسیار درگیرکننده است.

مجموعه بازی های اندرویدی معمایی Playdius Entertainment

Playdius Entertainment یکی دیگر از استودیوهای بازی در پلی‌استور است که منحصربه فردترین بازی‌های معمایی را ارائه می‌دهد. بازی‌های این استودیو شامل Another Lost Phone: Laura’s Story و  Bury me, my Love هستند. این بازی‌های معمایی سبکی ماجراجویانه دارند و همگی در جمع بهترین بازی های معمایی اندرویدی قرار می‌گیرند. در بازی اول، موبایل لورا به دست شما افتاده و اکنون باید از طریق اپلیکیشن‌‌ها، پیام‌ها و گالری موبایل او، باید بفهمید که به کجا رفته و چه اتفاقی برایش افتاده است.

بازی Bury me, my Love نیز یک بازی متنی سرگرم کننده است که داستان یک پناهنده را روایت می‌کند. برای ساخت این بازی از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده است. سبک این بازی به لحاظ متنی بودن آن، با سایر بازی‌ها متفاوت است.

 Prune

Prune نیز یکی دیگر از بازی های معمایی بسیار جذاب است که داستانی متفاوت به سرگرم کردن بازیکن می‌پردازد. شما در این بازی با حرکات انگشت‌تان به رشد یک گیاه کمک می‌کنید و او را پرورش می‌دهید.
در این بازی شما باید سعی کنید تا گیاه را به نور خورشید نزدیک و نزدیک‌تر کنید. بازی شکوفه (prune)، دارای 48 مرحله است و برای شما امکان هماهنگ‌سازی بازی با تمامی دستگاه‌های اندرویدتان فراهم می‌کند. Prune علاوه بر شناخته شدن به عنوان یکی از بهترین بازی های معمایی اندرویدی ، یکی از پرمحتواترین بازی های فکری موبایلی نیز به شمار می رود.

realMyst and Riven

RealMyst و Riven بازی های اندرویدی معمایی معروف دهه ۱۹۹۰ هستند. در این بازی شما در جهانی تخیلی گیر افتاده‌اید و برای پیدا کردن حقیقت باید به دنبال شواهد اطلاعاتی از آن فضا باشید، سپس با پازل‌هایی روبرو خواهید شد که مجبور به حل آن هستید.

با وجود اینکه نسخه پورت شده این بازی را تجربه می‌کنیم، بازی گرافیک بسیار بالایی دارد و هر دو بازی جلوه‌های بصری بسیاری دارند. RealMyst و Riven در دسته قدیمی‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های سبک رترو (Retro) قرار دارند. شما می‌توانید هر دو بازی را به ترتیب با قیمت‌های ۶٫۹۹ دلار و ۳٫۹۹ دلار از پلی‌استور دریافت کنید.

République

بازی République یک بازی معمایی گرافیکی و مهیج است، که دارای خط داستانی واقعی می‌باشد. بازی République یک بازی سه بعدی است که بدون شک یکی از بهترین بازی های اندرویدی معمایی سال 2016 به شمار می‌رود. در این بازی شما به عنوان یک دختر به ایفای نقش پرداخته که مجبور است با دقتی بالا، از مناطق مختلف فرار کند.

برای گریز از این مناطق، باید به نگهبانان، دوربین‌های امنیتی و مواردی مشابه توجه کنید. برای دانلود بازی République باید مبلغ 4.99 دلار بپردازید. علاوه بر این، این بازی شامل خریدهای درون برنامه‌ای هم می‌شود.

مجموعه بازی های اندرویدی معمایی The Room

The Room یکی دیگر از بهترین بازی های اندرویدی معمایی است که با گرافیک بالا، خط داستانی زیبا و ترسناکی را به نمایش می‌گذارد. در این بازی، خانه‌ای وجود دارد که اتاقی مرموز دارد. شما با ورود به این اتاق شاهد رخ دادن اتفاقات عجیبی خواهید بود. اجزای پیچیده این اتاق هر لحظه شما را به چالش می‌کشاند.

هر کدام از عناوین این سری، درحالیکه جریان کلی بازی اصلی در همه آن‌ها تقریبا ثابت است، اما مجموعه‌ای متفاوت به حساب می‌آیند.

Shadowmatic

Shadowmatic بازی سایه است که یکی از اعتیادآورترین بازی های اندرویدی معمایی محسوب می‌شود. در این بازی شما باید با پیچاندن و یا چرخاندن اجسامی با حجم‌های عجیب و غریب با موضوعی خاص، سایه‌ای را ایجاد کنید! در بیشتر موارد به وجود آوردن سایه مورد نظر همه انرژی شما را مصرف کرده و شما را به چالشی که تاکنون تجربه نکرده‌اید، وارد می‌کند.

این بازی بیشتر از 100 مرحله دارد و مراحل بازی در 12 اتاق طراحی شده‌اند که هر کدام از این اتاق‌ها پس‌زمینه و موسیقی متن خاص خود را دارند؛ شما می‌توانید 14 مرحله اول این بازی را به صورت رایگان امتحان کنید، اما برای بازی در مرحله پانزدهم باید 2.99 دلار بپردازید.

مجموعه بازی های اندرویدی معمایی Telltale Games

مجموعه بازی های اندرویدی Telltale Games به عنوان یک مجموعه از بهترین بازی های معمایی اندرویدی سال 2016 به شمار می‌روند. تیم Telltale Games معمولا بازی‌هایی با سبک ماجراجویی و معمایی را توسعه می‌دهند. در این بازی‌ها نقش اصلی داستان بر عهده بازیکن بوده و تصمیم‌های هوشمندانه‌تان در جریان بازی تاثیر مستقیمی خواهند داشت.

بازی های اندرویدی و معمایی مانند The Walking Dead، Game of Thrones، Minecraft: Story Mode، The Wolf Among Us و Tales from the Borderlands از جمله بازی‌های این مجموعه هستند که می‌توانید دانلود کرده و از تجربه آن لذت ببرید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    کلا هیچ کدوم از بازیا تو ایران موجود نبود که!
    من بازی مکورا رو قبلا داشتم ولی چرا الان نمیشه نصبش کرد؟

    پاسخ