;
coinex

سرویس آنلاین لرنیتو؛ نرم افزاری تحت وب برای شخصی سازی آزمون و آموزش

سرویس آنلاین لرنیتو؛ نرم افزاری تحت وب برای شخصی سازی آزمون و آموزش

همه ما دورانی را به خاطر می آوریم که برای امتحان دادن و حضور در کلاس درس، حتما باید به مدرسه می رفتیم، اما با رشد تکنولوژی پدیده‌ای ظهور کرده است که بسیاری، از آن به عنوان آینده آموزش یاد می‌کنند. در ادامه با یکی از سرویس‌های موفق کشور در زمینه آموزش آنلاین با تکراتو همراه باشید.

همه‌ی ما تا حدودی با مفهوم آموزش آنلاین و سرویس‌های آموزشی آنلاین آشنایی داریم. اگر به یاد داشته باشید، تا همین چند سال پیش، برای شرکت در کلاس باید حتما به طور فیزیکی در کلاس درس حاضر می‌بودیم، اما با سرعت فزاینده‌ی رشد اینترنت، شاید روزی کلاس‌های درس هم به چیزی متعلق به گذشته تبدیل شوند؛ همچون سی‌دی، وی‌اچ‌اس و فلاپی دیسک که اکنون سال‌هاست به تاریخ پیوسته‌اند!

سال گذشته، بازار آموزش آنلاین ارزشی حدود 166.5 میلیارد دلار داشت. بر اساس برخی برآوردها این رقم طی سال‌های آینده به بیش از 300 میلیارد دلار می‌رسد. از این جهت، بدیهی است که کسب و کارهای آنلاین ایرانی به سرعت به این سوی پیش بروند.

طی سال‌های اخیر، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای اینترنتی زیادی در عرصه‌های مختلف در بازار نوظهور دیجیتال ایران، ظهور کرده‌اند. کافی است که همین حالا نگاهی به  اسمارتفون خود بیاندازید، ده‌ها اپلیکیشن مختلف ایرانی را می‌بینید که همه روزه با آن‌ها سر و کار دارید و از آنجایی که بازار دیجیتال ایران در مراحل اولیه رشد و توسعه‌ی خود است، هنوز هم پتانسیل بسیار بالایی برای رشد دارد.

لرنیتو، سرویس آنلاینی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

لرنیتو، سرویس آنلاینی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

سرویس آنلاین لرنیتو، اپلیکیشن تحت وبی است که به دانش‌آموزان و آموزگاران امکان در اختیار داشتن یک بانک محتوای آموزشی و سوالات را می‌دهد. بانک سوالات لرنیتو که اکنون بیش از 115 هزار عنوان درسی را در خود جای داده است، هر روز به‌روزرسانی شده و مباحث جدیدی به آن اضافه می‌شود.

در سرویس آنلاین لرنیتو، این امکان به کاربران – که همان دانش آموزان دوره‌ی متوسطه (سال اول و دوم) و آموزگاران هستند، داده شده است که آزمون اختصاصی خود را از میان انبوه سوالات موجود در بانک اطلاعاتی این سرویس بسازند و از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف با دوستان و همکلاسی‌های خود به اشتراک بگذارند.

کاربران لرنیتو می‌توانند با استفاده از تمامی دستگاه‌های هوشمند به راحتی به این اپلیکیشن تحت وب دسترسی داشته باشند که این موضوع، مزیت بزرگی برای این سامانه محسوب می‌شود. به این ترتیب، هر کاربری از هر کجا می‌تواند به این بانک سوال دسترسی داشته باشد که این امر نیز منجر به صرفه جویی بسیار زیاد در وقت و هزینه دانش‌آموزان و آموزگاران خواهد شد.

چرا باید از لرنیتو استفاده کرد؟

چرا باید از لرنیتو استفاده کرد؟

علاوه بر مزیتی که پیش از این گفتیم، یعنی امکان دسترسی از تمام دستگاه‌های هوشمند از قبیل اسمارتفون، تبلت، پی‌سی و لپ‌تاپ، با جستجوی پیشرفته لرنیتو می‌توانید تنها با وارد کردن کلیدواژه‌هایی که گاهی می‌تواند قسمتی از یک فصل کتاب درسی و گاهی یک عنوان همچون «کاتالیزگر» باشد، به سوالات و جواب‌های مرتبط به این کلیدواژه دست پیدا کنید. علاوه بر این، موضوع جالب توجه در مورد جستجو در سرویس آنلاین لرنیتو، جستجو بر اساس نوع سوال، جستجو براساس دوره‌ی آزمون و امکان انتخاب مبحث از درختِ مباحث درسی است.

همچنین کاربران (دانش آموزان و آموزگاران) پس از جستجو، امکان مشاهده‌ بودجه‌بندی دروس و مباحث را هم دارند. به این ترتیب، سرویس لرنیتو در مورد اینکه در کنکورهای سراسری یا آزمون‌های نهایی، بیشتر از چه مباحثی سوال طرح می‌شود، اطلاعاتی به کاربران می‌دهد. بنابراین کاربران لرنیتو با چند بار مرور سوالات و اضافه کردن آن‌ها به میز کار و ساخت مجموعه سوالات مخصوص به خودشان، به راحتی می‌توانند مدیریت نحوه مطالعه دروس و اهمیت فصل‌های کتاب درسی را بر حسب چگالی سوالات طرح شده در آزمون‌های مختلف، برعهده بگیرند.

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار خوب سرویس آنلاین لرنیتو این است که پس از برگزاری آزمون از مجموعه سوالاتی که کاربران طراحی کرده‌اند، آماری از نمرات، تراز و وضعیت دانش‌آموزان در هر مبحث در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که مشخصا می‌تواند تاثیر زیادی در نحوه‌ی برنامه‌ریزی برای مطالعه دروس مختلف داشته باشد.

در همین حال، در این جستجوها فیلترهای خاصی هم وجود دارد که کاربران به راحتی می‌توانند از میان آن‌ها سوالات خود را انتخاب کنند. از جمله فیلترهایی مانند «سوالات امتحان سراسری»، «کنکور سراسری»، «قلمچی» و ....که دانش‌آموزان و آموزگاران می‌توانند به راحتی از بین آن‌ها موارد دلخواه خود را انتخاب کرده و به مباحث درسی مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.

مزیت دیگر سرویس آنلاین لرنیتو، امکان ارتباط با دوستان، همکلاسی‌ها و همکاران (آموزگاران) است. شما می‌توانید همچون شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود در تماس باشید و سوال یا مجموعه سوالاتی را که ساخته‌اید با آن‌ها به اشتراک بگذارید. آموزگاران نیز می‌توانند در عرض کمتر از چند دقیقه، آزمون‌هایی را بسازند و در اختیار همکاران و دانش‌آموزان قرار دهند.

سرویس آنلاین لرنیتو در حال حاضر پذیرای دانش‌آموزان مقاطع متوسطه‌ی اول و دوم و همچنین آموزگاران عزیز است، اما انتظار می‌رود که توسعه دهندگان این سرویس، در آینده مقاطع بیشتری را به آن اضافه کنند.

چگونه از سرویس آنلاین لرنیتو استفاده کنیم؟

چگونه از سرویس آنلاین لرنیتو استفاده کنیم؟

سرویس آنلاین لرنیتو، دارای رابط کاربری بسیار جذاب و سادهای است که کار را برای کاربرانی که حتی آشنایی کمی با مرورگرها و اپلیکیشن‌ها دارند، راحت کرده است.

نگارنده این یادداشت، از طریق اسمارتفون و لپ‌تاپ به سرویس آنلاین لرنیتو وارد شدم و می‌توان گفت که توسعه دهندگان اپلیکیشن لرنیتو در این زمینه نمره قبولی را گرفته‌اند. دسته‌بندی‌ها و امکانات مختلف با وجود اینکه در نگاه نخست، تا حدودی کاربران را سردرگم می‌کنند، اما تنها چند دقیقه کار در لرنیتو کافی است که کاربر بتواند به هر آنچه که می‌خواهد دسترسی پیدا کند.

ثبت نام در سرویس لرنیتو هم به سادگی امکان پذیر است. کافی است، شماره همراه، نام و نام خانوادگی و نام کاربری (دلخواه) و رمز عبور خود را وارد کنید و منتظر پیامک تایید بمانید. البته سرویس آنلاین لرنیتو کاملا رایگان نیست. بلکه برای دسترسی نامحدود به برخی از امکانات آن می توانید حق اشتراک آن را خریداری کنید.

ثبت نام در این سرویس هم به سادگی امکان پذیر است. کافی است، شماره همراه، نام و نام خانوادگی و نام کاربری (دلخواه) و رمز عبور خود را وارد کنید و منتظر پیامک تایید بمانید. البته سرویس آنلاین لرنیتو کاملا رایگان نیست. بلکه برای دسترسی نامجدود به برخی از امکانات آن می توانید حق اشتراک آن را خریداری کنید.

سرویس آنلاین لرنیتو هم‌اکنون سه نوع حق اشتراک را در اختیار کاربرانش قرار می دهد که عبارتند از: بالگرد، جت و شاتل که هرکدام نسبت به دیگری مزیت‌هایی دارند.

کاربران می‌توانند در حال حاضر، از آزمون‌هایی که ساخته‌اند، آرشیوی به نام دلخواه خود داشته باشند و به صورت پی دی اف در دستگاه‌های مختلفی ذخیره کنند. البته با وجود حضور همزمان آموزگاران و دانش آموزان در سرویس آنلاین لرنیتو، هنوز امکان برگزاری آزمون‌های آنلاین وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان این سرویس آموزشی قصد دارند به زودی این ویژگی‌ را برای کاربران خود فراهم کنند.

کاربران می‌توانند در حال حاضر، از آزمون‌هایی که ساخته‌اند، آرشیوی به نام دلخواه خود داشته باشند و به صورت پی دی اف در دستگاه‌های مختلفی ذخیره کنند. البته با وجود حضور همزمان آموزگاران و دانش آموزان در سرویس آنلاین لرنیتو، هنوز امکان برگزاری آزمون‌های آنلاین وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان این سرویس آموزشی قصد دارند به زودی چنین ویژگی‌هایی ازجمله تصحیح خودکار برگه‌ها و حتی آنالیز و بررسی آزمون‌ها را برای کاربران خود فراهم کنند.

نکته دیگری که گفتن آن خالی از لطف نیست، با توجه به اینکه بخش‌هایی از سرویس آنلاین لرنیتو، هنوز در مراحل آزمایشی است و همه روزه به‌روزرسانی می‌شود، بسیاری از مباحث آن همچنان سوالات زیادی ندارند. اما می‌توان انتظار داشت که با به‌روزرسانی‌های جدید، این معایب نیز برطرف شود.

همچنین انتظار می‌رود، سرویس آنلاین لرنیتو در به‌روزرسانی‌های آینده خود امکان تعامل بیشتر بین آموزگاران و دانش‌آموزان را فراهم کند. شاید این مورد نیز با برگزاری آزمون‌های آنلاین و امکان مطرح کردن سوال از آموزگاران انجام شود. در ادامه می‌توانید، برای اطلاع از نحوه تغییرات و مطالب آموزشی دیگر لرنیتو، به کانال تلگرام لرنیتو مراجعه کنید.

در پایان باید بگوییم اینکه یک استارتاپ ایرانی به طور جدی به عرصه‌ی آموزش آنلاین روی آورده است، نکته بسیار مثبتی است. در این مورد شکی نیست که آینده آموزش، آموزش الکترونیکی یا همان آموزش آنلاین است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر