;
coinex

راهنمای خرید لپ تاپ ؛ چگونه یک لپ تاپ خوب و کارآمد بخریم؟

راهنمای خرید لپ تاپ : چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم؟

لپ تاپ یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در دنیای امروز است. در هنگام خرید هر کالایی باید ویژگی‌های خاص آن را در نظر گرفت و پروسه خریدن لپ تاپ هم از این قاعده جدا نیست. در این مطلب به شرح چند نکته برای خرید لپ تاپ پرداخته‌ایم.

یک لپ تاپ به عبارت ساده رایانه‌ای کامپکت و حمل پذیر محسوب می‌شود که ساخته شده است تا قدرت لازم را برای انجام کارهای مختلف در اختیار شما بگذارد. در دنیای امروز، تبلت‌ها و گوشی‌های همراه توانسته‌اند جایگاه خاصی را در زمینه انجام کارهای مختلف برای خود رقم بزنند. با این حال برخی از کاربران به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ دستگاهی نمی‌تواند مانند یک لپ تاپ کارایی لازم را برای نوشتن یک مقاله، تماشای یک فیلم یا اجرای یک بازی ارائه کند.

راهنمای خرید لپ تاپ

لپ تاپ‌ها در اندازه‌های متفاوتی با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلفی عرضه شده‌اند و این امر باعث شده است که انتخاب کردن یک دستگاه که بتواند نیازهای شما را به راحتی برآورده سازد، کمی دشوار شود. به همین دلیل در این نوشتار به ارائه چند نکته که باید در هنگام خرید لپ تاپ مد نظر قرار دهید، پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

نکاتی که باید در خرید لپ تاپ به آن توجه کرد

اگر لازم است که هرچه زودتر یک لپ تاپ بخرید، توصیه می‌کنیم که محصولی را انتخاب نمایید که مشخصات زیر را داشته باشد در غیر این صورت بهتر است که 8 نکته ارائه شده در ادامه این مطلب را مد نظر قرار دهید.

  • نمایشگر 12.5 تا 14 اینچی: لپ‌تاپی که به نمایشگری در این اندازه مجهز شده باشد، می‌تواند بهترین تعادل را بین دو فاکتور کارایی و حمل پذیری در اختیار شما بگذارد. لپ تاپ‌های بزرگ‌تر هم در صورتی که زیاد رفت و آمد نمی‌کنید، کارایی خوبی را ارائه می‌کنند و مدل‌های کوچک‌تر بیشتر برای کودکان سودمند هستند.
  • پردازشگر: کور i5
  • رزولوشن: 1920 در 1080 پیکسل
  • ظرفیت رم: 8 گیگابایت
  • ظرفیت داخلی: مجهز به فناوری SSD به جای هارد درایو
  • عملکرد باتری: حداقل 8 ساعت
  • لپ تاپ‌های 2 در 1: اگر که می‌خواهید از لپ تاپ خود به عنوان یک تبلت استفاده کنید، باید چنین محصولاتی را انتخاب کنید در غیر این صورت یک نوت بوک استاندارد کارایی بهتری را به شما هدیه می‌کند.
  • کروم بوک‌ها: کروم بوک‌ها کارایی بهتری برای کودکان دارند. لپ تاپ‌های دارای سیستم عامل ویندوز و مک بوک ها هم کارایی بسیار خوبی دارند.

سیستم عامل مورد نیاز خود را انتخاب کنید: مک، ویندوز یا کروم او اس؟

پاسخ دادن به این سوال چندان ساده نیست مخصوصا در صورتی که با رایانه‌های پی سی و مک آشنایی نداشته باشید. با این حال شرح کوتاهی که در ادامه در مورد سیستم عامل‌های مک، ویندوز و کروم او اس ارائه شده است، می‌تواند در پاسخگویی به این سوال کمی به شما کمک کند. بیشتر لپ تاپ‌ها با یکی از این سه سیستم عامل عرضه شده‌اند و به همین دلیل در انتخاب یک سیستم عامل علاوه بر سلیقه شخصی نیازهای کاربر هم مد نظر قرار دارد.

ویندوز 10: پلتفرم ویندوز مایکروسافت، انعطاف پذیرترین سیستم عامل عرضه شده در دنیای رایانه‌ها است و به همین دلیل تعداد بیشتری از سازندگان نصب این سیستم عامل را بر روی رایانه‌های خود به نصب سیستم عامل کروم او اس یا مک ترجیح می‌دهند.

نوت بوک‌های دارای سیستم عامل ویندوز با قیمت‌های مختلفی عرضه شده‌اند و می‌توانند ویژگی‌های متنوعی نظیر نمایشگر لمسی، اسکنر اثر انگشت و دو پورت کارت گرافیک را در اختیار شما بگذارند. ویندوز 10، پلتفرم پرچمدار مایکروسافت، چند ویژگی مثبت را در مقایسه با ویندوز 7 و ویندوز 8 در خود دارد؛ انعطاف پذیری برای استفاده از یک دستگاه در قالب لپ تاپ یا تبلت، دستیار مجازی کورتانا و یک منو استارت جدید از جمله این ویژگی‌ها هستند.

این سیستم عامل در ماه ژوئیه سال 2015 میلادی (حوالی تیرماه 94) ارائه شد و سپس از طریق انتشار بروزرسانی‌های مختلف ارتقاء یافت. ویندوز 10 مایکروسافت هم اکنون می‌تواند با کمک دستیار مجازی کورتانا به سوالات شما پاسخ دهد، فرامین صورتی شما را برای جستجو در ایمیل‌ها دریافت کند و علاوه بر این، امکان استفاده از یک قلم را نیز برای انجام کارهای مختلف فراهم سازد.

ویندوز 10

اپل مک او اس های سیرا: اپل مک بوک‌های خود را به جدیدترین نسخه از سیستم عاملش که مک او اس های سیرا (macOS High Sierra) نام دارد، مجهز کرده است. این پلتفرم در مجموع عملکردی مشابه به عملکرد ویندوز 10 را ارائه می‌کند با این تفاوت که در آن یک رابط کاربری متفاوت، ایفای نقش می‌کند و یک تکیه گاه نرم افزاری در پایین صفحه نمایش جای منو استارت و نوار وظیفه سیستم عامل ویندوز را گرفته است.

اپل دستیار مجازی سیری را به عنوان رقیب کورتانا ارائه کرده است. کاربران macOS می‌توانند به کمک این پلت‌فرم از سرویس پرداخت آنلاین اپل پی استفاده کنند، به تماس‌ها و پیام‌های خود پاسخ دهند و علاوه بر این، با کمک ساعت هوشمند اپل واچ، قفل لپ تاپ خود را باز کنند. macOS قابلیت اجرای فرامین لمسی را پشتیبانی نمی‌کند، زیرا هیچ مک بوکی با یک نمایشگر لمسی ارائه نشده است.

اپل مک او اس های سیرا

کروم او اس: این پلتفرم بر روی کروم بوک‌هایی مقرون به صرفه مانند لنوو 100 اس کروم بوک نصب می‌شود و در قالب یک سیستم عامل ساده و ایمن، اما محدود فرامین کاربرش را انجام می‌دهد. Chrome OS یک رابط کاربری شبیه به رابط کاربری ویندوز دارد و یک منو نرم افزاری و میز کار را در کنار امکان کشیدن آیتم‌ها به قسمت‌های مختلف در اختیار شما می‌گذارد، با این تفاوت که نرم افزار اصلی در این پلتفرم، مرورگر کروم است.

نقط ضعف Chrome OS این است که تعداد زیادی از نرم افزارهای تحت وب که شما به آن‌ها نیاز دارید در حالت آفلاین کار نمی‌کنند، اما باید به این نکته اشاره کرد که گوگل این محدودیت را نیز با ارائه یک کروم بوک به نام پیکسل بوک با توانایی پشتیبانی نرم افزارهای اندروید برطرف کرده است.

کروم او اس

اگر که به دستگاهی نیاز دارید تا با استفاده از آن در فضا و شبکه‌های مجازی جستجو کنید، کروم بوک‌ها انتخاب‌های بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شوند، زیرا حمل پذیری بسیار خوبی دارند، ارزان هستند و علاوه بر این، می‌توانند با یک بار شارژ مدت زمان زیادی روشن باقی بمانند. کروم بوک‌ها علاوه بر این محبوبیت بسیار زیادی در مدارس و بین پدر و مادرها دارند، زیرا کودکان به سختی می‌توانند آن‌ها را با بدافزارها آلوده کنند.

آیا یک لپ تاپ 2 در 1 می‌خواهید؟

بسیاری از رایانه‌های شخصی در دسته بندی لپ تاپ‌های 2 در 1 قرار می‌گیرند؛ دستگاه‌هایی که می‌توانند علاوه بر نقش یک لپ تاپ استاندارد نقش یک تبلت را نیز ایفا کند. لپ تاپ‌های 2 در 1 یا هیبریدی اغلب در دو مدل عرضه می‌شوند.

مدل‌های جداشدنی که در آن‌ها صفحه کلید به طور کامل از نمایشگر جدا می‌شود و مدل‌های انعطاف پذیر که به لولاهای 360 درجه مجهز شده‌اند تا بتوانند در حالت‌های مختلف قرا بگیرند. بیشتر لپ تاپ‌های هیبریدی در یک حالت خاص کارایی بهتری را ارائه می‌کنند. در مدل‌های دارای لولا، کاربر بهترین کاربرد را در هنگام چرخاندن نمایشگر و در مدل‌های جداشدنی کاربر بهترین کارایی را در حالت استفاده از دستگاه به عنوان تبلت دریافت می‌کند.


بیشتر بخوانید: لپ تاپ های ۲ در ۱ ؛ آشنایی با بهترین لپ تاپ های هیبریدی ۲۰۱۷


در مجموع اگر نمی‌خواهید از لپ تاپ خود به عنوان یک تبلت استفاده کنید با خریدن یک لپ تاپ معمولی، کارایی بیشتری را در ازای بهای پرداختی خود دریافت می‌کنید. بد نیست بدانید که در دنیای لپ تاپ های 2 در 1 مدل‌های دارای لولای 360 درجه از نظر عملکرد باتری کارایی بسیار بهتری نسبت به مدل‌های جدا شدنی دارند.

فاکتور اندازه را در نظر بگیرید

فاکتور اندازه را در نظر بگیرید

قبل از این که مشخصات فنی و قیمت را در نظر بگیرید، باید به این نکته توجه کنید که می‌خواهید دستگاه مورد نظرتان از نظر حمل پذیری در چه وضعیتی قرار داشته باشد. لپ تاپ ها معمولا به واسطه فاکتور اندازه طبقه بندی می‌شوند.

مدل‌های 11 تا 12 اینچ: سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ تاپ‌ها با نمایشگرهای 11 تا 12 اینچی عرضه می‌شوند. این محصولات اغلب وزنی بین 1134 تا 1588 گرم دارند.

مدل‌های 13 تا 14 اینچ: لپ تاپ‌هایی که دارای این اندازه هستند، بهترین حمل پذیری و کارایی را دارند مخصوصا اگر که بتوانید محصولی را انتخاب کنید که کمتر از 1814 گرم وزن داشته باشد.

مدل‌های 15 اینچ: لپ تاپ‌های 15 اینچی محبوب‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار هستند و با وزنی بین 2041 تا 2948 گرم عرضه می‌شوند. اگر که به یک لپ تاپ بزرگ نیاز دارید و نمی‌خواهید زیاد آن را با خود حمل کنید، مدل‌های 15 اینچی بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند.

مدل‌های 17 تا 18 اینچ: اگر که نمی‌خواهید لپ تاپ خود را حمل کنید و تنها می‌خواهید آن را بر روی یک میز بگذارید و بازی‌های پیشرفته و کارهای سنگینی را با آن انجام دهید، دستگاه‌هایی که با اندازه بین 17 تا 18 اینچ ساخته شده‌اند، بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند.

صفحه کلید و پد لمسی را چک کنید

صفحه کلید و پد لمسی را چک کنید

در خرید لپ تاپ به ارگونومی خوب آن توجه داشته باشید. بهترین سخت افزارهای موجود در جهان هم نمی‌توانند کارایی خوبی را در اختیار شما بگذارند. اگر که می‌خواهید با لپ تاپ خود کارهای زیادی را انجام دهید، مطمئن شوید که صفحه کلید آن بازخورد لمسی خوبی دارد، کلیدهای کیبورد آن فاصله حرکتی خوبی داشته (1 تا 2 میلی‌متر) و فضای مناسبی بین کلیدهای کیبورد اعمال شده است.

لپ تاپی را انتخاب کنید که پد لمسی آن دقت خوبی داشته باشد و بتواند فرامین چند انگشتی را پشتیبانی کند. اگر که می‌خواهید یک لپ تاپ تجاری بخرید، محصولی را انتخاب کنید که بین دو کلید G و H خود دارای جویستیک NUB باشد تا بتوانید به راحتی در فضای دسکتاپ کارهای خود را انجام دهید.

مشخصات لپ تاپ را در نظر بگیرید

سخت افزارهای به کار رفته در لپ تاپ را در نظر بگیرید

عواملی مانند پردازشگر، کارت گرافیک، رم و حافظه داخلی می‌توانند برای افرادی که همیشه با دنیای لپ تاپ ها سر و کار داشته‌اند، گیج کننده هم باشند. فاکتورهای زیر عواملی اصلی هستند که باید در هنگام خریدن یک لپ تاپ آن‌ها را مد نظر بگیرید:

پردازشگر:

پردازنده مرکزی در واقع مغز رایانه شماست و تاثیر زیادی بر روی عملکرد یک رایانه دارد. با این حال، ابتدا باید بدانید که می‌خواهید چه کاری را با رایانه خود انجام دهید؛ زیرا یک پردازشگر ارزان قیمت هم ممکن است بتواند کارایی مورد نظر شما را ارائه کند. در این قسمت برخی از بهترین پردازشگرها را معرفی کرده‌ایم.

اینتل کور i5: اگر می‌خواهید لپ تاپی را انتخاب کنید که بهترین ترکیب را بین کارایی و قیمت داشته باشد، توصیه می‌شود محصولی را انتخاب کنید که به یک پردازشگر اینتل کور i5 مجهز شده باشد. در این میان پردازشگرهایی که نام آن‌ها به حرف یو “U” ختم شده است (مانند اینتل کور i5 سری 7200 یو) محبوب‌ترین تراشه‌های اینتل کور i5 هستند.

آن مدل‌هایی که دارای حرف وای “Y” هستند ضعیف ترین کارایی و آن مدل‌هایی که دارای ترکیب حرفی اچ کیو “HQ” هستند، بیشترین قدرت را دارند. اینتل در نامگذاری نسل هشتم پردازشگرهای خود که با نام تراشه‌های سری کبی لیک رفرش (Kaby Lake Refresh) شناخته می‌شوند، از عدد 8 استفاده کرده است (مانند کور i5 سری 8250 یو). این سازنده در این تراشه‌ها تعداد هسته‌ها را از 2 عدد به 4 ارتقاء داده و از این طریق کارایی پردازشگرهایش را به میزان زیادی بهبود داده است.

اینتل کور i7: این تراشه‌ها نسبت به مدل‌های کور i5 پیشرفته‌تر هستند و نام آن‌ها اغلب به حرف k یا HQ ختم می‌شود. پردازشگرهای کور i7 دارای 4 هسته هستند و می‌توانند کارایی بسیار خوبی را برای اجرای کارهای طراحی و گیمینگ ارائه کنند.

اینتل این سری از تراشه‌های خود را نیز در قالب مدل‌های سری Y که کمترین راندمان را در خانواده تراشه‌های کور i7 دارد نیز عرضه کرده است. توصیه می‌شود دستگاهی را انتخاب کنید که عدد 8 را در نام پردازشگر خود داشته باشد (مانند اینتل کور i7 سری 8250 یو)، زیرا این تراشه‌ها از طبقه بندی نسل هشتم تراشه‌های اینتل هستند و کارایی بهتری را ارائه می‌کنند. پردازشگرهای نسل هشتمی اینتل در حال حاضر تنها در مدل‌های سری U عرضه می‌شوند.

اینتل Core i3: راندمان و قیمت این تراشه‌ها نسبت به راندمان و قیمت تراشه‌های مدل‌ کور i5 کمتر است به همین دلیل بهتر است که محصولاتی را انتخاب کنید که دارای پردازشگرهای کور i5 هستند.

ای‌ام‌دی ریزن موبایل: این تراشه‌ها توسط شرکت ای ام دی برای مقابله با تراشه‌های سری کور i5 و کور i7 اینتل ساخته شده‌اند.

ای‌ام‌دی سری ای (A)، اف ایکس و E: این تراشه‌ها اغلب در لپ تاپ‌های اقتصادی به کار می‌روند و توسط اینتل با نام واحدهای پردازنده حسابی (APU) به جای واحدهای پردازنده مرکزی (CPU) معرفی شده‌اند. لپ تاپ‌های دارای این تراشه‌ها کارایی مناسبی را در ازای بهای پرداختی شما برای تماشای فیلم‌ها، وب گردی و کارهای سبک انجام می‌دهند.

اینتل پنتیوم/سلرون: این تراشه‌ها در لپ تاپ های دارای قیمت ارزان‌تر از 400 دلار به کار می‌روند و پایین‌ترین میزان سرعت و کارایی را دارند. با این حال، در صورتی که می‌خواهید با لپ تاپ خود وب گردی کنید یا فایل‌های اسنادی را ویرایش نمایید، این تراشه‌ها می‌توانند کارایی مورد نظر شما را ارائه کنند. توصیه می‌شود که در هنگام خرید محصولی را انتخاب کنید که دارای پردازشگر Core i3 یا Core i5 باشد.

اینتل کور ام (m) / کور i5 / کور i7 سری وای: قدرت کم و حرارت تولیدی اندک دو مورد از فاکتورهایی هستند که باعث شده‌اند رایانه‌های دارای این پردازشگرها بدون نیاز به فن خنک کننده کار کنند. کارایی این تراشه‌ها از تراشه‌های سلرون بهتر است با این حال تراشه‌های کور i5 سری یو می‌توانند کارایی بهتری را در مقایسه با این پردازنده‌ها ارائه کنند.

اینتل زئون: این پردازنده‌ها قدرتمندترین و گران‌ترین تراشه‌های اینتل هستند. اگر که با کارهایی در زمینه مهندسی حرفه‌ای، مدل سازی سه بعدی و ویرایش سازی فیلم سر و کار دارید باید دستگاهی را انتخاب کنید که به این پردازشگرها مجهز شده باشد؛ هرچند چنین محصولاتی عمر باتری مناسب نداشته و معمولا سنگین وزن هستند.

حافظه رم:

برخی از لپ تاپ‌های دارای قیمت کمتر از 250 دلار با رم‌های 2 گیگابایتی عرضه شده‌اند. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که حداقل دارای یک رم 4 گیگابایتی باشد؛ حتی اگر می‌خواهید یک لپ تاپ اقتصادی بخرید. اگر می‌خواهید بهای بیشتری را بپردازید دستگاهی را بخرید که دارای رم 8 گیگابایتی باشد. بیشتر کاربرها نیازی به لپ تاپ‌های دارای رم 16 گیگابایتی یا بیشتر ندارد.

درایو حافظه داخلی (درایو سخت یا هارد درایو):

کارایی حافظه داخلی رایانه از کارایی پردازشگر مهم‌تر است. اگر که توانایی مالی خوبی دارید و نیازی به فضای ذخیره سازی زیادی ندارید، توصیه می‌شود دستگاهی را خریداری کنید که حافظه داخلی SSD داشته باشد، زیرا سرعت این حافظه‌ها حداقل 3 برابر بیشتر از سرعت حافظه‌های داخلی معمولی است. در دنیای حافظه‌های داخلی سرعت حافظه‌های SSD مدل PCIe x4 که با نام NVME هم شناخته می‌شوند، سه برابر بیشتر از سرعت حافظه‌های SATA است.

لپ تاپ‌های دارای قیمت ارزان‌تر از 250 دلار اغلب با حافظه‌های eMMC عرضه می‌شوند. این درایوها هم از نوع حافظه‌های نیمه هادی هستند، اما از نظر سرعت راندمانی کمتر از راندمان سرعتی هاردهای مکانیکی را ارائه می‌کنند.

نمایشگر:

هرچه تعداد پیکسل‌های نمایشگر لپ تاپ شما بیشتر باشد، محتویات بیشتری با کیفیت بهتری بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. بیشتر لپ تاپ‌های اقتصادی و معمولی با نمایشگرهای دارای رزولوشن 1366 در 768 پیکسلی عرضه می‌شوند. با این حال، اگر می‌توانید بهای بیشتری را پرداخت کنید، توصیه می‌کنیم محصولی را بخرید که نمایشگر آن دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل باشد.

این نمایشگرها با نام‌های نمایشگرهای فول اچ دی و 1080p هم شناخته می‌شوند. لپ تاپ‌ها با نمایشگرهای دارای رزولوشن 2560 در 1600، 3200 در 1800 و 3840 در 2160 پیکسل هم عرضه می‌شوند. این نمایشگرها شفافیت و وضوح تصویر بهتری دارند، اما انرژی بیشتری را از باتری دریافت می‌کنند.

نمایشگر لمسی:

اگر می‌خواهید یک لپ تاپ معمولی بخرید و علاقه‌ای به خریدن یک لپ تاپ 2 در 1 ندارید، بازدهی زیادی از نمایشگر لمسی دستگاه خود دریافت نمی‌کنید و علاوه بر این محصولی را پیدا می‌کنید که باتری آن 1 تا 3 ساعت عملکرد کمتری نسبت به عملکرد باتری یک لپ تاپ 2 در 1 دارد. لپ تاپ‌های 2 در 1 به صورت استاندارد با نمایشگرهای لمسی عرضه می‌شوند.

کارت گرافیک:

اگر علاقه‌ای به اجرای بازی‌های رایانه‌ای ندارید و نمی‌خواهید از رایانه خود برای طراحی اشیا 3 بعدی و ویرایش فیلم‌های دارای رزولوشن بالا استفاده کنید، یک واحد پردازش گرافیکی یکپارچه که از حافظه سیستمی دستگاه شما تغذیه می‌کند، می‌تواند نیازهای شما را برآورده سازد. در غیر این صورت باید یک کارت گرافیک مستقل از برند AMD یا انویدیا را روی رایانه خود نصب کنید.

کارت گرافیک‌ها هم مانند پردازشگرها در انواع مختلفی عرضه شده‌‌اند. امروزه سازندگان در ساخت رایانه‌های اقتصادی، میان رده و پیشرفته خود به ترتیب از کارت گرافیک‌های GTX 1050 Ti (یا GTX 1060) و GTX 1070 (یا 1080) انویدیا استفاده می‌کنند.

پورت‌های جانبی:

مجهز نبودن یک لپ تاپ به پورت‌های جانبی دلیلی قانع کننده‌ای برای نخریدن آن دستگاه نیست. با این حال وجود داشتن این ابزارهای جانبی اتصال لپ تاپ شما به دستگاه‌های دیگر را راحت‌تر می‌کند و علاوه بر این باعث می‌شود که شما وابستگی کمتری به کابل‌های رابط اضافی داشته باشید.

بیشتر لپ تاپ‌های معمولی با استفاده از پورت‌های یو اس بی نوع 3 و HDMI فایل‌های ویدیویی را پخش می‌کنند با این حال سازندگانی هم وجود دارند که لپ تاپ‌های خود را به پورت‌های یو اس بی نوع سی یا تاندربولت 3 مجهز می‌کنند. خریدن دستگاهی که به پورت یو اس بی نوع C مجهز شده باشد، یک اقدام مثبت است، زیرا این پورت‌ها امکان اتصال دستگاه شما به شارژرها و پایه‌های مختلف را نیز فراهم می‌کنند.

درایوهای دی وی دی/Blu-ray:

برخی از لپ تاپ‌ها به درایوهای نوری مجهز هستند و کاربران می‌توانند همه نرم افزارهای مورد نیاز و فیلم‌های مورد علاقه خود را دانلود کنند با این حال در صورتی که لپ تاپ مورد نیاز شما درایو دی وی دی ندارد و باید مطالبی را بر روی لوح‌های فشره کپی کنید، می‌توانید با پرداخت بهایی کمتر از 20 دلار یک درایو اکسترنال خریداری نمایید.

عمر باتری را مد نظر قرار دهید

عملکرد باتری را مد نظر بگیرید

اگر که می‌خواهید یک نوت بوک بزرگ بخرید و آن را بر روی یک میز نزدیک به پریز برق بگذارید، نیازی نیست که عملکرد باتری را در نظر بگیرید، اما اگر می‌خواهید از لپ تاپ خود در مکان‌های مختلف استفاده کنید باید دستگاهی را خریداری کنید که باتری آن بتواند با یک بار شارژ حداقل به مدت 7 ساعت دستگاه شما را روشن نگه دارد.

در این مورد محصولاتی که باتری‌های آن‌ها می‌توانند حداقل به مدت 8 ساعت فرامین شما را انجام دهند، دستگاه‌هایی ایده آل محسوب می‌شوند. برای تعیین عمر باتری لپ تاپ روی ادعای سازندگان دستگاه حساب نکنید.


بیشتر بخوانید: برای افزایش عمر باتری لپ تاپ چه کارهایی می‌توان انجام داد؟


برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه بهتر است که نتایج تست‌هایی را که توسط منابع واسط انجام شده‌ است را بررسی کنید.

بودجه خود را در نظر بگیرید

امروزه می‌توانید با کمک یک لپ تاپ 200 دلاری هم کارهای خود را انجام دهید. با این حال اگر بهای بیشتری را پرداخت کنید، می‌توانید دستگاهی را بخرید که کیفیت ساخت بیشتر، قدرت بهتر و نمایشگر باکیفیت‌تری داشته باشد. در ادامه به معرفی چند دستگاه در رده‌های قیمتی مختلف پرداخته‌ایم.

150 تا 250 دلار: اقتصادی‌ترین نوت بوک‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ کروم بوک‌ها که به سیستم عامل مرورگر گوگل مجهز شده‌اند و لپ تاپ‌های رده پایه دارای سیستم عامل ویندوز مانند اچ پی استریم 11 و دل اینسپایرون 11 3000 که با کمترین میزان حافظه‌های داخلی و ضعیف‌ترین پردازشگرهای موجود در بازار عرضه شده‌اند. این محصولات می‌توانند در قالب لپ تاپ‌هایی ثانویه یا محصولاتی برای کودکان کارایی خوبی را ارئه کنند.


بیشتر بخوانید:  بهترین لپ تاپ‌های ارزان ۲۰۱۸


350 تا 600 دلار: شما می‌توانید با پرداخت بهایی ارزان‌تر از 600 دلار یک دستگاه دارای پردازشگر اینتل کور i5 یا AMD A8، رم 4 تا 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 500 گیگابایتی خریداری کنید. با این حال، محصولاتی که در این رنج قیمتی عرضه شده‌اند عمدتا فاقد حافظه‌های داخلی SSD، نمایشگرهای فول اچ دی و باتری‌های قدرتمند هستند. لپ‌تاپ Acer Aspire E 15 از جمله دستگاه‌هایی است که می‌تواند در این بازه قیمتی، سه مشخصه فوق را در اختیار شما بگذارد.

600 تا 900 دلار: اگر بهایی بیشتر از 600 دلار بپردازید با دستگاه‌هایی مواجه می‌شوید که طراحی و قابلیت‌های بهتری دارند. چنین دستگاه‌هایی برای مثال به بدنه‌های فلزی مجهز شده‌ و می‌تواند امکان استفاده از ویژگی‌های بهتری مثل نمایشگرهای دارای رزولوشن بیشتر و حافظه‌های SSD را برای شما فراهم کند.

بیشتر از 900 دلار: در این رنج قیمتی لپ تاپ‌هایی قرار دارند که با تکیه بر ارائه حمل پذیری یا قدرت بیشتر ساخته شده‌ یا می‌توانند هر دو فاکتور را در کنار هم ارائه کنند. این لپ تاپ‌ها دارای نمایشگرهای بهتر، کارت گرافیک‌های مستقل و پردازشگرهای سریع‌تری هستند. اپل مک بوک و دل ایکس پی اس 13 از جمله سبک‌ترین و حمل پذیرترین محصولاتی هستند که در این طبقه بندی گذاشته شده‌اند. سیستم‌های پیشرفته گیمینگ و مخصوص کار معمولا با قیمتی بین 1500 تا 3000 دلار عرضه می‌شوند.


بیشتر بخوانید:  بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۱۷


برند را در نظر بگیرید

در راهنمای خرید یک لپ تاپ معمولا به برند آن نیز اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود. سازنده‌ای که پشتیبانی فنی دقیق و زمان بندی شده‌ای را ارائه می‌کند، لپ تاپ‌های بهتری هم می‌سازد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در سال گذشته اپل، ایسر و لنوو از این نظر، به ترتیب در مقام‌های اول، دوم و سوم قرار گرفتند.

پشتیبانی یکی از فاکتورهایی است که قیمت یک لپ تاپ را توجیه می‌کند. شما همچنین باید به این امر توجه کنید که یک سازنده چگونه از نظر طراحی، کارایی، ارزش اقتصادی محصولش و سایر فاکتورهای موجود با دیگر سازندگان رقابت می‌کند. طبق اطلاعات منتشر شده، لنوو، ایسوس و دل در سال 2017 به ترتیب در مقام‌های اول، دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

.

منبع: laptopmag

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر