;
coinex

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با مجهز شدن به تراشه NPU، هوشمندتر می‌شوند

براساس گزارش‌ها، سامسونگ در حال توسعه واحد پردازش عصبی (NPU) یا همان تراشه AI است. این نوع تراشه ها وظایف هوش مصنوعی را در گوشی‌های هوشمند سامسونگ برعهده دارند که در آینده شاهد خواهیم بود.

شرکت سامسونگ در حال توسعه چیپ های AI است. این تراشه‌های هوش مصنوعی در برابر چیپ های AI ساخت اپل و هوآوی قرار می‌گیرند. این گزارش می‌گوید مرکز Advanced Institute of Technology سامسونگ توسعه این NPU را آغاز کرده است. احتمالا شرکت کره ای تولید این واحدهای پردازش عصبی را در نیمه دوم سال 2018 با عملکرد بهتری به بازار معرفی کند.

سامسونگ پس از آن که اپل روی پردازنده A11 بایونیک و هوآوی روی پردازنده کایرین 970، یک واحد پردازش عصبی جداگانه ای قرار داد، تصمیم گرفت تا برای پردازنده آینده خود از هوش مصنوعی استفاده کند. اگرچه این شرکت دیرتر از سایر رقبا عمل کرده اما سریع دست به کار شده تا بتواند خود را به آنها برساند.

NPU دو شرکت اپل و هوآوی قادر است به ترتیب 600 گیگا عملیات برثانیه و 4 ترا عملیات بر ثانیه را انجام دهد. به نظر می رسد NPU سامسونگ می‌تواند با سرعت بیشتری این عملیات را انجام داده و به نوعی برتر از رقبا باشد.

گلکسی اس 9

گوشی های هوشمند آیفون 8، 8 پلاس و آیفون 10 سال گذشته به NPU جداگانه‌ای مجهز شدند که در کنار پردازنده اصلی قرار گرفته و وظیفه پردازش هوش مصنوعی را برعهده دارند. همچنین اسمارتفون های هواوی میت 10، میت 10 پرو و آنر وی 10 نیز با وجود NPU در قسمت سخت افزاری آنها، می توانند از قابلیت هوش مصنوعی بهره ببرند.

هنگامی که NPU در کنار پردازنده و تراشه گرافیکی به گوشی هوشمند افزوده می‌شود، می‌تواند بدون نیاز به سرورهای ابری به تجزیه و تحلیل، پردازش و ذخیره داده‌های تولید شده بپردازد.

این مقام رسمی شرکت سامسونگ افزود که شرکت کره ای قصد دارد برای نمایشگاه MWC 2018 نخستین بار واحد پردازش عصبی را در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس جای دهد. شایعات می گویند نسخه ایالات متحده و چینی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به پردازنده اسنپدراگون 845 و سایر نسخه ها به پردازنده اگزینوس 9810 مجهز هستند.

گفته می‌شود یک NPU پیشرفته نیز برای گلکسی نوت 9 در نظر گرفته شده  است. این فبلت پرچمدار در سپتامبر عرضه خواهد شد.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر