;
coinex

آیا ارائه وام به استارتاپ ها خیانت به جامعه استارتاپی است؟

ارائه وام به استارتاپ ها خیانت به جامعه استارتاپی است!

مدیر صندوق مالی توسعه تکنولوژی اعلام نمود که ارائه وام به استارتاپ ها برابر با خیانت به جامعه استارت‌آپی است و مسوولان باید به این مساله توجه داشته باشند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، رضا زرنوخی نیز در نشست خبری وزیر ارتباطات با استارت آپ‌ها حضور داشته است و درباره مسائل و مشکلات کسب و کارهای نوپا سخن گفته است. به گفته رضا زرنوخی استارت‌آپ‌ها در حال فعالیت هستند و مشکلاتی که آنها برای توسعه فعالیت‌های خود با آن روبه رو هستند ناشی از عدم بهره‌وری و ناکارآمدی دولت در این حوزه است.

وی در مورد مشکلات مختلفی که پیش روی استارتاپ‌ها وجود دارد ادامه داد که لازم است تا موضوع استارت‌آپ‌ها و مسائل و مشکلات آنها را عمیق دید و آنها را جدی گرفت. وی همچنین در ادامه اعلام نمود که از دعوای آینده اکوسیستم استارت‌آپی ایران نگران است.

ارائه وام به استارتاپ ها خیانت به جامعه استارتاپی است!

مدیر صندوق مالی توسعه تکنولوژی اضافه کرد که لازم است تا اکوسیستم استارت‌آپی از دانش‌بنیان و سایر مواردی از این قبیل مجزا شود و ادامه داد که در حال حاضر دولت پول ندارد و لازم است تا از این فضا برای درآمدزایی مفید استفاده کند. وی تاکید نمود که ارائه وام به استارتاپ ها به معنای خیانت به جامعه استارت‌آپی است و لازم است تا مسوولان به این توجه داشته باشند.

مدیر صندوق مالی توسعه تکنولوژی تاکید نمود که یکی از مسائل مهمی که لازم است به آن توجه بسیار داشت، فقر نیروی انسانی در حوزه کسب و کارهای استارتاپی است. وی اعلام نمود که هر صاحب کسب و کاری باید خود نیروی مورد نیاز خود را تامین کند و هیچ بخشی از دولت در زمینه مهارت آموزی برای این حوزه وارد نمی‌شود و همین باعث شده تا نیروی مورد نیاز و مناسب وجود نداشته باشد.

زرنوخی تاکید نمود که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تا امروز چیزی حدود 700 تا 800 میلیارد تومان در حوزه استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری و هزینه شده است و تمامی آن نیز از بخش خصوصی تامین شده است. وی ادامه داد که موضع دولت در استارت آپ‌ها استارت‌آپ سواری است اما باید دولت نیز در این زمینه کمک نماید.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر