;
coinex

رامبل ای بایک (Rumble e-bike)، کافه ریسر برادران خادمی با شعاع حرکت 100کیلومتر

؛وتورسیکلت رامبل ای بایک اولین کافه ریسر الکتریکی

رامبل ای بایک موتورسیکلتی است الکتریکی و متفاوت از شرکت خانوادگی ایرانی Rumble Motors برادران خادمی که با تکیه بر توانایی‌های ویژه و ظاهر کافه ریسر (Cafe Racer) خود، به یک نمونه خاص تبدیل شده است.

این موتورسیکلت الکتریکی یا اسکوتر جدید با حفظ استانداردهای نمونه‌های کلاس کافه ریسر، از ظاهری جدید و آینده نگرانه نیز سود می‌برد. بر اساس اظهارات برادران خادمی، ساخت نمونه اولیه این موتورسیکلت که در حال حاضر در دسترس علاقمندان قرار گرفته و به عنوان اولین کافه ریسر الکتریکی جهان نیز شناخته می‌شود، نزدیک به 2 سال به طول انجامیده است.

؛وتورسیکلت رامبل ای بایک اولین کافه ریسر الکتریکی

رامبل ای بایک اولین کافه ریسر الکتریکی

رامبل ای بایک (Rumble e-bike) یک موتورسیکلت جدید الکتریکی است که با استفاده از موتور 1500 واتی خود، توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 44 مایل در ساعت (معادل 70 کیلومتر در ساعت) در تنها 5 ثانیه دارد. باتری‌های قابل شارژ 72 ولتی نصب شده بر روی این موتورسیکلت الکتریکی که در زمانی در حدود 4 ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند، توانایی پیمودن مسافتی در حدود 60 مایل (معادل 100 کیلومتر) را برای آن فراهم نموده‌اند.

؛وتورسیکلت رامبل ای بایک اولین کافه ریسر الکتریکی

رینگ‌های رامبل ای-بایک نمونه‌هایی 12 اینچی بوده که تایرهایی با سایز 110/70R/12 بر روی آن نصب شده‌اند. این موتورسیکلت جدید الکتریکی طولی در حدود 1.800 میلی‌متر، پهنایی در حدود 460 میلی‌متر و ارتفاعی در حدود 860 میلی‌متر، وزنی برابر با 213 پاوند (معادل 105 کیلوگرم) داشته و این کافه ریسر الکتریکی را با فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 1.250 میلی‌متر به نمونه‌ای سبک‌وزن و بسیار پرشتاب تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های خاص

از ویژگی‌هایی که رامبل ای بایک را به یک نمونه خاص تبدیل می‌کند، می‌توان علاوه بر ظاهر متفاوت با موتورسیکلت‌های الکتریکی موجود، به قابلیت تولید صدای موتور به صورت مجازی اشاره کرد. این نکته از چند جهت حائز اهمیت است؛ اول اینکه تولید صدا، حس سواری لذت بخشی را برای راننده ایجاد کرده و بزرگترین ایراد مخالفت طرفداران سرسخت موتورسواری را برطرف می‌کند.

؛وتورسیکلت رامبل ای بایک اولین کافه ریسر الکتریکی

علاوه بر این، تولید صدا موجب شده که حاضران و عابران پیاده نیز متوجه رامبل ای بایک به عنوان اولین اسکوتر صدادار جهان شده و ایمنی نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا نماید. البته این صدای تولیدی، تحت کنترل بوده و قابلیت خاموش و روشن شدن را بنا بر تشخیص موتورسوار دارد. اسکیت بورد الکتریکی این شرکت نیز به عنوان یک وسیله اضافی با خرید این موتور الکتریکی جدید در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت که در بخش پایینی زین تعبیه می‌گردد.

قیمت و زمان عرضه

این موتور سیکلت جدید الکتریکی خانواده خادمی در حال حاضر برای فروش در دسترس علاقمندان قرار داشته و با قیمت پایه‌ای کمتر از 3.500 دلار (معادل 15.5 میلیون تومان با احتساب دلار 4.400 تومانی در زمان نگارش مطلب) به فروش می‌رسد.

؛وتورسیکلت رامبل ای بایک اولین کافه ریسر الکتریکی

درباره شرکت رامبل موتورز

ریشه‌های تاسیس شرکت Rumble Motor به اواخر دهه 1970 میلادی باز می‌گردد. در سال 1977 میلادی سه برادر خادمی با نام‌های رضا، هندریکس و الکس تصمیم به تبدیل موتورسیکلت‌های خود به نمونه‌های کافه ریسر نمودند. از آن پس تا کنون این سه برادر در تلاش برای ساخت موتورسیکلت‌هایی با قابلیت و لدت سواری بالا و بدون آلودگی بودند که با ساخت رامبل ای-بایک به آن دست یافتند.

؛وتورسیکلت رامبل ای بایک اولین کافه ریسر الکتریکی

این شرکت در حال حاضر در استکهلم کشور سوئد و ساکرامنتوی ایالات متحده فعال بوده و در آینده علاوه بر ای-بایک، محصولاتی مرتبط با موتور سواری مانند کلاه ایمنی، عینک آفتابی و اسکیت بورد الکتریکی را نیز به محصولات خود اضافه خواهد کرد.

کافه ریسر چیست؟

برای اطلاع بیشتر لازم به توضیح است که کافه ریسر (Café Racer) به گونه‌ای خاص از موتورسیکلت‌ها اطلاق شده که با بهره‌گیری از وزن کم و پیشرانه قدرتمند، به نمونه‌هایی جذاب با توانایی‌های دینامیکی و هندلینگ بالا و سواری لذت‌بخش تبدیل می‌شوند. این موتورها در اوایل دهه 1960 میلادی در فرهنگ عامه جا گرفتند. از نمونه‌های مطرح کافه ریسر در دوران مدرن می‌توان به نمونه‌هایی مانند موتورسیکلت‌های زیر اشاره کرد:

  • ب ام و niniT Racer
  • دوکاتی اسکرامبلر (Ducati Scrambler)
  • هارلی دیویدسون XL1200CX رودستر
  • تریومف Thruxton

مشخصات فنی رامبل ای بایک کافه ریسر در یک نگاه

فاصله دو محور عقب و جلو (میلی‌متر) 1.250
طول (میلی‌متر) 1.800
پهنا (میلی‌متر) 460
ارتفاع (میلی‌متر) 860
وزن (کیلوگرم / پاوند) 105 / 231
ابعاد تایرها 110/70R/12
قدرت موتور 1500 وات
ولتاژ باتری 72 ولت
نوع موتور Hub Wound Motor
زمان شارژ کامل (ساعت) 3 تا 4
حداکثر سرعت (مایل / کیلومتر)  44 / 70
شتاب اولیه 0 تا 70 (ثانیه) 5
قیمت (میلیون تومان) 15.4

 گالری تصاویر موتورسیکلت الکتریکی Rumble e-Bike

 

منبع : indiegogo

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر